احمدي نژاد ديروز دومين نامه خود خطاب به دولت روحاني را نيز منتشر کرد.فعال شدن او از چند جهت مشکوک است. رييس دولت قبل اگرچه مديراجرايي قابلي نيست اما هوش سرشاري دارد و موج سوار خبره اي است.از همين رو به نظر مي‌رسد درپس تحرکات اخير او تفکري وجود دارد که چند هدف را دنبال مي‌کند.

به گزارش یوپنا آفتاب یزد نوشت: احمدي نژاد ديروز دومين نامه خود خطاب به دولت روحاني را نيز منتشر کرد.فعال شدن او از چند جهت مشکوک است. رييس دولت قبل اگرچه مديراجرايي قابلي نيست اما هوش سرشاري دارد و موج سوار خبره اي است.از همين رو به نظر مي‌رسد درپس تحرکات اخير او تفکري وجود دارد که چند هدف را دنبال مي‌کند.
هدف اول :احمدي نژاد پيش از اين در لفافه گفته بود کسي توان رقابت با حسن روحاني را جز خود وي ندارد.او کماکان بر اين نظر خود استوار است و حضور بقايي يک بازي سياسي نازل بيشتر نيست.اگر فرض بگيريم که بقايي تاييد صلاحيت شود از هم اکنون مي‌شود شکست سنگين او را پيش بيني کرد.چه بسا او از سعيد جليلي که سال ۹۲ فقط ۴ ميليون راي داشت راي کمتري کسب کند.بنابراين احمدي نژاد مي‌داند شکست احتمالي حميدرضا بقايي يک پيام آشکار خواهد داشت و آن اينکه فقط و فقط او است که مي‌تواند مقابل جريان اعتدالي و اصلاح طلب بايستد و باقي چه ورژن بقايي باشد و چه جليلي و چه حتي قاليباف چنين تواني ندارند.
هدف دوم: به گمان خيلي‌ها، بعيد به نظر مي‌رسد حميدرضا بقايي از فيلتري چون شوراي نگهبان عبور کند. جدا از پرونده مفتوح وي، او منتسب به کسي است که ۱۱ روز خانه نشيني کرده بود. فلذا احمدي نژاد در صورت رد صلاحيت بقايي مي‌تواند بازي اپوزيسيوني خود را وارد فاز تازه اي نمايد. رييس دولت قبل در دو سال پاياني دولت دوم خود اظهاراتي را مطرح مي‌نمود که نشان مي‌داد مي‌خواهد بر روي برخي نارضايتي‌هاي جامعه موج سواري کند و خود را نماينده حداقل بخشي از اين نارضايتي‌ها جا بزند.او براي رسيدن به اين نمايندگي از هيچ تلاشي فروگذار نکرده و نمي‌کند.حال در چنين اتمسفري چه خبري بهتر از ردصلاحيت دومين منتسب به او.
هدف سوم: احمدي نژاد از اينکه در هر بزنگاهي عليل بودن و ناتواني جريان اصولگرا را در غيبت وي به آنان يادآوري کند لذت مي‌برد.وي سال‌هاي ۹۲ و ۹۴ اين مهم را بارها به جريان محافظه کار يادآوري کرد تا قدردان او باشند نه منتقد.حالا هم فرصت سوم مهيا شده است.او براي شکست سوم اصولگرايان در برابر اصلاح طلبان لحظه شماري مي‌کند تا بگويد تا من نباشم «تقريبا هيچ» هستيد.با توجه به پيش بيني‌هاي بي شمار مبني بر پيروزي حسن روحاني در انتخابات آتي، اصولگرايان بايد منتظر «سرکوفت» بعدي رييس دولت قبل باشند.
هدف چهارم: فردي که حاضر است براي رسيدن به مقصود خود حداقل به سه رييس جمهور آمريکا نامه بي جواب بنويسد آب از سرش گذشته و کارهاي محيرالعقول بيشتري مي‌تواند انجام دهد.شايد باورش سخت باشد اما رييس دولت قبل در حال ايجاد ميداني مناسب براي مانور اصلاح طلبان و اعتدالي‌ها است. يک پرسش؛حسن روحاني ۳سال پيش در مورد خزانه خالي سخن گفته بود چرا پس از اين همه مدت او درصدد پاسخگويي برآمده است؟ احمدي نژاد نيک مي‌داند اصلاح طلبان اکنون تشنه يک فضاي دوقطبي و مقايسه اي براي اثبات کارآمدي نسبي دولت روحاني هستند.در يک فضاي انتزاعي شکل گرفتن چنين امر مهمي‌ دشوار است. فلذا ورود نماينده احمدي نژاد از يکسو و نامه‌هاي دفاع گونه رييس دولت از سوي ديگر سيلي را راه مي‌اندازد که با آن هم اصولگرايان غرق مي‌شوند، هم بقايي و هم هرکانديداي ديگري و آن کسي که سالم و سرحال کنار ايستاده و از بالا لبخند زنان نظاره مي‌کند محمود احمدي نژاد است! رييس دولت قبل «نهي شده از کانديداتوري» به سخني که خود گفته پايبند است.در اين دوره کسي حريف حسن روحاني و يارانش نيست.احمدي نژاد خود را براي ۱۴۰۰ آماده مي‌کند.