رئیس جمهور چین روز شنبه در تماس تلفنی با همتای آمریکائی خود گفت: مسأله ی هسته ای کره شمالی به راه حل صلح آمیز نیاز دارد.

رئیس جمهور چین روز شنبه در تماس تلفنی با همتای آمریکائی خود گفت: مسأله ی هسته ای کره شمالی به راه حل صلح آمیز نیاز دارد.
به گزارش یوپنا به نقل از رویترز، در پی افزایش تنش ها میان آمریکا و کره شمالی، روز شنبه رئیس جمهور چین در تماس تلفنی با ترامپ، وی را به خویشتنداری دعوت و راه حل رفع تنش ها در شبه جزیره کره را صلح آمیز دانست.
ترامپ روز جمعه در تهدید جدید نسبت به کره شمالی اعلام کرد: ارتش آمریکا در آمادگی کامل است، این در حالی است که پیونگ یانگ ترامپ را متهم کرده که وی شبه جزیره کره را در آستانه یک جنگ هسته ای قرار داده است.
شی جین پینگ در این مکالمه اظهار داشت: علائق مشترکی میان چین و ایالات متحده با هدف خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره و حفاظت از صلح و ثبات وجود دارد.
رئیس جمهور چین همچنین افزود: در شرایط کنونی می بایست خویشتنداری در پیش گرفته و در حرف و عمل از آن چه که به افزایش تنش ها و وخیم تر شدن اوضاع در شبه جزیره کره می انجامد، بپرهیزیم.
در گزارش این مکالمه که توسط تلویزیون دولتی چین پخش شد، آمده است که رئیس جمهور چین ضمن تأکید بر راه حل سیاسی از طریق گفت و گو بر سر مسأله هسته ای کره شمالی، اذعان داشته که: چین علاقمند است روابط خود را با آمریکا بر اساس احترام متقابل به منظور دستیابی به یک راه حل مناسب حفظ کند.
تلویزیون دولتی چین در پایان این گزارش نقل قولی از ترامپ را خطاب به همتای چینی ش پخش کرد، که در آن گفته بود: ما به نقش چین در مسأله هسته ای کره شمالی کاملاً واقف هستیم.

منبع اصلی

مترجم: میثم خاکپور