دکتر رستمی ابوسعیدی گفت: دانشگاه پیام نور دارای مأموریت های ویژه ای است و به همین دلیل نگاه به مأموریت گرایی این دانشگاه باید متفاوت با سایر دانشگاه ها باشد.

دکتر رستمی ابوسعیدی گفت: دانشگاه پیام نور دارای مأموریت های ویژه ای است و به همین دلیل نگاه به مأموریت گرایی این دانشگاه باید متفاوت با سایر دانشگاه ها باشد.
به گزارش یوپنا، رئیس دانشگاه پیام نور در گردهمائی سراسری هیئت رئیسه و رؤسای استانی دانشگاه پیام نور ضمن اشاره به ۶۸ دفتر نمایندگی دانشگاه پیام نور در کشورهای مختلف، تحصیل بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ دانشجوی ایرانی مقیم خارج از کشور در این واحدها و حضور ۵ هزار دانشجوی خارجی در داخل کشور، این دانشگاه را دارای مأموریتی خاص دانست، که بر این اساس می بایست نگاه متفاوتی را نسبت به مأموریت گرایی این دانشگاه در مقایسه با سایر دانشگاه ها در نظر گرفت.
دکتر رستمی ابوسعیدی در این مراسم که با حضور سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد، به بیان بخشی از دستاوردهای این دانشگاه در زمینه های مختلف پرداخت و گفت: با همکاری و تعامل خوب نمایندگان مجلس و دولت، دانشگاه پیام نور توانست در برنامه ششم توسعه به عنوان هاب بین‌المللی کشور شناخته شود و در این راستا می تواند با همکاری مراکز علمی و دانشگاهی بین المللی، به جذب دانشجوی خارجی پرداخته و در جهت ارائه آموزش‌های نیمه حضوری، باز، الکترونیکی و از راه دور اقدام کند.
وی در ادامه تصریح کرد، با وجود گسترش فعالیت های این دانشگاه و همچنین حضور ۴۷۰ واحد دانشگاهی در اقصی نقاط کشور همچنان بحث کیفیت در امر آموزش حفظ شده و ۳۰ هزار قبولی سال گذشته در مقطع کارشناسی ارشد که معادل ۲۰ درصد از کل قبولی دانشگاه های دولتی کشور است و همچنین قبولی افراد در مقطع دکترا که مقطع ارشد خود را در دانشگاه پیام نور گذرانده اند، گواهی بر این مدعاست.
رئیس دانشگاه پیام نور در خصوص مقالات منتشر شده از سوی اساتید و دانشجویان دانشگاه پیام نور هم گفت: در دو سال گذشته ۳ هزار و ۲۵۲ مقاله ی ISI و بیش ۴ هزار و ۸۴۰ مقاله ی علمی پژوهشی و ISC انتشار یافته است.
دکتر رستمی ابوسعیدی در اشاره به بخشی از دستاوردهای حوزه ادای و مالی، بند “و” در خصوص حقوق و دستمزد را مطرح کرد و اذعان داشت: با وجود کاهش دانشجو در کشور، با همکاری دولت و مجلس توانستیم میزان این بند را در دانشگاه افزایش دهیم.
وی صرفه جوئی های ۱۰۰۰ میلیاردی توسط این معاونت و تکمیل ۲۱۰ پروژه نیمه کاره را در طول این دو سال از دیگر افدامات مؤثر معاونت اداری و مالی این دانشگاه عنوان کرد.
رئیس دانشگاه پیام نور همچنین دریافت کرسی محیط زیست یونسکو از سوی دانشگاه پیام نور را از دیگر دستاوردهای درخشان این دانشگاه دانست.
دکتر رستمی ابوسعیدی در پایان ضمن اشاره به بخشی دیگر از اقدامات و دستاوردهای دانشگاه پیام نور همچون: تجلیل از ۲۹ خانواده شهید مدافع حرم در دانشگاه پیام نور با حضور مقامات لشکری و کشوری، کسب مقام قهرمانی تیم والیبال دانشجوئی دانشگاه پیام نور در مسابقات جهانی یونیورسیاد، ایجاد مرکز آموزش زبان فارسی برای دانشجویان خارجی در کشور، برگزاری بزرگترین استارتاپ کارآفرینی کشور و غیره، اظهار امیدواری کرد تا این دانشگاه بتواند براساس سند چشم انداز جامع علمی کشور و برنامه های پنجم و ششم طرح آمایش، در راستای انتقال دانش از طریق تلویزیون تعاملی و برنامه های رادیویی برای دانشجویان خارجی و همچنین ایرانی های مقیم خارج از کشور بیش از پیش موفق باشد.
وی در پایان توجه بیشتر به دانشگاه پیام نور را با توجه به مأموریت ویژه این دانشگاه، از سوی وزارت علوم خواستار شد.
گفتنی است گردهمائی سراسری هیئت رئیسه و رؤسای استانی دانشگاه پیام نور با حضور دکتر سید ضیاء هاشمی؛ سرپرست وزارت علوم در دانشگاه پیام نور استان البرز، در حال برگزاری است.