واژگونی نفتکش در پل دختر/جاده مرنجاب آران و بیدگل بازهم قربانی گرفت/ممنوعیت تغییر کاربری اراضی کشاورزی شهرستان گرمی
واژگونی نفتکش در پل دختر/جاده مرنجاب آران و بیدگل بازهم قربانی گرفت/ممنوعیت تغییر کاربری اراضی کشاورزی شهرستان گرمی

*واژگونی نفتکش در پل دختر
*تعطیلی مدارس و دانشگاه های اردبیل به علت برف سرما
*جاده مرنجاب آران و بیدگل بازهم قربانی گرفت
*دولت حاضر نیست معادن را به بخش خصوصی واگذار کند
*ممنوعیت تغییر کاربری اراضی کشاورزی شهرستان گرمی

واژگونی نفتکش در پل دختر

مهر- لرستان: رئیس اداره محیط زیست پلدختر از واژگونی یک دستگاه تریلر حامل نفت سیاه در محور پلدختر – اندیمشک خبر داد.
امیر رضا محمدی نژاد اظهار داشت: بر اثر واژگونی یک دستگاه تریلر کشنده حامل نفت کوره یا نفت سیاه در جاده پل دختر – اندیمشک محیط زیست منطقه آلوده شد.

وی افزود: در این حادثه رانندگی ۲۴ هزار لیتر محموله نفت کوره وارد زمین های کشاورزی و خاک منطقه شد که این مسئله موجب آلودگی محیط زیست منطقه شد.

محمدی نژاد گفت: ماموران محیط زیست به منطقه برای تعیین خسارت وارده به محیط زیست اعزام شدند.

رئیس اداره محیط زیست پل دختر افزود: علت این حادثه رانندگی بیرون زدن چرخ جلو تریلر کشنده ولوو اعلام شده است.

 

تعطیلی مدارس و دانشگاه های اردبیل به علت برف سرما

ایرنا- اردبیل: تداوم بارش برف و برودت هوا در استان اردبیل موجب اعلام تعطیلی مدارس و دانشگاههای بسیاری ازشهرستان های استان اردبیل در روز یکشنبه شد.

روابط عمومی آموزش و پرورش استان اردبیل شنبه شب در اطلاعیه ای اعلام کرد که سری پیش از ظهر در اردبیل، خلخال، سرعین، کوثر، خورش رستم، شاهرود، نمین، نیر و هیر تمامی مقاطع تحصیلی و درارشق، لاهرود و مشکین شهر پیش دبستانی و ابتدایی به علت بارش برف و برودت هوا تعطیل می باشد.

بارش حدود ۱۰ سانتی متر برف روی برفی که پنجشنبه گذشته باریده بود سطح گذرگاههای درون شهری اردبیل را پوشانده و لغزنده کرده و تردد رهگذران پیاده و سواره را مختل کرده است.
دمای هوای شهر اردبیل در شنبه شب در ایستگاه مرکزی اردبیل منفی شش درجه است و وزش باد گاهی با بیشینه سرعت ۳۵ کیلومتر در ساعت سبب بروز پدیده کولاک در گذرگاه های درون و برون شهری منطقه شده است.
دمای هوای تمامی ۱۰ شهرستان استان اردبیل در شامگاه شنبه بین یک درجه تا هفت درجه زیر صفر متغیرمی باشد.
پیش بینی می شود که در اکثر روزهای هفته جاری در اردبیل و قسمت وسیعی از این استان به شکل متناوب برف ببارد و بیشینه دمای هوا در تمام ساعات روز و شب زیر صفر باشد.

 

جاده مرنجاب آران و بیدگل بازهم قربانی گرفت

ایسنا- اصفهان: با توجه به فصل گردشگری کویر در ایران طی سه روز گذشته سه حادثه در جاده کویر مرنجاب آران و بیدگل اتفاق افتاد که در پی آن یک جوان ۲۸ ساله فوت و ۲ نفر به شدت آسیب دیدند.

علی قربانیان؛ رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آران و بیدگل اظهار کرد: در حادثه اول بامداد روز جمعه دو نفر از گردشگران در یکی از جاده‌های نزدیک منطقه مرنجاب آران ‌و بیدگل دچار حادثه رانندگی شدند. این حادثه تلخ منجر به فوت یک جوان ۲۸ ساله و زخمی شدن یک نفر دیگر شد.

 

دولت حاضر نیست معادن را به بخش خصوصی واگذار کند

فارس- یزد: مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با اشاره به لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی و دستیابی به توسعه همه‌جانبه در کشور اظهار داشت: واگذاری معادن کشور به بخش خصوصی، از راهکارهای تحقق سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی است اما دولت حاضر نیست معادن را به بخش خصوصی واگذار کند.

وی با اشاره به وضعیت معادن در سطح استان ادامه داد: در زمینه فعالیت‌های معدنی بخش خصوصی دارای تجربه و توانمندی‌هایی است که اگر مورد توجه قرار گیرد می‌توان شرایط بحرانی برخی معادن را برطرف کرد.

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو اضافه کرد: اگر خصوصی‌سازی‌ها و واگذاری معادن به بخش خصوصی به درستی انجام شده بود و یا امروز مورد توجه دولت قرار می‌گرفت شرایط معادن متفاوت از آنچه امروز تجربه می‌کنیم شده بود.

وی با تاکیدبر اینکه خصوصی‌سازی منجر به ثروت‌آفرینی و خلق سرمایه‌های مالی خواهد شد عنوان کرد: بخش خصوصی با در نظر داشتن منافع شخصی و ملی اقدام به تولید و فروش محصول و یا توسعه صادرات خواهد کرد.

 

ممنوعیت تغییر کاربری اراضی کشاورزی شهرستان گرمی

تسنیم- اردبیل: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گرمی در جلسه بررسی راهکارهای مقابله با تغییر کاربری اراضی کشاورزی در شهرستان گرمی اظهار داشت:هرگونه تغییر کاربری بدون مجوز در شهرستان گرمی ممنوع بوده و اجازه دخل و تصرف در اراضی کشاورزی را به سودجویان نخواهیم داد.

سیدنورالدین شارعی افزود: در ۶ ماهه نخست سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل حدود ۴۰ مورد مجوز تغییر کاربری برای احداث و ساخت و سازهای طرحهای تولیدی و مسکونی صادر شده که از اهم آن ۱۵ مورد برای احداث مسکن روستایی و یک مورد احداث کارخانه برنج‌کوبی و ۲ مورد نیز در راستای اجرای طرح جمع‌آوری شیر و بقیه هم جزو طرحهای ضروری و استراتژیکی مشابه بودند.

وی تصریح کرد: در راستای اجرای مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام، ۷ قطعه زمین مجموعاً به مساحت حدود ۳۰ هکتار که جزو اراضی زراعی بوده و توسط اشخاص حقیقی و حقوقی سودجو قطعه‌بندی و به قصد ساخت و ساز به اراضی بایر اعراضی تبدیل شده بود توسط عوامل اداره امور اراضی شهرستان شناسایی شد که با اقدام قانونی دو قطعه از این تعداد قطعه به میزان ۴ هکتار تاکنون به چرخه تولید برگشته و مابقی هم با اقدامات انجام یافته به زودی پس از طی مراحل قانونی به چرخه تولید بازخواهد گشت.