مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه پیام نور گفت: مراسم نورانی اعتکاف در دانشگاههای پیام نور سراسر کشور برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری یوپنا، حجت الاسلام والمسلمین محمد صادق جمشیدی راد با تبریک ایام مبارک رجب المرجب بیان کرد: در ماه مبارک رجب ایام البیض به معنای روزهای سفید و درخشان، دارای فضیلت بسیار بالایی است و زمان اجابت دعاست.

وی افزود: در این ایام اگر عبادت دعا با عبادات روزه و اعتکاف مقرون شود، فرصت مناسبی برای تزکیه و طهارت روح و انسان و زمینه تحول و تولد دیگری برای انسان خواهد بود.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور ادامه داد: مهمترین اعمالی که در روز ۱۵ ماه رجب وارد شده است، اعمال ام داوود است که باعث می شود قلب انسان از غیرخدا خالی شود و قلب مومن خانه توحید قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی راد تصریح کرد: در روایتی از پیامبر اکرم (ص) نقل شده است که حضرت فرموده اند؛ کسانی که معتکف شوند عاقبت به خیر خواهند شد.

وی با اشاره به اهمیت این ایام، بیان داشت: نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه پیام نور در سازمان مرکزی دانشگاه و در دانشگاه های پیام نور سراسر کشور زمینه را فراهم کرده است تا دانشجویان، کارکنان و اساتید محترم بتوانند از این فرصت معنوی نهایت بهره را ببرند.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری افزود: این مراسم از روز ۱۳ رجب (۲۲ فروردین) مصادف با ولادت حضرت امیرالمومنین علی (ع) آغاز می شود.

دکتر جمشیدی راد بیان کرد: این مراسم در سازمان مرکزی با تجدید میثاق و عطرافشانی مزار شهدای گمنام شروع می شود و بعد از انجام اعمال این ایام در روز ۱۵ رجب به پایان می رسد.

وی گفت: علاوه بر برنامه های این ایام، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور نشست های علمی برای عزیزان معتکف برگزار خواهد کرد.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه پیام نور با تقدیر از ریاست عالی دانشگاه و اعضای هیات رئیسه، ابراز داشت: از زحمات دکتر رستمی ابوسعیدی و اعضای هیات رئیسه بخاطر حمایت از برگزاری هر چه باشکوه تر این مراسم معنوی نهایت تقدیر و تشکر را دارم.

حجت الاسلام والمسلمین محمد صادق جمشیدی راد افزود: با مصوبه هیات رئیسه محترم دانشگاه، کسانی که در این مراسم معنوی حضور پیدا کنند روز چهارشنبه (۲۳ فروردین) از مرخصی تشویقی برخوردار خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: متقاضیان برای شرکت در این مراسم نورانی می توانند با مراجعه به سایت  www.etekaff.ir  تا قبل از شروع مراسم نام نویسی کنند.

حجت الاسلام جمشیدی راد ضمن ابراز امیدواری نسبت به حضور پررنگ مسئولان دانشگاه پیام نور در این مراسم، افزود: این مراسم در مسجد دانشگاه پیام نور سازمان مرکزی با حضور آیت الله صدیقی، آیت الله قرهی و حجت الاسلام دکتر افتخاری برگزار می شود.