توقیف ۲ خودرو با ۲۲۵ کیلوگرم تریاک در لارستان/ خسارت ۵۴ میلیاردی بارندگی در خراسان جنوبی/ پرداخت کمک ۱۵۶ میلیارد ریالی به خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد
توقیف ۲ خودرو با ۲۲۵ کیلوگرم تریاک در لارستان/ خسارت ۵۴ میلیاردی بارندگی در خراسان جنوبی/ پرداخت کمک ۱۵۶ میلیارد ریالی به خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد

بسته خبری استان ها ۹۵/۱۱/۰۴

82398405-71348863توقیف ۲ خودرو با ۲۲۵ کیلوگرم تریاک در لارستان

ایرنا- فارس: فرمانده انتظامی استان فارس اعلام کرد:‌ ماموران انتظامی لارستان ۲ دستگاه خودرو را توقیف و ۲۲۵ کیلوگرم تریاک از آن ها کشف کردند.

سردار سرتیپ دوم احمدعلی گودرزی گفت: براساس اخبار و اطلاعات کسب شده مبنی بر اینکه قاچاقچیان قصد دارند با استفاده از یک دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ مقادیری مواد مخدر را از سمت جاده صحرای باغ به سمت عماد شهر حمل می کنند،موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفته و اکیپی از ماموران به محل مورد نظر اعزام شدند.
وی افزود: مأموران با ایجاد ایست و بازرسی و کنترل خودروهای عبوری موفق شدند خودرو پژو ۴۰۵ را توقیف و در بازرسی از آن ۱۹۵ کیلوگرم تریاک کشف کنند که در این رابطه ۲ نفر قاچاقچی مواد مخدر نیز دستگیر شدند.
فرمانده انتظامی استان فارس گفت: همچنین مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان لارستان هنگام کنترل جاده مواصلاتی بندرعباس- لارستان، به یک دستگاه خودرو سواری پژو پارس که از سمت منطقه «درز و سایبان» به سمت لارستان در حال حرکت بود شک بردند و خودرو را متوقف کردند.
گودرزی با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو ۳۰ کیلوگرم تریاک کشف شد، افزود: در این رابطه ۲ نفر دستگیر و تحویل مرجع قضایی شدند.

 

57408360انسداد محور هراز

ایسنا- مازندران: مشاور مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران از انسداد محور هراز امروز و فردا ۴ و ۵ بهمن از ساعت ۶ بامداد تا ۱۷ عصر خبر داد.

هوشنگ نصیری پرکوهی اظهار کرد: به منظور اجرای عملیات رهاسازی سنگ های معلق(لق گیری) و روشنایی تونل شماره ۵ محور هراز، این محور امروز و فردا ۴ و ۵ بهمن از ساعت ۶ بامداد تا ۱۷ عصر مسدود است.

وی خاطرنشان کرد: در زمان انسداد محور هراز، کاربران جاده ای می توانند از محورهای کندوان و سوادکوه به عنوان مسیر جایگزین تردد کنند.

روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران اعلام کرد: مرکز مدیریت راه های استان مازندران نیز با دو شماره تلفن ۱۴۱ (گویا) و ۳۳۳۲۲۳۲۰ (شبانه روزی) و همچنین سامانه پیام کوتاه ۱۰۰۰۰۱۴۱ آماده پاسخ گویی به مسافران و مردم برای اطلاع از آخرین وضعیت راه های استان است.

 

2213419خسارت ۵۴ میلیاردی بارندگی در خراسان جنوبی

مهر- خراسان جنوبی: مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی از خسارت ۵۴ میلیارد ریال بارندگی در استان خبر داد.
سید ابوالحسن میرجلیلی اظهار داشت: بارندگی های ۷۲ ساعت گذشته سبب وقوع سیلاب در برخی از شهرستان های استان خراسان جنوبی شده است.

وی با بیان اینکه بارندگی های این مدت بالغ بر ۵۴ میلیارد ریال به استان خسارت زده است، بیان کرد: این خسارات در بخش راه های روستایی، ایل راه های عشایری، مزارع و باغات و هفت رشته قنات بوده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی اضافه کرد: بیشترین حجم خسارات وارده مربوط به شهرستان های سربیشه، درمیان، زیرکوه، قاین، نهبندان و بیرجند بوده است.

میرجیلی با اشاره به اینکه از روزهای قبل از طرف سازمان هواشناسی و اداره کل مدیریت بحران هشدارهایی به مردم داده شده بود، عنوان داشت: همچنین مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی در مهرماه و آبان ماه سال جاری تیم هایی را برای شناسایی به مناطق سیل خیز و حادثه خیز استان اعزام کرده بود.

وی اضافه کرد: مجموع اقدامات انجام شده سبب کاهش چشمگیر خسارات بارندگی در استان شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی همچنین به بارندگی های شب گذشته در استان اشاره کرد و گفت: با وجود اینکه در شب گذشته پنج مرتع استان بارندگی های بالای ۱۰ میلی متر را تجربه کردند اما خسارات بسیار ناچیز بوده است.

میرجلیلی ادامه داد: در حال حاضر نیز همه راه های مواصلاتی و روستایی شهرستان های استان بازگشایی شده و هیچ مشکلی وجود ندارد.

