عربستان و متحدانش در پی میانجی‌گری کویت ،‌مهلت داده شده به قطر برای پذیرش درخواست‌های ۱۳ گانه را دو روز دیگر تمدید کردند.

به گزارش یوپنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، عربستان سعودی و سه کشور عربی متحد آن، بامداد امروز- دوشنبه- اعلام کردند به درخواست میانجی کویتی تصمیم گرفته‌اند ضرب الاجل تعیین شده برای قطر را ۴۸ ساعت دیگر تمدید کنند.

طبق بیانیه‌ای که در خبرگزاری رسمی عربستان منتشر شد ، پس از اینکه قطر اعلام کرد قصد دارد دوشنبه پاسخ خود را به درخواست‌های این کشورها تسلیم کند، عربستان سعودی، امارات، بحرین و مصر توافق کردند مهلت را تمدید کنند.

حدود یک ماه پیش، چهار کشور عربستان سعودی، امارات متحده عربی، مصر و بحرین با متهم کردن قطر به «حمایت از تروریسم»، روابط با این کشور را قطع کردند و برای از سرگیری روابط فهرستی شامل ۱۳ شرط ارائه دادند که از جمله آنها می‌توان به کاهش سطح روابط با ایران، بستن شبکه تلویزیونی الجزیره و برچیدن پایگاه نظامی ترکیه اشاره کرد.

ده روز پیش عربستان و متحدانش اعلام کردند در صورت عدم پذیرش درخواست این کشورها ،‌دست به تحریم قطر خواهند زد. قطر ضمن اعلام آمادگی برای گفتگو، شروط ۱۳ گانه را رد کرده است .

از سوی دیگر، وزاری خارجه عربستان،‌ بحرین،‌ مصر و امارات،‌ روز چهارشنبه در قاهره بر سر آینده روابط با قطر دیدار خواهند کرد./ایلنا