دانشگاه جودپور هند به همراه اعضای هیات امنای این دانشگاه ضمن دیدار از بخشهای مختلف دانشگاه پیام نور مشهد در نشستی با رئیس دانشگاه پیام نور خراسان رضوی حضور یافت.

دانشگاه جودپور هند به همراه اعضای هیات امنای این دانشگاه ضمن دیدار از بخشهای مختلف دانشگاه پیام نور مشهد در نشستی با رئیس دانشگاه پیام نور خراسان رضوی حضور یافت.

به گزارش یوپنا، دانشگاه پیام نور خراسان رضوی روز دوشنبه گزارش داد که در این چارچوب همکاری این مرکز آموزش عالی با دانشگاه جودپور هند در خصوص برگزاری کنفرانس بین المللی طب سنتی اسلامی و گیاهان دارویی با مشارکت اندیشمندان دو کشور در راستای برنامه های رویداد فرهنگی مشهد ۲۰۱۷ مورد توافق قرار گرفت.
رئیس دانشگاه پیام نور خراسان رضوی در این نشست گفت: این مرکز آموزش عالی به عنوان یک دانشگاه سرآمد در بین تمامی دانشگاهها شناخته می شود. دانشجویان پیام نور در حوزه های علمی، فرهنگی و ورزشی هر ساله موفق به کسب افتخارات و عناوین برتر کشوری و جهانی می شوند.
دکتر محمدعلی داوریار افزود: حفظ کیفیت آموزش در ۵۰۰ مرکز داخلی و ۷۰ نمایندگی خارج کشور از ماموریتهای ویژه دانشگاه پیام نور بوده که در دوره مدیریت اخیر بیش از گذشته به آن اهتمام و تاکید شده است.
وی ادامه داد: همزمان با انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال ۲۰۱۷ دانشگاه پیام نور خراسان رضوی در نظر دارد همایش بین المللی طب سنتی اسلامی را با حضور اندیشمندان از کشورهای مختلف دنیا و پژوهشگران داخلی برگزار کند. این امر می تواند سرآغاز همکاری مشترک دو دانشگاه باشد.
رئیس دانشگاه جودپور هند نیز در این نشست گفت: جودپور از دانشگاههای بزرگ و مورد استقبال مسلمانان هند است. هر ساله دانش آموختگان این دانشگاه در نهادهای دولتی و خصوصی جذب بازار کار می شوند.
پروفسور واسع افزود: مدیریت دانشگاه پیام نور با توجه به گستردگی نمایندگیها و مراکز سطح کشور، در سطح یک وزارتخانه است و چنین تصوری از امکانات و ظرفیتهای نمی رفت.
وی ادامه داد: امروز بخشی از منابع دانشگاه جودپور از طریق شرکتهای دانش بنیان فعال در زمینه گیاهان دارویی تامین می شود. آمادگی داریم به عنوان حامی معنوی و علمی در کنفرانس بین المللی طب اسلامی سنتی با دانشگاه پیام نور خراسان رضوی همکاری مشترک داشته باشیم.
خراسان رضوی سومین استان کشور از نظر جمعیت دانشجویی در دانشگاه پیام نور است. ۳۰ واحد دانشگاهی پیام نور با ۴۵ هزار دانشجو، ۸۰۰ کارمند و ۲ هزار مدرس در این استان فعالیت دارند./ایرنا