مهمترین طرح اقتصادی دو دهه اخیر کشور از زبان وزیر اقتصاد
مهمترین طرح اقتصادی دو دهه اخیر کشور از زبان وزیر اقتصاد

علی طیب نیا» وزیر امور اقتصادی و دارایی در جمع اعضای ستاد راهبری پروژه های اولویت دار اقتصاد مقاومتی، گفت: بدون تردید باید بگوییم که طرح جامع مالیاتی مهمترین طرح اقتصادی دو دهه اخیر کشور است که اجرای آن می تواند منشاء تحولات اساسی در اقتصاد ملی ما باشد.

82243572-71043925به گزارش  یوپنا به نقل از شادا، طیب نیا افزود: یکی از مولفه های اصلی اقتصاد مقاومتی، کاهش وابستگی به نفت است، موضوعی که همواره طی دهه های اخیر از سوی صاحب نظران و مسوولان به عنوان یک دغدغه جدی مطرح بوده و از مهمترین طرح هایی است که در چارچوب سیاست های اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب در دستور کار دولت قرار گرفته است.
وزیر امور اقتصادی و دارایی در ادامه گفت: در جلسه اخیر ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی نیز که با حضور معاون اول رئیس جمهوری برگزار شد، وی ضمن ابراز رضایت از روند پیشرفت پروژه، بر اولویت دار و مهم بودن طرح جامع مالیاتی تاکید مضاعف داشتند.
طیب نیا تاکید کرد: این طرح یک طرح پویاست و مجریان آن باید توجه داشته باشند که طراحی و اجرای آن باید به گونه ای باشد که درجه تمکین مودیان مالیاتی را با رضایتمندی بالا ببرد و همچنین زمینه تحقق عدالت در مالیات ستانی و ارتقاء رضایت عمومی را در پی داشته باشد.
وی با اشاره به گزارش ارایه شده در این جلسه گفت: براساس گزارشی که ارایه شده می توان با اطمینان گفت که روند پیشرفت پروژه رضایت بخش است اما باز هم نیاز به کار جهادی و تلاش مجاهدت گونه داریم تا به وعده ای که به مردم داده ایم بتوانیم عمل کرده و انشاالله تا پایان سال جاری شاهد استقرار این طرح در نظام مالیاتی کشور باشیم.
وی افزود: یقین داشته باشید که تحقق این هدف و استقرار کامل طرح جامع مالیاتی باقیات صالحاتی برای همه دست اندرکاران این طرح خواهد بود، زیرا اجرای آن سبب تحقق عدالت مالیاتی، حراست از بیت المال، شفافیت اقتصادی و رعایت هرچه بیشتر حقوق مردم خواهد شد .
طیب نیا در پایان به عملکرد مناسب سازمان امور مالیاتی در ۶ ماهه سال جاری اشاره کرد و بیان داشت: خوشبختانه سازمان امور مالیاتی در ۶ ماهه اول سال جاری عملکرد خوبی داشته و امسال ضمن افزایش درآمدهای مالیاتی شاهد کاهش قابل ملاحظه نارضایتی مودیان نیز بوده ایم که جای خرسندی دارد.