نکوداشت خیرین دانشگاه پیام نور عصر دیروز در سازمان مرکزی برگزار شد، در این مراسم تعدادی از خیرین داخلی و خارجی حضور داشتند.

نکوداشت خیرین دانشگاه پیام نور عصر دیروز در سازمان مرکزی برگزار شد، در این مراسم تعدادی از خیرین داخلی و خارجی حضور داشتند.

تعدای از خیرین در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری یوپنا از حس و نیت خود در این کار بزرگ معنوی گفتند که در زیر برخی از آنها را به اختصار می اوریم: 

مهندس حسامی_ خیر باسابقه دانشگاه

به عنوان یکی از خیرین با سابقه دانشگاه پیام نور گفت: خوشحالم که در جمع شما حضور دارم، ضمن ارج نهادن به تلاش های خالصانه همه اساتید و دست اندرکاران دانشگاه پیام نور به گوشه ای از فعالیت های خود در زمینه خیریه فرهنگی می پردازم: اکثر فعالیت های خیری اینجانب بیشتر در مناطق روستایی و محروم این مرز و بوم بوده که به برخی از آنها می پردازم:
۱- کمک به احداث خانه بهداشت، مدرسه در روستای منجیل آباد، یوسف آباد شهریار
۲- احداث راه های روستایی به طول ۵ کیلومتر، روستای رازمره و یوسف آباد سیلفی
۳- کمک به احداث پل ارتباطی، مدرسه و حمام رحیم اباد، غرب آباد شهرستان ساوه
۴- کمک به ساخت مدرسه راهنمایی در شهر کرمان
۵- احداث راه روستایی در استان مازندران
آقای حسامی درباره کارهای خیریه ای در دانشگاه پیام نور اظهار داشت: اینجانب از سال ۸۹ افتخار همکاری با دانشگاه پیام نور را داشته ام و امیدوارم تا پایان حیات ادامه داشته باشد.در سال ۱۳۸۹ زمینی به مساحت ۱۷ هزار متر مربع جهت ساخت دانشکده کشاورزی اهدا گردید، همچنین به تعدادی از دانشجویان کم بضاعت از لحاظ شهریه کمک گردیده است
وی در پایان سخنان خود بیان داشت: اخیراً زمینی به مساحت ۲۰ هزار متر در منطقه ۱۹ تهران اهدا گردیده، با توجه به شرایط بیکاری در جامعه که دغدغه مسولین کشور می باشد از مسولین محترم دانشگاه پیام نور خواهشمندم در صورت امکان در زمین اهدایی که موقعیت مناسبی دارد نسبت به احداث مجتمع آزمایشگاهی و کارگاهی و توسعه شرکت های دانش بنیاد یا موارد مشابه که باعث بالا رفتن سطح علمی جوانان و تحصیل کردگان می شود اقدام نماید.

علیرضا افتخاری، خیر جوان دانشگاه پیام نور

این خیر جوان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری یوپنا بیان کرد: در مرکز ری با همکاری دکتر عامری توانستیم یک دفتر خیریه ای در دانشگاه به وجود بیاوریم و در این دفتر ما جلسات هماهنگی داریم که افراد شرکت ها و موسسات و بنیادهای خیری را شناسایی کردیم و انها را وارد عمل می کنیم که کارهای خیریه ای بیشتری را انجام بدیم.
ما برای کارهای خیریه ای دانشجویی دو فاز تعریف کرده ایم: ۱- فاز اول مربوط می شود به دانشجویان کم بضاعت می باشد که باید در شهریه، کارهای پژوهشی، پایان نامه به انها کمک می شود
۲- فاز دوم زیرساخت های دانشگاهی می باشد، به طور مثال ترمیم کتابخانه، ترمیم نمازخانه و موضوعاتی که در اینباره است.
آقای دکتر افتخاری درباره انجام کارهای خیری افزود: حسی که نسبت به این کارها دارم غیر قابل توصیف می باشد.
وی همچنین درباره همکاری بیشتر با دانشگاه پیام نور بیان داشت: قطعاً همکاری های بیشتری با دانشگاه پیام نور انجام خواهم داد و با همکاری رئیس مرکز شهر ری درصدد هستیم که اولین انجمن خیریه ای در سطح کشور را افتتاح کنیم.

عباس جوکار، خیر مقیم آمریکا

آقای جوکار از خیرین با سابقه دانشگاه پیام نور اظهار داشت: دانشگاه جعفریه قم را به تنهایی از اموالی که خداوند نصیبم کرده و بدون کمک گرفتن از نهاد و یا ارگانی ساختم. هدفم فقط برای رضای خداوند بوده، وقتی خدا لطف و کرمش را نصیب ما کرده چرا ما این کار را از دیگران دریغ کنیم و این یک سعادت است. بنده حقیر از این کار احساس شعف و شادی و دارم و با خدای خود عهد بستم که تا لحظه ای که نفس میکشم دست از چنین عمل خیرخواهانه ای بر ندارم.

خانم دکتر مژگان رامین نیا_ خیر و استاد دانشگاه پیام نور

دکتر رامین نیا از اعضای هیئت علمی دانشگاه پیام نور شهر ری می باشد وی درباره انجام کارهای خیریه ای دانشگاهی افزود: دانشجویانی که در پرداخت شهریه مشکل دارند کمک ناچیزی در نظر گرفتم تا بتوانند ادامه تحصیل دهند. از آنجایی که زکات علم ترویج آن است، و با توجه به اینکه در زمینه علمی فعالیت میکنیم باید معنویت و اخلاق را در سرلوحه اعمال و رفتار خود قرار دهیم. وی ادامه داد: دانشجویانی که به آنها کمک مالی می شود، امیدوار باشند که خیرینی هستند که به فکر آتیه آنها می باشند و این بزرگترین خدمتی است که بنده به عنوان یک استاد کوچک می توانم به دانشجویان داشته باشم. در دوران تحصیلم همیشه از خداوند خواسته ام که مرا از لحاظ علمی به درجه ای برساند که بتوانم به کسانی که نیازمند کمک هستند این کار را انجام دهم.خداوند را بسیار شاکرم که این دعای من را مستجاب نموده و می توانم کمک ناچیزی داشته باشم و از این کار خیر بسیار خوشحالم.

افشار از خیرین شهرستان دلیجان:

حدود ۱۰ هزار متر زمین به دانشگاه اهدا کردم و هدفم از این کار فقط برای رضای خدا و آخرتم بوده و خیلی خوشحالم که شاهد تحصیل جوانان این مرز و بوم در دانشگاه هستم.

رستمی از خیرین شهرستان کونجان:

۷ هکتار زمین به دانشگاه پیام نور اهدا کردیم. افتخار میکنم که خدواند توفیقی به من عطا کرده که در این راه خیر قدمی ناچیز بردارم و از این کار احساس غرور و شوق می کنم.