رئیس دانشگاه پیام‌نور مرکز نطنز گفت: از برنامه‌های سال جاری برگزاری همایش‌های ملی در رشته‌های روانشناسی به شمار می‌رود و در کنار آن برگزاری کارگاه‌های روانشناسی به صورت ماهیانه برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی هم در این مرکز دانشگاهی برقرار است.

رئیس دانشگاه پیام‌نور مرکز نطنز گفت: از برنامه‌های سال جاری برگزاری همایش‌های ملی در رشته‌های روانشناسی به شمار می‌رود و در کنار آن برگزاری کارگاه‌های روانشناسی به صورت ماهیانه برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی هم در این مرکز دانشگاهی برقرار است.

به گزارش یوپنا، محمد حمیدی درباره فعالیت‌های پژوهشی و فرهنگی صورت گرفته در دانشگاه پیام‌نور واحد نطنز اظهار داشت: دانشگاه پیام نور مرکز نطنز با در اختیار داشتن ۱۵ عضو هیئت علمی، دانشیار، استادیار و مربی فعالیت جدی خود را صورت تمام وقت در عرصه علمی، پژوهشی و فرهنگی دنبال می‌کند.

وی تصریح کرد: اساتید و دانشجویان در این دانشگاه مقالات متعددی را در سطح ملی و بین‌المللی تحت عنوان واحد دانشگاه پیام نور به ثبت رسانده‌اند. با توجه به رشتههای مختلف علوم انسانی و علوم مهندسی دائر در این مرکز دانشگاهی روشهای تحقیق و پژوهش به صورت عملی و نظری و با نظارت اعضای هیئت علمی توسط دانشجویان در حال انجام است.

رئیس دانشگاه پیام‌نور مرکز نطنز بیان کرد: این واحد دانشگاهی با در اختیار داشتن امکانات آزمایشگاهی خدمات ارزندهای را برای دانشجویان ارائه میدهد تا علم را به صورت عملی آموزش ببینند. به جز آزمایشگاه‌های روانشناسی و مهندسی که در مقطع لیسانس و فوق لیسانس آماده خدمت هستند در سال جاری دانشگاه تلاش خود را برای احیا و بازسازی و راه اندازی آزمایشگاه‌های رشته مهندسی کشاورزی کرده است.

حمیدی ادامه داد: برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی، جشنها و فعالیت‌های فرهنگی همواره براساس تقویم مصوب دانشگاه برگزار می‌شود و این مرکز دانشگاهی با داشتن امکانات لازم اعم از سالن آمفی تئاتر با ظرفیت ۳۰۰ نفر و مجتمع فرهنگی مجری همایش‌های بزرگ در سطح شهرستان بوده است.

وی به فعالیت‌های انجام گرفته در سال جاری در این واحد دانشگاهی اشاره کرد و گفت: در سال جاری اجلاس نماز به عنوان نخستین اجلاس در سطح شهرستان با حضور فعالان سیاسی و فرهنگی شهرستان و استان برگزار شد و با بازتاب بسیار خوبی مواجه شد. برگزاری مستمر شوراهای فرهنگی امر به معروف و نهی از منکر، اردوهای فرهنگی برای پرسنل و دانشجویان، ایجاد کانون‌های فرهنگی و جوانان با همکاری اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی از دیگر برنامه‌های فرهنگی در این دانشگاه است.

رئیس دانشگاه پیام‌نور مرکز نطنز درباره رشته‌‎های فعال در این واحد دانشگاهی، اظهار داشت: رشته‌های علوم تربیتی، پیش دبستانی و دبستانی، علوم تربیتی، مشاوره و راهنمایی، روانشناسی، حسابداری، مدیریت دولتی، مدیریت بازرگانی، مدیریت صنعتی، علوم اقتصادی، کتابداری، حقوق، الهیات-فقه و مبانی، الهیات –علوم قرآن وحدیث، علوم اجتماعی-پژوهشگری، علوم اجتماعی-برنامه ریزی و زبان و ادبیات فارسی از رشته‌های فعال در زیرشاخه علوم انسانی در این واحد دانشگاهی است.

حمیدی گفت: رشته‌های فیزیک هسته‌ای، مهندسی صنایع کامپیوتر-نرم افزار، کامپیوتر-فناوری مهندسی مدیریت اجرایی، علوم کشاورزی-ترویج و اقتصاد کشاورزی از رشته‌‎های فنی مهندسی فعال در این واحد دانشگاهی است. همچنین رشته‌های روانشناسی تربیتی، روانشناسی مثبت گرا، مدیریت منابع توسعه انسانی و مدیریت منابع توسعه انسانی اسلامی از رشته‌های کارشناسی ارشد در این دانشگاه هستند.

وی تصریح کرد: رشته‌های مدیریت مالی و مهندسی تولید و ژنتیک گیاهی در مقطع کارشناسی و رشته‌های مدیریت دولتی با ۵ گرایش و علوم اقتصادی و الهیات در مقطع کارشناسی ارشد در دست اقدام هستند.

رئیس دانشگاه پیام‌نور مرکز نطنز درباره تعداد دانشجویان و فارغ‌التحصیلان در این واحد دانشگاهی بیان کرد: تعداد فارغ التحصیلان از ابتدا تاکنون حدود ۳۰۰۰ نفر است که در سال اخیر نیز حدود ۴۵۰ نفر از این دانشگاه فارغ التحصیل شده‌اند و تعداد کل دانشجویان حدود ۱۰۰۰ نفر است که از این تعداد ۱۵۰ نفر در مقطع کارشناسی ارشد مشغول به تحصیل هستند.

حمیدی ادامه داد: این مرکز در ارتباط با همکاری با بخش کشاورزی تفاهم نامهای با شورای صنفی کشاورزی و همچنین تفاهم نامه همکاری با با حوزه علمیه جهت تعامل حوزه و دانشگاه دارد.

وی درباره رتبه‌های برتر علمی، پژوهشی، فرهنگی ورزشی در این واحد دانشگاهی اظهار داشت: این مرکز دانشگاهی دارای حدود ۵۰۰ نفر فارغ التحصیل است که موفق به قبولی در مقطع کارشناسی ارشد شده‌اند و حدود ۵ نفر از فارغ التحصیلان این مرکز نیز در مقطع دکترا مشغول به تحصیل هستند.

رئیس دانشگاه پیام‌نور مرکز نطنز خاطرنشان کرد: از برنامه‌های سال جاری برگزاری همایش‌های ملی در رشته‌های روانشناسی به شمار می‌رود و در کنار آن برگزاری کارگاه‌های روانشناسی به صورت ماهیانه برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی هم در این مرکز دانشگاهی برقرار است.

وی با بیان اینکه این برنامه‌ها با استقبال عمومی و تخصصی زیادی روبه‌رو بوده، خاطرنشان کرد: این مرکز تا مهر امسال کارگاه بزرگ روانشناسی با حضور پروفسور علی‌پور استاد تمام رشته روانشناسی این دانشگاه را برگزار خواهد کرد.

حمیدی با اشاره به ضرورت توجه به نخبه‌پروری اضافه کرد: این مرکز دانشجویان نخبه‌ای دارد که علاوه بر تحصیل در این دانشگاه در حال تحصیل در مقطع دکتری دانشگاه‌های مطرح کشور هستند و نمره علمی حتی بیشتر از نفرات اول کنکور ارشد دانشگاه‌های دولتی در بعضی از دروس و مواد امتحانی آزمون‌های ارشد را دارند./ تسنیم