تصادف زنجیره ای در محور باغچه-مشهد/ نجات مصدومان حادثه ریزش ساختمان در شهرک فرهنگیان همدان/ کشف ۴ میلیارد ریال باطری قاچاق در دیلم
تصادف زنجیره ای در محور باغچه-مشهد/ نجات مصدومان حادثه ریزش ساختمان در شهرک فرهنگیان همدان/ کشف ۴ میلیارد ریال باطری قاچاق در دیلم

بسته خبری استان ها ۹۵/۱۱/۰۵

82399141-71350375تصادف زنجیره ای در محور باغچه-مشهد

ایرنا- خراسان رضوی: رئیس مرکز کنترل عملیات جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: تصادف زنجیره ای ۹ دستگاه خودرو در محور باغچه -مشهد دوشنبه شب ۱۲ مصدوم بر جای گذاشت.

حسن گودرزی اظهار کرد: در این حادثه در کیلومتر پنج محور باغچه -مشهد هفت دستگاه خودروی سواری، یک دستگاه آمبولانس بخش خصوصی و یک دستگاه کامیون با یکدیگر برخورد کردند.
وی با بیان اینکه در پی این حادثه ۱۲ نفر دچار مصدومیت شده اند، اظهار کرد:از این تعداد چهار نفر به نزدیکترین مراکز درمانی منتقل شدند و بقیه به صورت سرپایی درمان شده اند.
بر اثر این حادثه یک دستگاه خودرو ۴۰۵ بر اثر وقوع به دلیل نشست سوخت از خودروها به طورکامل در آتش سوخت اما حادثه تلفات جانی در بر نداشته است.
باغچه نام یکی از روستاهای بخش احمدآباد واقع در ۴۵ کیلومتری مشهد است که بالغ بر ۳۸۰ نفر جمعیت دارد.
خراسان رضوی ۲۰ هزار و ۴۸۳ کیلومتر راه دارد که ۶ هزار و ۳۳۱ کیلومتر آن راههای بین شهری و ۱۴ هزار و ۱۵۲ کیلومتر راه روستایی است.
این استان دارای ۵۱ گردنه در راههای شهری به طول ۵۴۵ کیلومتر و ۱۷۲ گردنه در راههای روستایی به طول ۵۷۴ کیلومتر است.

 

139508261520014739226574صدور ۱۰۶ میلیون دلار کالا از گمرک همدان

تسنیم- همدان: مدیرکل گمرک استان همدان از صادرات ۱۰۶ میلیون دلار کالا از گمرک همدان به سایر کشورها خبر داد.

جمال خشوعی اظهار داشت: در ۱۰ ماه امسال ۱۰۶ میلیون و ۶۹۹ هزار و ۸۲۱ دلار کالا از گمرک استان همدان به سایر کشورها صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه میزان صادرات گمرک همدان ۵۱ میلیون و ۸۰۶ هزار و ۵۸۳ دلار و گمرک ملایر ۵۴ میلیون و ۸۹۳ هزار و ۲۳۸ دلار بوده است، افزود: این میزان صادرات از نظر وزنی ۶۸۳ هزار تن بوده است.

خشوعی عنوان کرد: با وجود اینکه میزان صادرات دیگر گمرکات کشور در سال ۹۵ نسبت به مدت مشابه سال گذشته از کاهش چشمگیری برخوردار بوده ولی این کاهش در گمرک همدان تنها ۳ درصد بوده است.

وی تصریح کرد: به دلیل اینکه در سال‌های گذشته برخی از فعالان اقتصادی از سایر گمرکات کشور به ویژه نقاط مرزی برای صادرات و واردات کالاهای خود استفاده می‌کردند ولی با رایزنی‌ها و اقدامات انجام شده در گمرک استان این صادرکنندگان تشویق به صادرات کالای خود از همدان شدند.

خشوعی بیان کرد: محصولات استان همدان بیشتر به کشورهای اکراین، روسیه، قزاقستان، ترکمنستان، ارمنستان، امارات متحده عربی، عراق، افغانستان، ترکیه، سومالی، ایتالیا، ایالات متحده آمریکا صادر شده است.

مدیرکل گمرک استان همدان عمده محصولات صادراتی استان را شامل کلینکر، موتور کولر آبی، گونی پلاستیکی، چینی آلات بهداشتی، ترشیجات و شوریجات، رزین پلی استر، فرش دستباف، البسه و روتختی بیمارستانی، انواع سفال و وازلین غیردارویی، چرم و سالامبور، لوازم خانگی، کشمش، لبنیات، ظروف آلومینیومی عنوان کرد.

 

212488_291نجات مصدومان حادثه ریزش ساختمان در شهرک فرهنگیان همدان

تابناک- همدان: مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی همدان گفت: آتش‌نشانان همدان ۷ مصدوم حادثه ریزش ساختمان در حال ساخت در شهرک فرهنگیان را از لابه‌لای آوار خارج و برای مداوا به مراکز درمانی اعزام کردند.

محمدرضا بیاناتی افزود: ساعت ۱۱و ۳۱یکشنبه ۱۲دی سامانه ۱۲۵ این سازمان گزارشی از ریزش یک ساختمان در حال ساخت دریافت کرد.

