روز سه شنبه، با افزایش تنش های برآمده از آخرین پرتاب موشک کره شمالی، بازار سهام جهانی عقب نشینی کرد. این در حالی ست که به دلیل افزایش نگرانی سرمایه گذاران، قیمت جهانی طلا، به عنوان کالایی که همیشه بازار نسبتا امنتری دارد، افزایش یافته است.

به گزارش یوپنا به نقل از Russia Today، شاخص STOXX با ۱.۷ درصد کاهش، به کمترین سطح خود در ۶ ماه گذشته رسید. این در حالی ست که وضعیت معاملات آتی وال استریت نیز احتمالا قرمز خواهد بود و به نظر می رسد که با باز شدن بازار در آمریکا شاهد سقوط سهام ها خواهیم بود.

شاخص FTSE100 بریتانیا، DAX آلمان و شاخص CAC40 فرانسه بیش از یک درصد کاهش یافته است. بازار ژاپن ۰.۴۵ درصد کاهش یافته و سهام Hang Seng هنگ کنگ ۰.۳۵ درصد کاهش را تجربه کرده است. سهام کامپوزیت شانگهایچین نیز در ابتدا ثابت بود و در نهایت با ۰.۰۸ درصد افزایش، بسته شد.

روز سه شنبه کره شمالی موشكی را شلیک كرده است كه از حریم هوایی شمال ژاپن گذشته و در فاصله ی ۱،۱۸۰ کیلومتری جزایر هوکایدو ژاپن، در اقیانوس آرام فرود آمده است.

تقویت شاخص یورو نیز از دیگر دلیل کاهش سهام در بازار های اروپایی بوده است.

این در حالی ست که قیمت طلا با ۰.۸۴ درصد افزایش، ۱،۳۲۶.۴۰ دلار در هر اونس معامله شد. تقاضا برای طلا، به دلیل افزایش تنش ها میان کره شمالی و ایالات متحده افزایش یافته است.

شرکت Pure Gold، مستقر در لندن گفته است: به دلیل افزایش انتظارات برای کاهش ارزش دلار و بازار سهام، و همچنین افزایش قیمت طلا در چنین وضعیتی، ما شاهد افزایش ۷۸ درصدی سرمایه گذاری سازمان های مالی بر روی طلا بوده ایم. میزان سرمایه گذاری بر روی طلا در نسبت با خریداران نخستین، ۸۷ درصد افزایش یافته است، و دلیل این امر افزایش نگرانی ها از وضعیت بازار های دیگر در چنین شرایط ناآرام جهانی ست.