حذف ۳ هزار قطعه طیور و ۵۹۶ کیلوگرم گوشت قرمز از چرخه مصرف/صادرات بیش از ۱.۴ میلیارد دلار کالا از گمرک کرمانشاه/۲۸۰ هزار پرنده در استان مرکزی معدوم شد
حذف ۳ هزار قطعه طیور و ۵۹۶ کیلوگرم گوشت قرمز از چرخه مصرف/صادرات بیش از ۱.۴ میلیارد دلار کالا از گمرک کرمانشاه/۲۸۰ هزار پرنده در استان مرکزی معدوم شد

بسته خبری استان ها ۹۵/۱۰/۱۲

حذف ۳ هزار قطعه طیور و ۵۹۶ کیلوگرم گوشت قرمز از چرخه مصرف

5515673_190فارس- کرمان: رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان رفسنجان گفت: طی آذرماه سال جاری ۳ هزار قطعه طیور گوشتی و ۵۹۶ کیلوگرم گوشت قرمز به دلیل ضایعات از چرخه مصرف خارج شدند.

محمود مقامی اظهار داشت: طی آذرماه سال جاری ۳۶۸ رأس دام سنگین و ۲ هزار و ۷۸۷ رأس دام سبک در کشتارگاه دام رفسنجان کشتار و بعد از بازرسی ناظران دامپزشکی ۱۲ رأس دام به وزن ۵۹۶ کیلوگرم به دلیل وجود ضایعات از چرخه مصرف خارج شدند.

مقامی با اشاره به بازدید از مراکز عرضه فرآورده‌های دامی افزود: در ۶۵۰ بازدید از مراکز تولید و عرضه با ۱۲ مورد غیربهداشتی برخورد و در این زمینه ۲۶۳ کیلوگرم فرآورده غیربهداشتی ضبط و معدوم شد و همچنین شش مورد نمونه‌برداری طرح پایش آنتی‌بیوتیک به آزمایشگاه ارسال شد.

وی با اشاره به آمار کشتار طیور گوشتی در شهرستان رفسنجان عنوان کرد: ۴۰۹ هزار قطعه طیور گوشتی در دو کشتارگاه طیور شهرستان رفسنجان کشتار و پس از بازدید و بازرسی به دلیل وجود ضایعات ۳ هزار قطعه طیور گوشتی از چرخه مصرف خارج شد.

 

209087_origذخیره ۵۱۶ تنی گاز زاهدان

تابناک- سیستان و بلوچستان: میزان ذخیره دو تاسیسات شماره ۱ و ۲ گاز مایع در زاهدان ۳۰۰ تن است به طوریکه در تاسیسات شماره ۱، ۱۴۳ تن و در تاسیسات شماره۲، ۱۵۷ تن گاز موجود است و عصر دیروز نیز ۶ واگن گاز به میزان ۲۱۶ تن به این میزان افزوده شد.

مجتبی خانجانی گفت روز پنجشنبه هفته گذشته به دلیل دیر رسیدن واگن ها و تخلیه گاز، به مدت ۲ ساعت در توزیع گاز خللی رخ داد اما در اسرع وقت روند توزیع گاز به حالت طبیعی برگشت و روز جمعه نیز به جبران تاخیر۲ ساعته روز گذشته، از ساعت ۹ صبح تا ۱۷عصر توزیع گاز در میدان های امام رضا ع و زیباشهر انجام می شد.

فرماندار زاهدان افزود: در حال حاضر میزان ذخیره گاز در تاسیسات مطلوب است و با کمبود گاز مواجه نیستیم.

وی تاکید کرد: در راستای جلوگیری از سوء استفاده دلالان گاز مایع باید مقدمات توزیع گاز مقابل در منزل توسط شهروندان نهادینه شود اما در حال حاضر به دلیل آنکه عده ای از شهروندان فاقد کد اشتراک دریافت سیلندر گاز مایع هستند، قصد حذف توزیع میدانی را نداریم.

 

2200271صادرات بیش از ۱.۴ میلیارد دلار کالا از گمرک کرمانشاه

مهر- کرمانشاه: مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه از صادران بیش از ۱.۴ میلیارد دلار کالا از طی ۹ ماهه امسال از طریق گمرکات و بازارچه های مرزی استان کرمانشاه خبر داد.
خلیل حیدری گفت: طی ۹ماهه سال جاری یک میلیارد ۴۲۲ میلیون و ۵۷۹ هزارو ۱۶۱ دلار کالا به وزن چهار میلیون و ۳۶۶ هزارو ۹۴۳ تن از گمرکات و بازارچه های مرزی استان کرمانشاه به خارج از کشورصادر شد است.

وی افزود: ۷۰۹ میلیون و ۵۹۸ هزارو ۷۰۹ دلار با وزن دو میلیون و ۷۵۲ هزارو ۲۷۰ تن از کالاهای فوق درگمرکات کرمانشاه، خسروی، پرویزخان و پاوه و بازارچه های مرزی پرویزخان، شوشمی و شیخ صله اظهار و صادر شده است.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه ادامه داد: سایر گمرکات نیز در این مدت ۷۱۲ میلیون و ۹۸۰ هزارو ۴۵۲ دلار کالا را با وزن یک میلیون و ۶۳۷ هزارو ۴۸۰ تن از طریق مرزهای استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر کرده اند.

مدیرکل گمرکات کرمانشاه عمده کالاهای صادراتی از طریق این گمرکات را گوجه فرنگی تازه یا سرد کرده، لوازم خانه داری و پاکیزگی از مواد پلاستیکی ، سیمان، حیوانات زنده از نوع گوسفند، کود اوره، ظروف ملامین و رب گوجه فرنگی عنوان نموده و افزود: بیشتر کالاهای فوق به کشور عراق صادر می شود.

