مرزبانی امنیت پیاده روی مراسم اربعین را بر عهده دارد/ پیش بینی حضور ۴۰ هزار زائر مهمان در اربعین
مرزبانی امنیت پیاده روی مراسم اربعین را بر عهده دارد/ پیش بینی حضور ۴۰ هزار زائر مهمان در اربعین

فرمانده مرزبانی ناجا با بیان این که پیش بینی می شود ۲ میلیون زائر در مراسم اربعین حسینی شرکت کنند، گفت: زائران کشورهای دیگر برای شرکت در مراسم اربعین حسینی از ایران عبور می کنند و پیش بینی می شود شمار آنان به ۴۰ هزار نفر برسد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری یوپنا، سردار قاسم رضایی امروز شنبه، ۱۰ مهر سال جاری در صبحگاه مشترک ناجا، گفت: زائران تاجیک، ترک و بنگلادشی از جمله زائران خارجی به شمار می آیند که برای شرکت در مراسم اربعین حسینی از ایران عبور می کنند. همچنین پیش بینی می شود که ۲ میلیون زائر در مراسم اربعین حسینی شرکت کنند.
وی با اشاره به برگزاری برنامه هماهنگ پلیس مرزبانی ایران و عراق و خدمات رسانی ویژه به زائران، اظهار داشت: مراسم برگزاری پیاده روی امن از جمله برنامه های نیروی انتظامی به شمار می آید که در این میان، پلیس مرزبانی نقش برقراری و حفظ امنیت را بر عهده دارد؛ چرا که دراین مراسم بزرگ علاوه بر شیعیان، نمایندگانی از دیگر ادیان نیز حضور دارند.

 رشد ۱۷ برابری کشف قاچاق کالا

رضایی به هشت هزار و ۷۵۰ کیلومتر مرز اشاره کرد و تصریح کرد: در زمینه قاچاق کالا در حوزه کشف ۱۷ برابر رشد داشته ایم به گونه ای که در مرز جنوبی و شمال غرب و همچنین مرز آبی تلاش مضاعف شده و در این راستا اقداماتی با مرزبانی افغانستان انجام شده است.
وی با بیان این که مشکلات در مرز افغانستان حل شده است، اظهار داشت: بحث، بیشتر در مرز پاکستان در حوزه مواد مخدر و قاچاق کالا است. با رایزنی های دیپلماتیک انجام شده با پاکستان، امیدواریم قاچاق مواد مخدر و کالا کاهش یابد.
فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی درباره دستگیری اشرار در مرزهای شرقی کشور نیز گفت: اقدامات خوبی در مرزهای غربی با همکاری وزارت اطلاعات و سپاه انجام شده است بر این اساس در مرزها مشکل خاصی نداریم و اشرافیت اطلاعاتی نیز از طریق دستگاه های اطلاعاتی نیروی انتظامی در مرزها وجود دارد؛ ضمن این که همه موارد رصد می شود و در این زمینه دغدغه ای وجود ندارد.
وی افزود: تمام پیش بینی های لازم برای ورود افراد به داخل کشور و بدرقه زائران به سمت مرزها را انجام داده ایم و قطعا مشکلی نخواهیم داشت.  مرزهای آبی و خشکی در همه مراحل چه در زمان انتخابات و چه در زمان حال دارای برنامه ویژه اندو به آن عمل می کنند.
صبحگاه مشترک یگان تخصصی ناجا امروز در ستاد این نیرو و در دومین روز از هفته نیروی انتظامی با حضور سردار حسین اشتری، فرمانده ناجا برگزار شد.

انتهای پیام