جان کری وزیر امور خارجه پیشین آمریکا گفت که اعمال تحریم های جدید علیه ایران ممکن است اوضاع را خطرناک کند و این کشور را به گوشه ای راند.

جان کری وزیر امور خارجه پیشین آمریکا گفت که اعمال تحریم های جدید علیه ایران ممکن است اوضاع را خطرناک کند و این کشور را به گوشه ای راند.

به گزارش یوپنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشت: کری دیشب به وقت محلی گفت که تحریم های جدید علیه افراد دخیل در برنامه موشکی بالستیک ایران به ایرانیان این پیام را ارسال می کند که توافق هسته ای سال ۲۰۱۵ فایده ای ندارد.
آسوشیتدپرس نوشت: آن توافق تاریخی (برجام) تحریم های اقتصادی را در ازای توقف توسعه هسته ای ایران کاهش داد.
کری این اظهارات را روز دوشنبه، در سان فرانسیسکو و در جریان جمع آوری کمک مالی برای صندوق پِلاشِیرز ایراد کرد. این سازمان با هدف کاهش تهدید تسلیحات هسته ای فعالیت می کند.
کمیته روابط خارجی سنای آمریکا، ماه پیش، با ۱۸ رای موافق در برابر سه رای مخالف به تصویب طرحی رای داد که به رئیس جمهوری آمریکا اجازه می دهد تحریم های جدیدی علیه ایران وضع کند.
کری در ادامه سخنانش ابراز امیدواری کرد ترامپ گوش شنوایی برای افراد خیرخواه داخل دولت خود داشته باشد.
طرح تحریم های جدید ایران با ادعایی موسوم به «فعالیت های ثبات زدای ایران» چهارشنبه هفته جاری به صحن علنی سنای آمریکا می رود.
گرچه حامیان طرح اعمال تحریم های جدید بر ضد ایران به بهانه نقض حقوق بشر و فعالیت های تروریستی، مدعی هستند که این طرح، خللی در اجرای توافق هسته ای ایجاد نمی کند، برخی تحلیلگران آن را زمینه ساز نقض برجام می دانند و نسبت به پیامد های تصویب آن هشدار می دهند./ ایرنا