پرداخت یک و نیم میلیارد تومان خسارت بیمه در یک حادثه رانندگی لرستان
پرداخت یک و نیم میلیارد تومان خسارت بیمه در یک حادثه رانندگی لرستان

مدیر کل بیمه ایران استان لرستان گفت: بيمه ايران بیش از یک میلیارد و ۵۲۶ میلیون تومان خسارت مالی و جانی (ديه) در یک حادثه رانندگي در استان لرستان پرداخت كرد.

به گزارش یوپنا،”شاهپور جمشیدی”  اعلام کرد : اردیبهشت امسال يك دستگاه سواری پراید كه داراي بیمه‌نامه شخص ثالث و حوادث از بيمه ايران بود، در کیلومتر ۴۷ محور خرم آباد-پل‌دختر تصادف و در این حادثه راننده پراید به همراه پنج نفر از اعضای خانواده‌اش فوت کرد.

جمشیدی ادامه داد: در پی وقوع اين تصادف پرونده‌ای از سوی شرکت سهامی بیمه ایران در شعبه خرم‌آباد اين شركت تشكيل شد.

وی افزود: پس از طی مراحل قانونی پرونده، بابت خسارت مالی وارده از سوی سواری پراید بیمه‌شده به اتومبیل مقابل، معادل ۶ میلیون و ۳۳۰ هزار تومان خسارت تعیین و به زیان‌دیده پرداخت شد. همچنین بابت غرامت فوت راننده مقصر ۲۵۳ میلیون و ۳۳۰ هزار تومان و بابت دیه فوت سرنشینان پراید یک میلیارد و ۲۶۶ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان در وجه ذی‌نفعان وراث قانونی فوت‌شدگان پرداخت شد.

جمشیدی با اشاره به مبلغ بالاي ديه پرداختي در این حادثه به ذی‌نفعان افزود: قبول اين تعهدات از عهده اشخاص حقيقي خارج است ازاین‌رو٬ رانندگان بايد مسئولیت خود در برابر حوادث ناشي از رانندگي با وسايط نقليه را بيمه کنند تا در صورت بروز حادثه احتمالي٬ بیمه‌گر به كمك آن‌ها بشتابد.

مدیر کل بیمه ایران استان لرستان  بیان داشت: خوشبختانه مالك خودرو مورد اشاره بیمه‌نامه شخص ثالث و حوادث رانندگي داشت از این ‌رو كل خسارت وارده بابت ديه و خسارت مالی اتومبیل مقابل، به زیان‌دیده و بازماندگان اين حادثه رانندگي از محل اين بیمه‌نامه پرداخت شد.