براساس جدول آماری سازمان توسعه تجارت ایران، حجم مبادلات تجاری کشور در سال ۹۵ ( آخرین سال کاری دولت یازدهم ) در مقایسه با سال ۹۱ ( پایان سال کاری دولت دهم ) ، رشد ۳۳٫۵ درصدی یافت و از لحاظ ارزشی نیز ۲ درصد افزایش دارد.

براساس جدول آماری سازمان توسعه تجارت ایران، حجم مبادلات تجاری کشور در سال ۹۵ ( آخرین سال کاری دولت یازدهم ) در مقایسه با سال ۹۱ ( پایان سال کاری دولت دهم ) ، رشد ۳۳٫۵ درصدی یافت و از لحاظ ارزشی نیز ۲ درصد افزایش دارد.

به گزارش یوپنا به نقل از ایرنا، یکی از مباحث مهم در شعار تبلیغاتی نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، بحث اقتصادی و معیشت خانوارهای ایرانی است.
برخی از این نامزدها عملکرد دولت دهم را یادآور شده اند و به گونه ای اظهار نظر و ادعا می کنند که میزان واردات در دولت یازدهم افزایش داشته، در حالی که پس از توافق برنامه جامع اقدام مشترک ( برجام )، شاهد افزایش رایزنی و مذاکرات برای همکاری با کشورهای مختلف از جمله اروپایی هستیم.
سازمان توسعه تجارت ایران برپایه گزارش ۱۲ ماهه ۹۵ گمرک جمهوری اسلامی، اطلاعات را در قالب جداول آماری ارایه داده که به استناد آن می توان مقایسه ای از عملکرد سال پایانی عملکرد دولت دهم ( ۱۳۹۱ ) را با این دوره ارایه داد.
براساس آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران میزان صادرات وزنی کالا در سال پایانی (سال ۱۳۹۵)، ۱۱۰ میلیون و ۹۸۵ هزار تن به ارزش ۳۶ میلیارد و ۶۱۰ میلیون دلار بود که در مقایسه با سال پایانی دولت دهم (۱۳۹۱) ۳۸ درصد از نظر وزن و ۱۱ درصد از نظر ارزش افزایش داشت.
میزان صادرات در دولت دهم (۱۳۹۱) ۶۹ میلیون و ۸۵ هزار تن و به ارزش ۳۲ میلیارد و ۵۳۴ میلیون دلار بود.
میزان واردات کالا در سال پایانی خدمت دولت دهم (۱۳۹۱) در مقایسه با دولت یازدهم (۱۳۹۵) از نظر وزن ۱۵ درصد و از نظر ارزش ۱۸ درصد افزایش داشت.
براساس گزارش عملکرد ۱۲ ماهه سازنان توسعه تجارت ایارن، میزان واردات کالا در سال ۱۳۹۱ به میزان ۳۹ میلیون و ۳۹۱ هزار تن و به ارزش ۵۳ میلیارد و ۳۴۸ میلیون دلار بود و بر همین اساس میزان واردات کالا در سال ۱۳۹۵، ۳۳ میلیون و ۳۹۹ هزار تن و به ارزش ۴۳ میلیارد و ۶۸۴ میلیون دلار بود.
براساس گزارش عملکرد ۱۲ ماهه ۹۵ سازمان توسعه تجارت ایران، حجم مبادلات تجاری کشور پارسال، بالغ بر ۱۶۳ میلیون و ۴۷ هزار تن به ارزش ۸۷ میلیارد و ۶۱۴ میلیون دلار رسید، درحالی که سال ۱۳۹۱ بالغ بر ۱۰۸ میلیون و ۴۷۶ هزار تن کالا به ارزش ۸۵ میلیارد و ۸۸۲ میلیون دلار بود، و افزایش ۳۳٫۵ درصدی در وزن و رشد ۲ درصدی در ارزش مبادلات را ثبت کرد .

 چین نخستین بازار هدف کالاهای ایرانی
براساس گزارش سازمان توسعه تجارت ایران، ۱۰ کشور نخست صادرات کالاهای ایرانی در سال ۱۳۹۵ به ترتیب عبارتند از چین، امارات متحده عربی، عراق، ترکیه، کره جنوبی، افغانستان، ژاپن، پاکستان و تایوان که ۸۱ درصد کالاهای ایرانی به ارزش ۳۵ میلیارد و ۷۷۴ میلیون دلار به این کشورها صادر شد.
برپایه گزارش سال ۱۳۹۱ سازمان توسعه تجارت ایران چین دومین بازار کالاهای ایرانی بود که در مجموع ۱۷ درصد کالاها به ارزش پنج میلیارد و ۵۰۱ میلیون دلار به این کشور صادر شد که در سال ۱۳۹۵ میزان صادرات به این کشور ۲ درصد افزایش یافت .
براساس گزارش سازمان توسعه تجارت ایران ارزش کالاهای صادراتی ایران به چین در سال ۱۳۹۵ برابر با هشت میلیارد و ۳۷۷ میلیون دلار بود که در مقابل به میزان ۱۰ میلیارد و ۷۵۳ میلیون دلار واردات از این کشور انجام شد.