ضرورت رعایت مرزهای ایدئولوژیک درباره رژیم صهیونیستی
ضرورت رعایت مرزهای ایدئولوژیک درباره رژیم صهیونیستی

نمایندگان مجلس رعایت مرزهای ایدئولوژیک جمهوری اسلامی درباره رژیم صهیونیستی در سفرهای دولتمردان غربی به ایران را اصلی ضروری می دانند.

نمایندگان مجلس رعایت مرزهای ایدئولوژیک جمهوری اسلامی درباره رژیم صهیونیستی در سفرهای دولتمردان غربی به ایران را اصلی ضروری می دانند.
به گزارش یوپنا به نقل از خانه ملت، هفته گذشته بود که زیگمار گابریل وزیر اقتصاد و معاون صدراعظم آلمان برای سفری دو روزه به تهران آمد. وی که قصد داشت در این سفر درباره نقش ایران در سوریه و وضعیت حقوق بشر این کشور با مقامات ایرانی گفت و گو کند عادی سازی روابط با کشورمان و داشتن روابط دوستان میان آلمان و ایران را منوط به، به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی ازسوی جمهوری اسلامی دانست.

بعد از این اظهارات بود که دیدار دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی به عنوان یکی از عالی‌ترین مقاماتی که قرار بود گابریل با وی دیدار کند لغو شد.

به دنبال این اتفاق محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان نیز به عنوان یکی دیگر از اهداف ملاقات با وزیر اقتصاد آلمان، بعد از لغو دیدار خود با وی اعلام کرد کسی برای ایران شرط و شروطی تعیین نمی کند و ایران یک کشور مستقل با سیاست های مشخص است لذا کشورهای مختلف با علم به سیاست های ایران که سازنده است، به این کشور سفر می کنند.

به این ترتیب بود که سفر پرحاشیه و بی نتیجه معاون صدراعظم آلمان به ایران خاتمه یافت.

نمایندگان مجلس در گفت و گوهای جداگانه ای که با ایران داشتند بر ضرورت حفظ آداب و اعتقادات کشورها از سوی مسئولان خارجی که به کشورمان سفر می کنند تأکید کردند و اذعان داشتند حتی تصویب قراردادی مثل برجام نیز نمی تواند بهانه ای دست خارجی ها بدهد که بخواهند برای ایجاد روابط دوستانه شرط و شروط تعیین کنند. متن این گفتگوها را در ادامه می خوانید:

نوروزی: مرزهای ایدئولوژیک جمهوری اسلامی در پسابرجام تغییر نکرده است/دولتمردان خارجی واقع بینانه به ایران سفر کنند

حسن نوروزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت گفت: متأسفانه برخی مسئولان خارجی تصور می کنند در پسابرجام به علت شکست خوردگی مذاکره کرده ایم در حالی که مذاکرات که در نهایت منجر به تصویب برجام شد یک مذاکره دو سر برد بود.

نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: اگر برجام مورد پذیرش ما قرار گرفت با توجه به فرمایشات و ملاحظاتی بود که مقام معظم رهبری داشتند لذا قرار نیست با پذیرش برجام اعتقادات خود را فراموش کنیم.

وی افزود: ایران حدود ۳ هزار سال تاریخ مکتوب دارد و به هیچ حکومتی اجازه توهین به خود نمی دهد همچنین جمهوری اسلامی از بعد از انقلاب با رژیم صهیونیستی به واسطه ظلم و ستمی که به فلسطینیان و مسلمانان روا داشته است مبارزه کرده و هیچ گاه از این ایدئولوژی خود عقب نشینی نمی کند.

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: ما در فضای پسابرجام انتظار داریم کشورها همچنان به عقاید ما احترام بگذارند و بدانند اگر در این راه توهینی به ما کنند به آنها توهین خواهد شد.

