دکتر محمد فرهادی؛ وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری در دومین کنگره بین المللی سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی گفت :سیاست های کلان جمهوری اسلامی ایران در حوزه علم و فناوری، حمایت از توسعه فناوری های برتر و راهبردی از جمله نانوتکنولوژی ، بیو تکنولوژی ، فناوری هسته ای ، فناوری اطلاعات و علوم شناختی است.

دکتر محمد فرهادی ، وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری در دومین کنگره بین المللی سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی گفت :سیاست های کلان جمهوری اسلامی ایران در حوزه علم و فناوری، حمایت از توسعه فناوری های برتر و راهبردی از جمله نانوتکنولوژی ، بیو تکنولوژی ، فناوری هسته ای ، فناوری اطلاعات و علوم شناختی است.

به گزارش یوپنا به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، دکتر محمد فرهادی درمراسم اختتامیه دومین کنگره بین‌المللی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در جمع خبرنگاران، با اشاره به مهم‌ترین برنامه‌های این وزارتخانه در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، اظهارداشت: ارتباط با صنعت و دانشگاه‌های کارآفرین، استقرار نظام ارزیابی صلاحیت‌های حرفه‌ای و طرح مهارتی کردن آموزش در دانشگاه‌ها که تا پایان تیرماه امسال به ستاد اقتصاد مقاومتی کشور داده می‌شود، ازجمله برنامه‌های ما برای تحقق شعار سال است.

وزیر علوم افزود: رشته‌های جدید بین‌رشته‌ای و چند رشته‌ای به صورت مشترک با بعضی از دانشگاه‌های کره، هلند، آلمان، فرانسه و…آغاز شده است؛ به خصوص در این سه سال و پس از برجام این همکاری‌ها گسترش یافته است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه گشایش روابط بین‌المللی در دولت یازدهم در علم و تکنولوژی بسیار موثر بوده است، تصریح کرد: در هر هفته ۱۰ هیئت علمی از مراکز علمی دانشگاهی و تحقیقاتی دنیا به ایران آمده‌اند و حدود ۱۰ عضو هیئت علمی هم از ایران به مراکز علمی خارج از کشور اعزام شده اند.

دکترفرهادی عنوان کرد: استقرار شرکت های دانش بنیان برخی کشورها در پارک‌های علم و فناوری ما و همچنین به صورت متقابل عملاً آغاز شده است تا تولیدات مشترک داشته باشیم.

وی افزود: هم اکنون ۳۹ پارک علم و فناوری در کشور فعال است که دو پارک هم اخیراً مصوب شده که به زودی فعال می شوند.

دکترفرهادی با بیان اینکه در میان استادانی که در زمره یک درصد برتر دانشمندان دنیا قرار گرفته‌اند از دانشگاه فردوسی هم بوده‌اند، در خصوص سطح علمی خراسان رضوی یادآور شد: دانشگاه فردوسی و دانشگاه علوم پزشکی مشهد جزو دانشگاه‌های رتبه اول کشور هستند؛ این دانشگاه‌ها و مخصوصاً دانشگاه فردوسی در سطح‌بندی‌های داخلی و بین‌المللی جزو دانشگاه‌های پرکار، علمی و پیشرو در حوزه‌های آموزش و همکاری‌های بین‌المللی محسوب می‌شوند و در زمینه تبدیل دانش به ثروت و حرکت به سمت فناوری و آموزش‌های کاربردی پیشتاز و پیش قدم هستند، همچنین بزرگ ترین شرکت داروسازی دانش بنیان در زمینه واکسن در پارک علم و فناوری خراسان مستقر است.