رونق صنعت و تولید مستلزم بهره گیری جدی از مراکز دانشگاهی است
رونق صنعت و تولید مستلزم بهره گیری جدی از مراکز دانشگاهی است

قائم مقام دانشگاه پیام نور کشور با بیان اینکه رونق صنعت و تولید نیازمند تخصص دانشگاههاست گفت: هنوز این ارتباط به خوبی انجام نمی شود که باید این فاصله ها کاهش یافته و این ارتباط بیشتر و جدی تر شود.

قائم مقام دانشگاه پیام نور کشور با بیان اینکه رونق صنعت و تولید نیازمند تخصص دانشگاه هاست گفت: هنوز این ارتباط به خوبی انجام نمی شود که باید این فاصله ها کاهش یافته و این ارتباط بیشتر و جدی تر شود.

به گزارش یوپنا به نقل از ایرنا، احمد اکبری روز سه شنبه در جمع خبرنگاران استان یزد به ارتباط ضعیف صنعت و دانشگاه اشاره کرد و افزود: نمی‌خواهیم به بخش صنعت آسیب برسد اما تصور می‌کنیم این بخش باید علمی‌تر عمل کند.
وی خاطر نشان کرد:ارتباط صنعت و دانشگاه باید دو سویه باشد و صنایع نیز باید از ورود دانشگاهیان به بخش صنعت و معدن و کشاورزی بهره بگیرند.
به گفته وی در اقتصاد هنوز ۱۰۰ درصد دانش‌بنیان نشده ایم و اقتصاد مقاومتی برای این مطرح است که کارها بر اساس دانش اقتصاد انجام شود و اگر از دانش اقتصاد به صورت علمی در صنعت استفاده کرده بودیم، امروز هیچ کشوری توانایی تحریم ما را نداشت.
قائم مقام دانشگاه پیام نور افزود: حوزه اقتصاد بعد از ۳۸ سال به این نتیجه رسیده که باید اقتصاد را بر مبنای دانش اقتصادی مقاوم کرد که این موضوع باید از سوی دانشگاه‌ها نیز به صورت جدی دنبال شود.
* دانشگاه پیام نور قطب علمی بین المللی شناخته شد
قائم مقام دانشگاه پیام نور گفت: این دانشگاه اخیرا با تصویب مجلس شورای اسلامی و تایید شورای نگهبان به عنوان قطب بین المللی علمی شناخته شده است .
اکبری افزود: در حال حاضر تعداد واحد و مرکز دانشگاه پیام نور در ایران و خارج از کشور بترتیب ۵۳۰ و ۶۰ مورد می باشد که رشد خوبی را تجربه کرده است .
وی با بیان اینکه اکنون ۷۰۰ هزار دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند تصریح کرد: براساس برنامه راهبردی تعداد دانشجوبان این دانشگاه به ۲ میلیون و ۲۰۰ هزارنفر خواهد رسید.