حاشیه های خواندنی حضور وزیر علوم در دانشگاه پیام نور/ از “افتتاح همزمان در محروم ترین مناطق کشور و دو کشور خارجی” تا “درخواست جدید دکتر رستمی برای پیام نور” (+تصاویر)
حاشیه های خواندنی حضور وزیر علوم در دانشگاه پیام نور/ از “افتتاح همزمان در محروم ترین مناطق کشور و دو کشور خارجی” تا “درخواست جدید دکتر رستمی برای پیام نور” (+تصاویر)

گروه دانشگاه – روز یکشنبه با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ۷۲ طرح عمرانی دانشگاه پیام نور در سراسر کشور و دو نمایندگی خارج از کشور به بهره برداری رسید. به گزارش خبرنگار خبرگزاری «یوپنا»، این مراسم با زیارت مقبره شهدای گمنام دانشگاه پیام نور آغاز شد و سپس از طریق ویدئو کنفرانس در […]

گروه دانشگاه – روز یکشنبه با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ۷۲ طرح عمرانی دانشگاه پیام نور در سراسر کشور و دو نمایندگی خارج از کشور به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «یوپنا»، این مراسم با زیارت مقبره شهدای گمنام دانشگاه پیام نور آغاز شد و سپس از طریق ویدئو کنفرانس در ۳۱ استان کشور و ۲ نمایندگی خارج از کشور برگزار شد که با دستور وزیرعلوم پروژه های عمرانی دانشگاه به بهره برداری رسید.

22222 (1)

22222 (4)

IMG_0057

تشریح فعالیت های ارزنده دانشگاه پیام نور در یکسال و نیم گذشته

رئیس دانشگاه پیام نور نیز در این مراسم ابراز داشت: ۷۲ پروژه دارای ۸۷ هزار مترمربع فضای فیزیکی در این دانشگاه به بهره برداری می رسد که برای آن بیش از ۴۳ میلیارد تومان هزینه شده است.

دکتر علی اصغر رستمی ابوسعیدی با بیان اینکه در یک سال و نیم گذشته، فعالیت های ارزنده ای در دانشگاه پیام نور انجام شده است، تاکید کرد: زمانی که وارد این دانشگاه شدم بند «و» که مربوط به حقوق اساتید و کارکنان بود یک میلیارد ریال تخصیص داده شده بود که با تلاش هایی که دانشگاه صورت داد این بند به ۲۴۵ میلیارد تومان رسیده است.

رئیس دانشگاه پیام نور تاکید کرد: درآمد غیرشهریه‌ای دانشگاه پیام نور، ۳۰ میلیارد تومان بوده و ۷۰ میلیارد تومان نیز از طریق صرفه جویی‌ها به دست آورده است که توانسته این طرح‌ها را به پایان برساند.

وی ادامه داد: بیش از ۴۵۰۰ عنوان درسی در قالب محتوای تصویری و صوتی تولید شده واین در راستا تامین منابع  ۱۳۲ رشته محل الکترونیکی است که در این دانشگاه ایجاد شده است.

دکتر رستمی ابوسعیدی در ادامه به فعالیت‌های پژوهشی و آموزشی دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: فعالیت‌های پژوهشی دانشگاه بسیار روند خوبی داشته به طوری که ما شبکه آزمایشگاهی شاپنا راه‌اندازی کردیم.

وی در ادامه گفت اقدام موثری درخصوص مدیریت منابع دانشگاه جهت استفاده بهینه صورت گرفته است و در راه اندازی سامانه مدیریت خدمات وارئه سرویس های دانشگاه ها به میسر منظور است.

درخواست جدید رئیس دانشگاه از وزیر علوم و تشکر از وعده به ثمر رسیده

رئیس دانشگاه پیام نور در بخشی از سخنانش تقدیر و تشکر ویژه ای از وزیر علوم بخاطر پاسخ دادن به درخواست خود داشت و ابراز کرد: در جلسه قبلی از دکتر فرهادی برای عضویت اساتید این دانشگاه در کمیته های وزارت علوم درخواست کردیم که ایشان همانجا وعده دادند و خوشبختانه در زمان کوتاهی شاهد عملی شدن این موضوع بودیم.

در ادامه دکتر رستمی ابوسعیدی از وزیر علوم درخواست کرد فرصت اساتید پیمانی مشروط باقیمانده را برای کسب شرایط تخصصی تمدید کند.

پیام وزیر علوم برای افتتاح همزمان پروژه ها

دکتر محمد فرهادی وزیر علوم تحقیقات و فناوری در پیامی به مراکز استان ها افتتاح پروژه های عمرانی را ابلاغ کرد و بصورت نمادین یک مرکز دانشگاه در شهرستان راسک افتتاح شد.

