مهار آتش‌سوزی در پالایشگاه پارس جنوبی/توقیف محموله ميلياردي قاچاق در خرم آباد/پلمپ ۱۰ کافی شاپ در اردبیل
مهار آتش‌سوزی در پالایشگاه پارس جنوبی/توقیف محموله ميلياردي قاچاق در خرم آباد/پلمپ ۱۰ کافی شاپ در اردبیل

*مهار آتش‌سوزی در پالایشگاه پارس جنوبی
*قسمتی از جاده چالوس بسته شد
*توقیف محموله ميلياردي قاچاق در خرم آباد
*حضور ۱۷۲۵ نفر از کارگران ساختمانی قم در آزمون صلاحیت حرفه‌ای
*پلمپ ۱۰ کافی شاپ در اردبیل

مهار آتش‌سوزی در پالایشگاه پارس جنوبی

ایسنا- بوشهر: استاندار بوشهر از مهار آتش سوزی فاز ۲۰ و ۲۱ پالایشگاه گاز پارس جنوبی خبر داد.

مصطفی سالاری از مهار آتش سوزی فاز ۲۰ و ۲۱ پالایشگاه گاز پارس جنوبی خبر داد و اظهار کرد: این حادثه تلفات جانی نداشته و تنها ۸ نفر به علت استنشاق دود دچار ناراحتی شدند که همگی آنها به صورت سرپایی درمان شدند.

وی درباره علت حادثه توضیح داد: یکی از واحدهای فاز ۲۰ و ۲۱ پالایشگاه در حال تزریق گاز برای تست عملکرد واحد بوده است که دچار آتش سوزی می‌شود. این آتش سوزی در ساعت ۱:۱۵ بامداد رخ داده و در ساعت ۲:۳۰ بامداد مهار شده است. هنوز جزئیاتی از برآورد میزان خسارت اعلام نشده و کارشناسان در حال بررسی این موضوع هستند ولی آنچه که مسلم است خسارت قابل توجه نبوده است.

 

قسمتی از جاده چالوس بسته شد

فارس- البرز: ساعاتی پیش به دلیل ریزش کوه در محور چالوس یک خط از این جاده به طور کامل بسته شد.

رئیس پلیس راه استان البرز با اعلام این خبر افزود: هم‌اکنون تیم‌های راهداری مستقر در حال پاکسازی این محور هستند.

رضا اکبری تأکید کرد: با ریزش کوه در محور چالوس که در کیلومتر ۲۹ قبل از تونل شماره ۶ جاده کرج – چالوس رخ داد خوشبختانه به کسی آسیبی وارد نشد.

وی در ادامه با اشاره به بارش برف در این محور و لغزنده بودن سطح جاده از رانندگان خواست رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی را کرده و از ترددهای غیرضروری بپرهیزند.

 

توقیف محموله ميلياردي قاچاق در خرم آباد 

پایگاه اطلاع رسانی ناجا- لرستان: رئيس پليس آگاهي استان، از توقيف كاميون ايسوزو و كشف محموله قاچاق به ارزش بيش از دو ميليارد ريال در خرم آباد خبرداد .

عباس نظري گفت : ماموران انتظامي خرم آباد در محور مواصلاتي “خرم آباد – بروجرد” حين كنترل خودروهاي عبوري، يك دستگاه كاميون ايسوزو را توقيف کردند .
وي افزود: در بازرسي از کاميون مذکور، مقادير زيادي انواع كمپوت و آب ميوه، شربت و روغن ذرت، زيتون، كره و بادام زميني قاچاق و فاقد مدارك گمرکي کشف شد.
رئيس پليس آگاهي لرستان با اشاره به دستگيري يك نفر در اين رابطه، گفت : محموله توقيفي از استان هاي جنوبي به مقصد پايتخت بارگيري شده بود.
سرهنگ نظري با بيان اينکه ارزش محموله قاچاق كشف شده برابر نظر كارشناسان، بالغ بر دو ميليارد ريال اعلام شده است، تصريح کرد: متهم با تشكيل پرونده جهت سير مراحل قانوني به مراجع قضائي تحويل داده شد .

 

حضور ۱۷۲۵ نفر از کارگران ساختمانی قم در آزمون صلاحیت حرفه‌ای

تسنیم-  قم: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم گفت: در اجرای قانون آموزش عوامل اجرایی حرف ساختمانی در ۹ ماه گذشته، یک هزار و ۷۲۵ نفر از کارگران ساختمانی استان برای تعیین سطح مهارت در آزمون شرکت کردند.

احمد عطارنیا اظهار داشت: در راستای تربیت و ارتقای کارگران صنعت ساختمانی با اجرای آموزش‌هایی مطابق استانداردهای موردنیاز برای تقویت و مقاوم‌سازی ابنیه، جلوگیری و کاهش خسارت‌های ناشی از عدم رعایت استاندارد ایمنی در ساخت‌وساز هم‌راستا با سایر سیاست‌های دولت از قبیل استانداردسازی مصالح ساختمانی، تولید صنعتی ساختمان، امور مهندسین ناظر و طراح اقدامی انجام‌شده است.

وی بابیان اینکه بانک اطلاعاتی نیروی کار صنعت ساختمان توسط وزارت کار با هماهنگی وزارت مسکن و شهرسازی یک هزار و ۷۲۵ نفر از کارگران ساختمانی استان قم در ۱۸ حرفه تشکیل‌شده است، افزود: اهم فعالیت این افراد شامل کارگر عمومی جوشکاری اسکلت، کارگر عمومی آرماتوربندی، کارگر عمومی بنای سفت کار، کارگر عمومی گچ کاری، کارگر عمومی رنگ‌کاری، کارگر عمومی لوله‌کش گاز خانگی، کارگر عمومی سنگ‌کار و کاشی‌کار، کارگر عمومی درب و پنجره ساز، کارگر عمومی بتن ریز و کارگر عمومی عایق بوده و در آزمون صلاحیت حرفه‌ای شرکت کرده‌اند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم خاطرنشان کرد: از تعداد افرادی که تعیین صلاحیت شده‌اند یک هزار و ۳۸۵ نفر گواهینامه مهارت و پروانه صنعت ساختمان را کسب کردند.

 

پلمپ ۱۰ کافی شاپ در اردبیل

تابناک- اردبیل: ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی ۱۰ واحد کافی شاپ را پلمپ کردند.

سرهنگ صابر بابازاده اظهار داشت: ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی فرماندهی انتظامی استان اردبیل با هدف صیانت از امنیت اخلاقی در جامعه اصناف، مبارزه با مظاهر علنی فساد و ارزیابی میزان پایبندی اصناف به قوانین و ضوابط ابلاغی طرح تشدید کنترل و نظارت بر واحدهای صنفی کافی شاپ را اجرا کردند.

وی اظهار کرد: با اجرای این طرح ۱۰ واحد کافی شاپ به علت فعالیت غیرقانونی، عدم رعایت ساعت کاری، نداشتن پروانه کسب و سرویس دهی خارج از شئونات اسلامی پلمپ و از فعالیت صنفی متصدیان جلوگیری شد.

رییس پلیس امنیت عمومی استان اردبیل با تاکید بر تداوم اجرای طرح های کنترلی و صیانتی ویژه اصناف بیان کرد: قانونمندسازی اصناف یکی از اولویت های ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی است.