به دنبال افزایش تنش و درگیری میان فلسطینیان و نیروهای رژیم صهیونیستی ۳ فلسطینی شهید و ۱۴۰ تن زخمی شدند.

به دنبال افزایش تنش و درگیری میان فلسطینیان و نیروهای رژیم صهیونیستی ۳ فلسطینی شهید و ۱۴۰ تن زخمی شدند.
به گزارش یوپنا به نقل از الجزیره، روز جمعه درگیری ها میان نیروهای اسرائیلی و تظاهرکنندگان فلسطینی در اراضی اشغالی شدت گرفت.
بنا بر اعلام رسانه های محلی، اعتراضات گسترده در جریان اقدامات امنیتی جدید رژیم صهیونیستی در مسجد الاقصی، حداقل سه کشته و صدها مجروح بر جای گذاشت.
به گزارش وزارت سلامت فلسطین، در نخستین درگیری، یک جوان ۱۸ ساله فلسطینی در محله ی رأس العامود؛ در اراضی اشغالی بیت المقدس شرقی به دست یک مهاجر اسرائیلی به شهادت رسید.
مرگ محمد محمود شرف از سوی نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی و هلال احمر تأئید شده است.
مقامات یک بیمارستان در بیت المقدس، شهادت دومین فلسطینی را در جریان تیراندازی در تجمع اعتراض آمیز فلسطینی ها، که پس از اقامه نماز جمعه بر پا شده بود را نیز تأئید کردند.
مقامات فلسطینی همچنین از کشته شدن سومین فلسطینی در جریان درگیری با نظامیان رژیم صهیونیستی در کرانه باختری خبر دادند.
دو شهید دیگر؛ محمد محمود خلف و محمد حسن ابوغنام نام داشتند.
در جریان تظاهرات فلسطینیان در اعتراض به تدابیر امنیتی جدید رژیم صهیونیستی؛ از جمله ممنوعیت ورود تمامی مردان مسلمان دارای کمتر از ۵۰ سال به مسجد الاقصی و بخش قدیمی بیت المقدس اشغالی، نیروهای پلیس اسرائیلی از گاز اشک آور و گلوله های پلاستیکی استفاده کردند.
به گزارش سازمان هلال احمر فلسطین حداقل ۱۴۰ فلسطینی در جریان این تظاهرات در بخش اشغالی شرق بیت المقدس و کرانه باختری زخمی شدند.

همچنین بنابر اعلام سخنگوی پلیس رژیم صهیونیستی ۳هزار پلیس و نیروی مرزبانی اسرائیلی به منظور کنترل این تظاهرات ها به کار گرفته شده اند.

در هفته گذشته روزانه تظاهرات و درگیری میان فلسطینیان و نظامیان اسرائیلی جریان داشته است.

گروه حامیان فلسطینی اعلام کردند که در روز جمعه ده تن از فعالان برجسته فلسطینی بازداشت شدند.

مترجم: میثم خاکپور