طی مراسمی با حضور وزیر علوم، کاروان اعزامی ایران به مسابقات یونیورسیاد ورزشی دانشجویان جهان بدرقه شدند.

طی مراسمی با حضور وزیر علوم، کاروان اعزامی ایران به مسابقات یونیورسیاد ورزشی دانشجویان جهان بدرقه شدند.
به گزارش یوپنا، مراسم بدرقه کاروان اعزامی به بیست و نهمین دوره ی رقابت های یونیورسیاد ورزشی دانشجویان جهان با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد.


در ابتدای این مراسم رییس سازمان امور دانشجویان، ضمن تقدیر از حمایت های وزیر علوم، فعالیت های این سازمان را در سه بخش ورزش های همگانی، قهرمانی و بین المللی عنوان کرد.
مجتبی صدیقی با اشاره به درخشش کاروان اعزامی در دوره قبل و کسب مقام نهم در بین ۱۴۵ کشور، اذعان داشت که انتظارات در این دوره از ورزشکاران ما بالا رفته است.
در ادامه، محمدرضا دهخدا؛ رئیس فدراسیون ورزش های دانشگاهی ضمن تأکید بر این موضوع که رقابت های یونیورسیاد ورزشی دانشجویان جهان پس از المپیک تابستانی، بزرگ ترین رویداد ورزشی جهان به شمار می رود، به ارائه گزارشی در خصوص فرآیند تشکیل و آماده سازی تیم ها و کادر فنی آن ها پرداخت.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز به عنوان آخرین سخنران این مراسم، ضمن تبریک روز خبرنگار، از افزایش سهم حضور دختران در کاروان اعزامی دانشجویان کشور به ۳۰ درصد، ابراز خرسندی کرد و افزود: تشکیل فدراسیون ورزش های دانشگاهی همت بزرگی بود که مهمترین کارویژه ی آن شناسائی و حمایت از دانشجویان ورزشکار در دانشگاه های مختلف برای حضور در مسابقات ورزشی در سطح ملی و بین المللی است.
دکتر محمد فرهادی تصریح کرد: این ورزشکاران علاوه بر درخشش در عرصه های ورزشی می توانند با طی کردن مدارج تحصیلی در رشته های مختلف تربیت بدنی، پس از فارغ التحصیلی، در دانشگاه های کشور حضور پیدا کرده و به عضویت هیئت علمی در رشته های تخصصی خود در آیند.

در پایان این مراسم، که با حضور دکتر محمد فرهادی؛ وزیر علوم، دکتر علی اصغر رستمی ابوسعیدی؛ رئیس دانشگاه پیام نور، مجتبی صدیقی؛ رئیس سازمان امور دانشجویان، محمد دادکان؛ مدیر تربیت بدنی دانشگاه آزاد، محمدرضا دهخدا؛ رئیس فدراسیون ورزش های دانشگاهی و تعدادی از روسای فدراسیون ها و مسئولان کمیته ملی المپیک برگزار شد، از نمایندگان تیم های شرکت کننده در این دوره از مسابقات، از جمله عبدالمهدی نصیر زاده و پدرام میرزائی از دانشگاه پیام نور تقدیر به عمل آمد.
گفتنی است بیست و نهمین دوره ی رقابت های یونیورسیاد ورزشی دانشجویان جهان از ۲۸ مرداد ماه لغایت ۸ شهریور ماه در چین تایپه برگزار می شود و کاروان اعزامی جمهوری اسلامی ایران در ۸ رشته ورزشی در این مسابقات حضور خواهد یافت.
لازم به ذکر است که تیم دانشگاه پیام نور، در رشته والیبال، به عنوان نماینده کشورمان در این دوره از مسابقات حاضر خواهد بود.
خبرنگار: میثم خاکپور