 

13950724000137_PhotoA۷۲ درصد جمعیت خراسان جنوبی زیرپوشش بیمه سلامت

فارس- خراسان جنوبی: مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی گفت: در مجموع حدود ۵۲۶ هزار نفر از جمعیت استان زیر پوشش بیمه سلامت هستند که حدود ۷۲ درصد از جمعیت استان را شامل می‌شوند.

حسین خوبان اظهار داشت: یکی از رسالت‌های مهم بیمه سلامت زیرپوشش قرار دادن افراد جامعه برای ارائه خدمات بهتر درمانی و پزشکی با هزینه کمتر است.

وی با بیان اینکه تا پایان دی‌ماه امسال حدود ۷۲ هزار نفر در صندوق کارمندی بیمه سلامت استان زیرپوشش قرار گرفته‌اند، تصریح کرد: همچنین تا این مدت ۳۸۶ هزار نفر تعداد بیمه‌شدگان صندوق روستایی بیمه سلامت استان هستند.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی با اشاره به تعداد بیمه‌شدگان صندوق بیمه همگانی سلامت در استان تا پایان دی‌ماه امسال گفت: در این مدت از این طریق حدود ۵۴ هزار نفر بیمه شده‌اند.

خوبان ادامه داد: همچنین تا پایان دی‌ماه بیمه شدگان صندوق سایر اقشار بیمه سلامت استان قریب به ۱۳ هزار نفر بوده‌اند.بیمه سلامت استان افتخار دارد در سال جاری برای بیش‌از یک‌هزار و ۷۰۰ نفر از اتباع خارجی دفترچه بیمه سلامت صادر کند.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی افزود: درمجموع حدود ۵۲۶ هزار نفر از جمعیت استان زیر پوشش بیمه سلامت هستند که حدود ۷۲ درصد از جمعیت استان را شامل می‌شوند. اداره کل بیمه سلامت خراسان جنوبی حدود ۵۳۰ نفر بیمار خاص را زیرپوشش بیمه‌ای خود قرار داده است.

وی خطاب به بیمه‌شدگان صندوق روستایی گفت: با توجه به اینکه از ابتدای سال ۹۶ دفاتر بیمه سلامت فاقد اعتبار در تمامی مراکز درمانی طرف قرارداد بیمه سلامت کشور قابل استفاده نیست لذا پیشنهاد می‌شود جهت جلوگیری از هرگونه تاخیر در دریافت خدمات نسبت به تمدید اعتبار دفاتر بیمه سلامت خود به یکی از دفاتر پیشخوان طرف قرارداد این اداره کل در سطح استان که لیست آن نیز در پورتال اداره کل بیمه سلامت خراسان جنوبی به آدرس HTTP://www.s-kh.ihio.gov.ir قرار دارد مراجعه کنند.

 

139509051621219499305824پرداخت کمک ۱۵۶ میلیارد ریالی به خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد 

تسنیم- اردبیل: معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان اردبیل گفت: امسال، بیش از ۱۵۶ میلیارد و ۶۴۰ میلیون ریال در قالب مستمری به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل پرداخت شده است.

علیرضا حسین‌نژاد صبح امروز در جلسه بررسی وضعیت پرداخت مستمری به مددجویان کمیته امداد در اردبیل اظهار داشت: امسال، بیش از ۱۵۶ میلیارد و ۶۴۰ میلیون ریال در قالب مستمری به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل پرداخت شده است.

وی افزود: مستمری ماهانه برای رفع بخشی از کاستی‌ها و نیازهای اساسی خانواده‌های تحت حمایت پرداخت می‌شود و در حال حاضر به تعداد ۲۶ هزار و ۲۳۸ خانواده تحت پوشش از مستمری ماهانه این نهاد بهره‌مند شده‌اند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان اردبیل گفت: کمیته امداد در ۳۵ سرفصل حمایتی به خانواده‌های تحت حمایت خدمات مختلفی را ارائه می‌‌کند و در کنار پرداخت مستمری، برگزاری دوره‌های فرهنگی و آموزشی، کمک هزینه‌ تامین جهیزیه، پرداخت بیمه تامین اجتماعی، کمک هزینه درمان بیماران صعب‌العلاج، احداث، خرید و تعمیر مسکن مددجویان، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و ارائه تسهیلات اشتغال و خودکفایی از دیگر اقدامات این نهاد برای رفع مشکلات خانوار تحت پوشش است.

 

300502_636030545549796659_s۴۰ هزار قطعه مرغ تخم گذار در تاکستان تلف شد

تابناک- قزوین: فرمانده انتظامی شهرستان تاکستان از اتلاف۴۰ هزار مرغ تخم گذار هشت ماهه در یک واحد مرغداری در تاکستان خبر داد.

سرهنگ رسول فراهانی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت : در پی مراجعه فردی به پاسگاه انتظامی “یحیی آباد “و اظهار اتلاف مرغهای تخم گذار شرکت وی، مامورین پاسگاه یحیی آباد به محل مورد نظر اعزام شدند.

وی افزود: با حضور ماموران در مرغداری و بررسی موضوع مشخص شد به علت نقص فنی هواکش ها و عدم تخلیه هوا از داخل سالن منجر به گاز گرفتگی و در نتیجه اتلاف تعداد ۴۰ هزار قطعه مرغ تخم گذار هشت ماهه شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان تاکستان در پایان ضمن اشاره به خسارت ۱۰ میلیارد ریالی حادثه مذکور گفت: با هماهنگی دادستان شهرستان و حضور و نظارت مامورین بهداشت و دامپزشکی همه طیور دفن شدند.