کشف ۱۰۲۲سکه تاریخی درکهگیلویه و بویراحمد/ آلودگی هوای گچساران به ۵ برابر حد مجاز رسید/ راه ارتباطی ۶۵ روستای بانه همچنان مسدود است‌ و….

کشف ۱۰۲۲سکه تاریخی درکهگیلویه و بویراحمد/ تجمع ۱۵۰ نفری کارگران کاشی کویر یزد/ توقف پرواز «مشهد – رشت» به‌علت اشکال فنی/ آلودگی هوای گچساران به ۵ برابر حد مجاز رسید/ راه ارتباطی ۶۵ روستای بانه همچنان مسدود است‌/ افزایش ۲۶ درصدی کشف کالای قاچاق در همدان

کشف ۱۰۲۲سکه تاریخی درکهگیلویه و بویراحمد

ایرنا- کهکیلویه و بویراحمد: رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه گفت: یک هزار و ۲۲ سکه تاریخی از منزل شخصی در روستای دره زرد فارتق بخش دیشموک از توبع این شهرستان در استان کهگیلویه و بویر احمد کشف و ضبط شد.

بخش دیشموک دارای یک شهر و ۹۰ روستا با جمعیتی افزون بر ۲۳ هزار نفر در ۹۰ کیلومتری دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه واقع شده است.
سیاوش زمان اظهارداشت: با توجه به گزارش های مردمی مبنی بر رفت و آمد مشکوک افرادی به منزل شخصی فردی در روستای دره زرد دیشموک ماموران میراث فرهنگی به محل اعزام شدند.
وی بیان کرد: ماموران یگان حفاظت میراث فرهنگی با اطمینان از وجود سکه های عتیقه در منزل این فرد به عنوان خریدار وارد منزل مسکونی شدند.
وی عنوان کرد: ماموران موفق به کشف یکهزار و ۲۲ سکه عتیقه از منزل این فرد شدند.
رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه اظهار کرد: قدمت تاریخی این سکه ها بعد از بررسی کارشناسان مشخص خواهد شد.
زمان افزود: ۲ نفر در این راستا دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.
وی بیان کرد: همچین سال جاری ۵۰ سکه تاریخی نیز از منزل مسکونی یکی از افراد در شهر دیشموک کشف و ضبط شد.
تاکنون در سال‌های جاری بیش از ۶۲ تیم قاچاقچی اشیای عتیقه در شهرستان کهگیلویه منهدم و به مقامات قضایی معرفی شدند.

 

تجمع ۱۵۰ نفری کارگران کاشی کویر یزد

تابناک- یزد: نزدیک به ۱۵۰ نفر از کارگران کاشی کویر یزد بابت معوقات مزدی خود در محوطه محل کارشان تجمع کردند.

کارگرانی که در تجمع حضور دارند می گویند که در حدود ۴۰۰ نفر هستیم که حجم معوقات مزدی‌مان به چهار ماه (آبان، آذر، دی و بهمن سال ۹۵) می‌رسد.

آن طور که کارگران کاشی کویر یزد می‌گویند آنها برای دریافت مطالبات مزدی خود با کارفرما صورت جلسه‌ای امضا کرده بودند و قرار بود تا ۳۰ بهمن قسمتی از این مطالبات پرداخت شود اما بدحسابی کارفرما موجب شد تا کارگران تجمع امروز را ترتیب دهند.

در عین حال این کارگران به ایلنامدعی هستند که هنوز بابت قسمتی از مطالبات مربوط به سال‌های ۹۳، ۹۴ و ابتدای سال ۹۵ خود طلبکارند و طبق توافقی که با کارفرما داشته‌اند قرار بود حداقل در ازاء این شرایط حداقل حق بیمه‌های آنها را به صورت کامل به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کند.

 

توقف پرواز «مشهد – رشت» به‌علت اشکال فنی

ایسنا-گیلان: پرواز شماره ۴۵۳ ایران ایر، مشهد به رشت دیشب به‌علت اشکال در چرخ جلو هنگام چرخش روی باند متوقف شد.

فرودگاه بین‌المللی سردارجنگل رشت اعلام کرد: پرواز شماره ۴۵۳ ایران ایر، مشهد به رشت ساعت ۲۰ و ۲۵ دقیقه دیشب پس از نشستن روی باند پرواز به‌علت اشکال در چرخ جلو هنگام چرخش روی باند متوقف شد.

مسافران این پرواز با سلامت به ترمینال منتقل شدند، پرواز بعدی این شرکت به مقصد تهران ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه دیشب نیز لغو شد.

مهندسان فنی در حال رفع ایراد هستند.

 

آلودگی هوای گچساران به ۵ برابر حد مجاز رسید

ایسنا- کهکیلویه و بویر احمد: رئیس محیط زیست گچساران گفت: آلودگی هوا درگچساران به ۵ برابر حدمجاز۷۱۰ میکروگرم بر مترمکعب رسیده است.

عبدال دیانتی نسب، منطقه کهگیلویه وبویراحمد افزود: حد مجاز استاندارد ریز گردها در هوا ۱۵۰ میکروگرم برمترمکعب است.

وی بیان کرد: آلودگی هوا درگچساران به ۵ برابر حدمجاز۷۱۰ میکروگرم بر مترمکعب رسیده است.