وی تصریح کرد: با دریافت این گزارش بلافاصله ۳ اکیپ عملیاتی از ایستگاه‌های مرکزی، ۱۵ و ۱۷ به نشانی اعلام‌شده در شهرک فرهنگیان اعزام شدند.

به گفته بیاناتی آتش‌نشانان که در کمترین زمان ممکن (۳ دقیقه پس از اعلام) خود را به محل حادثه رسانده بودند در بررسی‌های اولیه مشاهده کردند سقف تازه بتن‌ریزی شده یک ساختمان در حال ساخت ریزش کرده و باعث مصدومیت ۶ نفر از کارگران گردیده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی همدان خاطرنشان کرد: آتش‌نشانان ضمن ایمن‌سازی محل حادثه به‌منظور جلوگیری از بروز حادثه مجدد، با رعایت دقیق اصول ایمنی مصدومان حادثه را به خارج از ساختمان تخریب‌شده انتقال و به عوامل اورژانس تحویل دادند.

وی اضافه کرد: در این حادثه یک زن که در ساختمان مجاور محل حادثه سکونت داشت نیز به دلیل وحشت ناشی از حادثه دچار حمله عصبی گردیده بود که جهت مداوا در اختیار امدادگران اورژانس قرار گرفت.

محمدرضا بیاناتی درباره علت وقوع حادثه فوق اظهار کرد: طبق گزارش اولیه عدم رعایت اصول ایمنی در حین ساخت‌وساز و تحمیل بار اضافه به پایه‌های مستحکم نشده ساختمان عامل وقوع این حادثه بوده است.

 

139504201520106028103904مرگ ۱۱۸۰ نفر بر اثر بیماری سرطان در گلستان

تسنیم- گلستان: معاون فنی و مدیر گروه پیشگیری ومبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت ‌گلستان گفت: سال گذشته از ۸۵۰۰ مرگ ثبت شده در استان، یک‌هزار و ۱۸۰ مرگ مربوط به بیماری سرطانی‌ بوده است.

سیدمهدی صداقت ظهر امروز در همایش خودمراقبتی و امید در پیشگیری از سرطان در کلاله اظهار داشت: سال گذشته از ۸ هزار و ۵۰۰ مرگ ثبت شده در استان گلستان ، ۱۱۸۰ مرگ مربوط به سرطانی‌ها بوده است.

وی افزود: رتبه نخست مرگ‌های سرطانی مربوط به سرطان سینه با ۲۱۰ ابتلا در سال در استان گلستان است و سرطان معده، روده بزرگ، مری و مثانه رتبه‌های بعدی در استان گلستان است.

معاون فنی مرکز بهداشت استان گلستان تصریح کرد: البته سرطان مری که زمانی در استان گلستان ۱۳۰ نفر در ۱۰۰ هزار بود اکنون به ۳۵ نفر در ۱۰۰ هزار کاهش یافته، که علت آن ارتقاء سطح زندگی و بهداشت است.

صداقت اظهار کرد: برای پیشگیری باید سبک زندگی تغییر کند و ورزش و تحرک بدنی را باید در زندگی قرار دهیم و به سبد غذایی سالم توجه کنیم.

معاون فنی مرکز بهداشت استان گلستان افزود: استان گلستان قطب بیماران سرطانی است و تلاش داریم که خدمات درمانی به بیماران سرطانی در استان گلستان افزایش یابد.

عبدالرحیم حزینی متخصص امر سرطان نیز در این همایش اظهار داشت: هدف از برگزاری این همایش حساس کردن آحاد جامعه به سرطان و بیان این نکته که سرطان قابلین پیشگیری و درمان را دارد.

وی گفت: شناسایی و جلب مشارکت خیرین در کمک به این مهم و بیماران سرطانی هم در این همایش‌ها که در مناطق دیگر هم برگزار می شود، مدنظر است.

همایش سفیران سلامت از شهرهای مینودشت،گالیکش، مراوه تپه و کلاله، با حضور پزشکان متخصص سرطان و خیران سلامت و شماری از بیماران سرطانی در کلاله برگزار شد.

 

13951023000807_PhotoAکشف ۴ میلیارد ریال باطری قاچاق در دیلم

فارس- بوشهر: سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان دیلم از کشف چهار میلیارد ریال باطری خودرو قاچاق خبر داد.

سرگرد رضا اسماعیلی اظهار داشت: در راستای تشدید مقابله با قاچاق کالا و ارز و حمایت از تولید داخلی و اقتصاد مقاومتی، مأموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی شهرستان دیلم، یک دستگاه کامیون حامل باطری قاچاق را در این شهرستان شناسایی و توقیف کردند.

وی با بیان اینکه در بازرسی از خودروی توقیفی، یک هزار و ۲۸۹ باطری خودرو سبک و سنگین کشف شد، بیان کرد: ارزش کالای کشف شده برابر نظر کارشناسان، چهار میلیارد ریال برآورد شده است.

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان دیلم با اشاره به دستگیری یک متهم در این رابطه از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه فعالیت غیر مجاز و قاچاق توسط افراد سودجو، مراتب را در اسرع وقت از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند تا نسبت به شناسایی و دستگیری متخلفان اقدام شود