برنامه کاری شعبه دانشگاه پیام نور در ارمنستان در دیدار حمیدرضا میرزایی مدیرکل دفتر برنامه ریزی و هماهنگی های مراکز بین الملل این دانشگاه و سیدکاظم سجادی سفیر ایران در ایروان بررسی شد.

برنامه کاری شعبه دانشگاه پیام نور در ارمنستان در دیدار حمیدرضا میرزایی مدیرکل دفتر برنامه ریزی و هماهنگی های مراکز بین الملل این دانشگاه و سیدکاظم سجادی سفیر ایران در ایروان بررسی شد.

به گزارش یوپنا، دفتر شعبه پیام نور در پایتخت ارمنستان در چارچوب اجرای یادداشت تفاهم همکاری های علمی و پژوهشی این دانشگاه و دانشگاه دولتی ایروان، روز گذشته (سه شنبه) گشایش یافت.
میرزایی در این دیدار با ارزشمند خواندن پیگیری های سفیر و سفارت ایران برای راه اندازی شعبه پیام نور در ارمنستان، این دانشگاه را تنها مرکز آموزش عالی ایران خواند که برنامه های آموزشی گسترده ای را برای ایرانیان خارج از کشور و همچنین اتباع خارجی فراهم می کند و بیش از ۶۲ شعبه فعال خارجی دارد.
سجادی سفیر ایران نیز با ابراز امیدواری نسبت به اینکه گشایش شعبه دانشگاه پیام نور دریچه ای برای گسترش همکاری های علمی و آموزشی و آغازگر فعالیت دیگر دانشگاههای ایرانی در ارمنستان باشد، گفت: دانشگاه پیام نور باید تلاش کند، شعبه ایروان پایگاهی برای انجام فعالیت های منسجم بویژه جذب دانشجویان کشورهای روس زبان، حوزه مشترک المنافع و به ویژه شرق اروپا شود.
سجادی همچنین توجه به مسائل کیفی همراه توسعه کمی برنامه های دانشگاه پیام نور در ارمنستان را ضروری خواند و افزود که باید با راهکارهای تبادل استاد و دانشجو، برگزاری دوره های آموزشی، اعطای بورسیه های تحصیلی و به ویژه راه اندازی مرکز آموزش زبان فارسی به افزایش حضور ایران در فضای فرهنگی، علمی و پژوهشی ارمنستان کمک کرد.
برپایه توافق انجام شده، شعبه دانشگاه پیام نور در ایروان می تواند نسبت به پذیرش دانشجویان ایرانی و ارمنستانی برای دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته های مختلف علوم انسانی در سال آتحصیلی آینده اقدام و نسبت به ثبت نام از متقاضیان اقدام کند.
پس از سفر دی ماه سال گذشته حسن روحانی رئیس جمهوری ایران به ایروان و مذاکره با سرژ سرکیسیان رئیس جمهوری ارمنستان، مذاکرات اعضای هیات عالی همراه با همتایان و سپس رفت و آمد متقابل هیات های مختلف، برنامه ها و زمینه های فراوانی برای توسعه همکاری های دو کشور فراهم شده است.
ارمنستان با حدود ۳۰ هزار کیلومتر مربع مساحت و سه میلیون نفر جمعیت در منطقه قفقاز که پس از فروپاشی شوروی در سال ۱۹۹۱ استقلال یافت، با ترکیه، گرجستان، جمهوری آذربایجان و ایران هم مرز است./ایرنا