اختتامیه دوره دانش افزایی زبان فارسی و تاریخ فرهنگ ایران به میزبانی دانشگاه پیام نور، امروز با حضور ریاست دانشگاه و سفیر گرجستان در ایران و جمعی از مسولین برگزار شد.

اختتامیه نخستین دوره دانش افزایی زبان فارسی و تاریخ فرهنگ ایران به میزبانی دانشگاه پیام نور، امروز با حضور ریاست دانشگاه و سفیر گرجستان در ایران و جمعی از مسولین به برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری یوپنا دوره دانش افزایی زبان فارسی و تاریخ فرهنگ ایران در مرکز آموزش زبان فارسی دانشگاه پیام نور از تاریخ ۲۷ مردادماه تا ۱۴ شهریور برگزار شد.

در این دوره ۱۹ دانشجوی گرجستانی که از رشته های شرق شناسی، ایران شناسی و باستان شناسی دانشگاه های گرجستان حضور داشتند، دانشجویان به میزبانی دانشگاه پیام نور با فرهنگ، زبان، رسوم مردم ایران شناخت بیشتری حاصل کردند.

دانشگاه پیام نور در راستای سیاست های کلی وزارت علوم  و در راستای گسترش دیپلماسی علمی و نیز توسعه زبان فارسی در بین غیرفارسی زبانان  گام های اساسی برداشته است. در همین راستا طی تفاهم نامه ای که چند ماه قبل فی ما بین ریاست دانشگاه پیام نور و هیات آموزش عالی گرجستان انعقاد گردید، دو طرف در زمینه های علمی، فرهنگی و اجتماعی بخصوص گسترش زبان و ادبیات فارسی به تفاهم رسیدند و این دوره نیز در ادامه همان تفاهم نامه اجرا شد.

در این اختتامیه ریاست دانشگاه پیام نور جناب آقای دکتر رستمی ابوسعیدی بر همکاری علمی و فرهنگی دو کشور ایران و گرجستان تأکید کردند، در ادامه سفیر گرجستان به تعریف از دانشگاه پیام نور پرداخت، وی در ادامه سخنان خود بر فرهنگ غنی و اصیل ایران زمین دست گذاشت.

مشروح کامل این خبر بزودی منتشر می شود.