وی بیان داشت: در ۹ ماهه سال ۹۵ در مجموع از گمرکات استان کرمانشاه به۳۲ کشور صادرات قطعی صورت گرفته است.

 

82369533-71292329تشییع پیکر مرزبان شهید در تربت حیدریه

ایرنا- خراسان رضوی: پیکر مرزبان شهید ستوان یکم امیر نامدار صنوبری معاون پاسگاه هنگ مرزی تایباد روز یکشنبه با حضور مسئولان و مردم شهیدپرور تربت حیدریه تشییع شد.

شهید نامدار، به همراه فرمانده این هنگ سروان جواد آرمش، روز جمعه گذشته در درگیری با اشرار و سوداگران مرگ به شهادت رسیدند.
امام جمعه تربت حیدریه در آیین تشییع جنازه این شهید که از میدان شهدا تا مقابل مسجد جامع تربت حیدریه برگزار شد، گفت: شهادت امتیاز بزرگی برای شهیدان و افتخاری بزرگ برای نظام جمهوری اسلامی است.
حجت الاسلام محمدرضا عصمتی افزود: پیام شهیدان نیز مشخص و این است که از اسلام ناب، نظام اسلامی و نیز ولایت فقیه پشتیبانی کنید.
شهرستان تایباد بیش از ۹۰ کیلومتر مرز مشترک با افغانستان دارد و با توجه به شرایط این کشور از نظر تولید انواع مواد مخدر و شرارت، شاهد درگیری های فراوان با اشرار و قاچاقچیان در این مرز هستیم.
تعقیب اشرار در این منطقه به علت سخت گذر بودن آن بسیار مشکل است اما این دو مرزبان دلیر روز جمعه اشرار را حدود ۱۵ کیلومتر تعقیب کرده و در ارتفاع ۲هزار متری با شجاعت با آنان جنگیدند که در حین درگیری به شهادت رسیدند.
پیکر شهید ستوان یکم امیر نامدار، پس از تشییع در زادگاهش روستای صنوبر، در ۱۲ کیلومتری تربت حیدریه، در خاک آرام گرفت و پیکر شهید سروان جواد آرمش نیز فردا در شهرستان زاوه تشییع خواهد شد.

 

57410156۲۸۰ هزار پرنده در استان مرکزی معدوم شد

ایسنا- مرکزی: مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: در جریان کنترل و مبارزه با آنفلوانزای حاد پرندگان در استان مرکزی ۲۸۰ هزار قطعه پرنده در کانون‌های بیماری معدوم‌سازی شده است.

محسن شانقی در جلسه شورای مدیریت بحران استان با بیان اینکه بیش از ۵۰ کشور با موضوع آنفلوانزا فوق حاد پرندگان درگیر هستند، گفت: در کشور ما نیز ۹ استان از جمله استان مرکزی با این موضوع مواجه شده‌اند.

بیان کرد: تاکنون ۱۲ کانون آلوده در شهرستان اراک شناسایی شده که شامل دو کانون روستایی و ۱۰ کانون صنعتی است و در تمامی این واحدها معدوم‌سازی و عملیات مورد نیاز جهت جلوگیری از شیوع انجام شده است.

وی با بیان اینکه این کانون‌ها در حاشیه تالاب میقان اراک بوده‌اند، خرید و فروش طیور زنده را یکی از مشکلات در رابطه با آنفلوانزای فوق حاد پرندگان عنوان کرد و افزود: یکی از ریزفاکتورهای مهم در بحث انتقال این ویروس خرید و فروش طیور زنده است. در حال حاضر این اقدام غیرمجاز است و مردم باید از خرید و فروش طیور به صورت زنده اجتناب کنند.

شانقی ادامه داد: ۲۸۰ هزار قطعه پرنده در این مدت در کانون‌های بیماری معدوم‌سازی شده است. جهت مقابله و جلوگیری از انتقال بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان ۸۹۴ واحد مرغداری و روستا در مدت یک ماه گذشته مورد پایش قرار گرفته و از ۲۳۳ واحد نمونه‌برداری شده و هشت هزار و ۲۹۳ آزمایش روی نمونه ها انجام شده است.

وی عنوان کرد: قرنطینه سیار و ثابت، برقراری شعاع پایش در سطح استان، معدوم‌سازی و تلاش جهت کاهش طیور در اراک از جمله اقدامات جهت کنترل این ویروس بوده است.

 

image11483179227379کشف ۳۳۵ كيلوگرم ترياك در ني ريز

پایگاه خبری ناجا- فارس: فرمانده انتظامي استان از كشف ۳۳۵ كيلوگرم ترياك از يك دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ در شهرستان ني ريز خبر داد.

سردار احمد علي گودرزي گفت: مأموران پليس مبارزه با مواد مخدرشهرستان ني ريز به يك دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ در محور سيرجان – قطرويه مظنون و دستور ايست دادند .
وي ادامه داد: راننده خودرو بدون توجه به مأموران اقدام به فرار كرد كه پس از طي مسافتي تعقيب و گريز، راننده و سرنشين ضمن آتش زدن خودرو با استفاده از تاريكي شب اقدام به فرار كردند.
فرمانده انتظامي استان فارس گفت: پس از مهار آتش، در بازرسي از خودرو ۳۳۵ كيلوگرم ترياك و ۸۴ كيلوگرم سوخته ترياك كشف و خودرو به پاركينگ انتقال داده شد.
گودرزي در پايان با بيان اينكه تلاش پليس براي شناسايي و دستگيري متهمان متواري ادامه دارد، گفت: برخورد با مقوله مواد مخدر به صورت ويژه در دستور كار فرماندهي انتظامي استان فارس قرار دارد.