فولادگر: ایدئولوژی جمهوری اسلامی در فضای پسابرجام پیرامون رژیم صهیونیستی ثابت است

حمیدرضا فولادگر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به اینکه قرار نیست پذیرش مذاکره در برجام به معنای صدور اجازه مذاکره در مسائل دیگر باشد، گفت: حدود و ثغور مذاکرات برجام کاملا مشخص بود و حتی زمانی که پیشنهاد مذاکره درباره مسائل منطقه داده شد آن را نپذیرفتیم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس یادآور شد: ایدئولوژی جمهوری اسلامی اجازه مذاکره درباره موضوعاتی که دیدگاه بسیار متفاوتی با سایر کشورها داریم نمی دهد که در این زمینه عدم به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی از آن جمله است.

وی ادامه داد: متأسفانه برخی کشورها گمان کرده اند در فضای پسابرجام مواضع جمهوری اسلامی در سیاست خارجی تغییر کرده اما باید بدانند اینگونه نیست و باید حد و حدود را در اظهارات خود بدانند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان ساخت: مواضع جمهوری اسلامی بارها از طریق مقام معظم رهبری و دولت ایران اعلام شده و ما همواره از استقلال مردمی حمایت کرده، با مداخله مستقیم قدرت های سلطه گر و حمایت از تروریست ها مبارزه کرده و مخالفیم لذا کشورها باید در اظهارنظرهای خود به خصوص زمانی که قرار است به کشورمان وارد شوند دقت عمل لازم را صورت دهند.

تجری: عدم رعایت آداب دیپلماسی امتیاز منفی برای حکومت کشورها دارد

فرهاد تجری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با بیان اینکه احترام به نقطه نظرات کشورها هنگام ورود به آن کشور از ملزومات دیپلماسی است، گفت: مسئولان کشورهای خارجی باید بدانند وقتی قرار است به جمهوری اسلامی وارد شوند، آداب و عقاید آن کشور را نیز رعایت کنند.

نماینده مردم قصرشیرین و سرپلذهاب در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: افرادی که اظهارنظرهای عجیب درباره جمهوری اسلامی کرده و خواسته های غیرمنطقی دارند، درجه بی اطلاعی خود از جریانات دیپلماسی را می رسانند.

وی افزود: لازم است دستگاه دیپلماسی کشورمان پیش از ورود افراد و شخصیت های خارجی آنها را چارچوب نظام سیاسی و آرمان و ارزش های آن آشنا کند تا آنها دچار خطا نشوند.

نایب رئیس کمیسیون اصل نودم قانون اساسی در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: اظهارات وزیر اقتصاد آلمان و درخواست وی مبنی بر به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی برای انجام مبادلات اقتصادی ایران با این کشور، درست پیش از سفر وی به ایران یک امتیاز منفی برای دستگاه حکومتی آلمان منظور کرد.

حاجی دلیگانی: پذیرش برجام به معنای تغییر ایدئولوژی‌های نظام جمهوری اسلامی نیست/دولتمردان غربی نمی توانند حب و بغض خود به رژیم صهیونیستی و مقاومت را به ایران تحمیل کنند

حسینعلی حاجی دلیگانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره با قدرت تمام بر سر ایدئولوژی‌های خود می ماند، گفت: حتی اگر دولت ها تغییر کنند باعث نمی شود اصول و مبانی جمهوری اسلامی به خصوص از بعد از انقلاب تغییر کند.

نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: تصویب و پذیرش برجام از سوی کشورمان هیچ گاه دلیلی بر تغییر نظرات و ایدئولوژی‌های نظام نمی‌شود.

وی افزود: غرب همواره بر این تلاش بوده که جمهوری اسلامی را از ارزش هایی که طی سال های بعد از انقلاب اسلامی ساقط کند و ما را به دوران پیش از انقلاب باز گرداند اما ملت ایران این اجازه را به آنها نمی دهند.

این نماینده مردم در مجلس دهم شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: در بین تمام ارزش‌های نظام، برائت از رژیم صهیونیستی و به رسمیت نشناختن این رژیم از مهم ترین ارزش های ماست که تا نابودی کامل آن، از این عقیده دست بردار نخواهیم بود.