رئیس جمهور آمریکا از لزوم تحریم های جدید بر علیه کره شمالی به عنوان راه حلی در جهت جلوگیری از پیشرفت برنامه های اتمی و موشک های بالستیک این کشور سخن به میان آورد.

رئیس جمهور آمریکا از لزوم تحریم های جدید بر علیه کره شمالی به عنوان راه حلی در جهت جلوگیری از پیشرفت برنامه های اتمی و موشک های بالستیک این کشور سخن به میان آورد.
به گزارش یوپنا به نقل از الجزیره، دونالد ترامپ ضمن اعلام هشدار نسبت به این موضوع که، صبر آمریکا از (اقدامات) رژیم بی رحم و بی پروای کره شمالی به سر آمده، از جامعه بین الملل خواست تا به منظور جلوگیری از برنامه های اتمی و موشک های بالستیک کره شمالی، از وضع تحریم های جدید بر علیه این کشور حمایت کنند.
ترامپ که روز جمعه میزبان رئیس مون جائه این؛ رئیس جمهور کره جنوبی بود در بخش دیگری از صحبت های خود در کاخ سفید از تقویت اتحاد این کشور با کره جنوبی خبر داد.
رئیس جمهور آمریکا اظهار داشت: دوره صبر راهبردی ما در قبال رژیم کره شمالی به سر آمده است.
وی افزود: هدف ما فراهم کردن شکوفائی، ثبات و صلح در منطقه است، اما ایالات متحده همیشه از خود و متحدینش دفاع خواهد کرد.
مون جائه این که بیش از رؤسای جمهور پیشین این کشور خواهان راه حل دیپلماتیک در حل موضوع کره شمالی است نیز اظهار داشت: هر گونه اقدام تحریک آمیز، پاسخ سختی را به دنبال خواهد داشت.
رئیس جمهور کره جنوبی همچنین از به کار گیری همزمان تحریم و گفت و گو به عنوان یک رویکرد جامع از سوی این کشور و آمریکا خبر داد.
پیونگ یانگ بر این باور است که اقدامات آمریکا در شبه جزیره کره –همچون حضور ۳۰ هزار نظامی در منطقه- به نوعی نشان از دامن زدن واشنگتن به جنگی مشابه جنگ کره در بین سال های ۱۹۵۰تا ۵۳ است.
وزیر دفاع آمریکا قبلاً عواقب هر گونه راه حل نظامی برای کره شمالی را فجیع و غیر قابل باور عنوان کرده بود.
ترامپ که تا پیش از این امید داشت تا چین به عنوان همسایه و شریک اصلی کره شمالی نسبت به مهار پیونگ یانگ اقدام کند با عدم هرگونه اقدام جدی از سوی این کشور، ناکام ماند.
روز پنج شنبه آمریکا با تحریم یک شرکت، بانک و چند فرد چینی در خصوص مسأله کره شمالی و همچنین تأئید معامله تسلیحاتی به ارزش ۱٫۴۲ میلیارد دلار با تایوان، موجبات خشم پکن را نسبت به این اقدامات فراهم کرد.

منبع اصلی

مترجم: میثم خاکپور