خدمات پیام نور در جایی که هیچ دانشگاهی نداشت

وقتی پیام وزیر علوم برای افتتاح همزمان پروژه ها به استان ها صادر شد، رئیس مرکز استان سیستان و بلوچستان با ابراز خرسندی از این موضوع تاکید کرد: در راسک هیچ مرکز دانشگاهی وجود نداشت و این موضوع باعث خوشحالی مردم منطقه شده است و استاندار نیز مشتاق است تا شخصا برای افتتاح این مرکز حضور یابد.

شوخی دکتر فرهادی با استاندار سیستان و بلوچستان

وزیر علوم نیز در پاسخ رئیس مرکز سیستان و بلوچستان گفت به استاندار عزیز سلام ویژه برسانید و با خنده ادامه داد بگوئید شما همه دوبله سوبله افتتاح کنید چون منطقه محروم است و نیاز دارد؛ خدمت ارزشمندی است.

_MG_0261

سفیر ایران در گرجستان: پیام نور باعث تعمق روابط ایران و گرجستان شده است

اما وقتی نوبت به افتتاح نمایندگی دانشگاه پیام نور در گرجستان رسید، سفیر ایران در کشور گرجستان که در جلسه حضور داشت، گفت: امروز مسئولان زیادی از آموزش عالی و دانشگاه مادر کشور گرجستان در این جلسه حضور دارند.

افتتاح دانشگاه پیام نور و شروع فعالیت این دانشگاه در این کشور اقدام ارزشمندی بوده است که به تعمق روابط دو کشور کمک کرده است.

پیام نور به اقلیم کردستان عراق نیز رسید

افتتاح نمایندگی دانشگاه پیام نور در اقلیم کردستان عراق نیز از طریق وئیدو کنفرانس و با پیام دکتر فرهادی صورت گرفت که در این نمایندگی تعدادی از مسئولان اقلیم حضور داشتند و مراتب تقدیر از این اقدام دانشگاه پیام نور از سوی مقامات کردستان عراق اعلام شد.

ارتباط از طریق وئدیو کنفرانس با ۳۱ استان و ۲ مرکز خارج از کشور

اجرای این آئین به نوعی کاملا متفاوت و کم هزینه بود و مورد توجه برخی خبرگزاری ها نیز قرار گرفت.

_MG_0048

از آنجا که سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور در راستای اقتصاد مقاومتی، جلسات خود با مراکز استان ها را از طریق وئدیو کنفرانس برگزار می کند و بسیار کم هزینه تر و پربار تر است که همین موضوع نیز از چشم وزیر علوم و برخی رسانه ها پنهان نماند و از این اقدام نیز تقدیر شد.

تاکید ویژه وزیر علوم برحمایت پیام نور

وزیر علوم تحقیقات و فناوری در این آئین تاکید کرد: دانشگاه پیام نور بوده، هست و خواهد بود و تقویت نیز می‌شود.

دکتر محمد فرهادی تاکید کرد: در حال حاضر به دنبال کیفی سازی دانشگاه‌ها، دانشگاه کارآفرین و دانشگاه ماموریت‌گرا و رشته‌های جدید جایگزین رشته‌هایی شده که عمر آنها به پایان رسیده است.

_MG_0201

وزیر علوم ادامه داد: طی دو سال گذشته، رشته‌های تکراری نداشتیم و حتی ۶۰ رشته بین رشته‌ای ایجاد کرده‌ایم و در مقطع دکترا نیز رشته‌های جدید بین رشته‌ای داشته‌ایم و رشته‌هایی که محتوای آنها تغییر کرده است.

وی ادامه داد: حدود ۶۰۰ رشته که ده سال از عمر آنها گذشته بود بازنگری و تدوین شده و امسال نیز رشته‌هایی که بیش از ۵ سال از عمر آنها گذشته باشد بازبینی می‌شود.

وزیر علوم دانشگاه پیام نور را به عنوان دانشگاه سرآمد در آموزش های نوین دانست و گفت: تلویزیون تعاملی نمونه ای از فناوری بکار گرفته شده در این دانشگاه است که می تواند محدودیت پذیرش دانشجو نیز نداشته باشد.

دکتر فرهادی تصریح کرد: این دانشگاه مسیر اصلی خود را که یک دانشگاه نیمه‌حضوری است دنبال می کند، در خارج از کشور شعبه‌هایی را دارد و می‌تواند در ایجاد رشته‌های جدید پیشتاز باشد.

وی تاکید کرد: دانشگاه پیام نور بوده، هست و خواهد بود و تقویت نیز می‌شود.

تقدیر رئیس دانشگاه پیام نور از وزیر علوم

 در پایان مراسم دکتر رستمی ابوسعیدی رئیس دانشگاه پیام نور با ارائه لوح تقدیر از طرف این دانشگاه از دکتر فرهادی وزیر علوم تقدیر کرد.

_MG_0335

در ادامه تصاویر کامل این گزارش آمده است:

22222 (2)

22222 (3)

22222 (5)

_MG_0007

_MG_0037

_MG_0105

IMG_0128

_MG_0331