رئیس محیط زیست گچساران تصریح کرد: هوای گچساران در مرز هشدار قرار گرفته است.

دیانتی نسب عنوان کرد: در این هوا سالخوردگان و کودکان و افراد دارای ناراحتی های ریوی و قلبی بهتر است از بیرون آمدن از منزل خود داری کنند.

وی ادامه داد: شهروندان نوشیدن کافی آب و استفاده از ماسک را فراموش نکنند.

رئیس هواشناسی گچساران خاطر نشان کرد: تغییرات دما در ۲۴ ساعت گذشته حداقل دما صفر و حداکثر ۱۱ و رطوبت هوا نیز حداقل ۳۹ درصد و حداکثر ۷۸ درصد بوده است.

علی کوهکن بیان کرد: بارندگی سال زراعی جاری تاکنون ۳ .۱۵۹ میلیمتر بوده در صورتی که در مدت مشابه سال گذشته ۴ . ۲۴۷ میلیمتر است نرمال بلند مدت بارندگی ۵ . ۴۳۸ میلیمتراست.

وی افزود: در سالجاری تعداد روزهای آلوده در گچساران با امروز ۶۸ روز است در صورتی که در مدت مشابه سال گذشته ۵۸ روز بود.

رئیس هواشناسی گچساران ادامه داد: دید افقی در حال حاضر در گچساران ۴ کیلومتر است.

 

راه ارتباطی ۶۵ روستای بانه همچنان مسدود است‌

رئیس راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان بانه گفت: راه ارتباطی ۶۵ روستای شهرستان بانه به علت بارش برف سنگین همچنان مسدود است.

انوز طاهایی، به بارش شدید برف در شهرستان بانه اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به بارش سنگین و بی‌سابقه برف در شهرستان بانه در چند روز گذشته راه ارتباطی بیش از ۹۰ درصد روستاهای شهرستان بانه مسدود شد.

وی گفت: پرسنل راهداری بانه از زمان آغاز شروع بارش‌ها با اعزام دستگاه‌های برف‌روب و تیم‌های برف‌روب اقدام به بازگشایی راه‌های ارتباط روستایی کرد.

رئیس راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان بانه تصریح کرد: در چند روز گذشته راه ارتباطی بالغ بر ۱۶۵ روستا بازگشایی شده و علی‌رغم همه این تلاش‌ها راه ارتباطی ۶۵ روستای شهرستان بانه به علت بارش برف سنگین همچنان مسدود است.

وی با اشاره به اینکه کولاک کار برف‌روبی را با سختی مواجه کرده است گفت: در حال حاضر برف موجود در جاده سخت و ضخیم شده و برف‌روبی فقط با لودر و بولدزر امکان‌پذیر است.

طاهایی افزود: در حال حاضر ۶ اکیپ به شدت مشغول بازگشایی راه‌های ارتباطی این ۶۵ روستا هستند و امیدواریم در سه روز آینده همه راه‌های روستایی بازگشایی شوند.

 

افزایش ۲۶ درصدی کشف کالای قاچاق در همدان

پایگاه اطلاع رسانی ناجا- همدان: فرمانده انتظامی استان از افزایش ۲۶ درصدی کشف کالای قاچاق در بهمن ماه سال جاری خبر داد و گفت: در این مدت بیش از ۱۰ میلیارد و ۱۰۶ میلیون تومان انواع کالای قاچاق توسط ماموران پلیس استان کشف شده است.

سردار حاجی محمد مهدیان نسب در در قرارگاه استانی مبارزه با قاچاق کالا، گفت: مبارزه با قاچاق کالا به جهت نام گذاری امسال با شعار ” اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل” باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.
وی با تاکید بر اطلاع رسانی هدفمند در حوزه مبارزه با قاچاق کالا ، افزود: در همین راستا باید از تمامی ظرفیت های به ویژه رسانه ها پیرامون انعکاس فعالیت های پلیس در حوزه برخورد با قاچاق کالا به مخاطبان جامعه استفاده شود.
سردار مهدیان نسب ارزش ریالی کشف کالا قاچاق را در بهمن ماه سال جاری بیش از ۱۰ میلیارد و ۱۰۶ میلیون تومان عنوان کرد و گفت: کشف قاچاق کالا طی این مدت در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۶ درصد افزایش داشته و تعداد پرونده های بیش از ۱۰۰ میلیون تومان نیز، هشت فقره بوده است.
سردار مهدیان نسب همچنین با تاکید بر توانمندسازی ایست و بازرسی “شهید زارعی” برای کنترل و توقیف ورود و خروج کالاهای قاچاق، گفت: این ایستگاه باید به دوربین های مداربسته مجهز شود.
این مقام انتظامی با اشاره به تهیه طرح چهارشنبه آخر سال، خاطرنشان کرد: تمامی پلیس ها باید در رابطه با چهارشنبه آخر سال کمک کنند و مبارزه با مواد محترقه در این ایام با جدیت تمام در دستور کار قرار گیرد.
وی با بیان اینکه کار جهادی مختص امسال و امروز نیست، افزود: ایثارگری های شهدا، ایران را به اوج قدرت رسانیده، بنابراین تعهد به نظام و خون شهدا باید در دستور کار باشد چراکه ما در قبال شهدا و خانواده آنان مسئول هستیم و همه نیروها با این تفکرباید به فکر خدمت رسانی به مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی باشند.