سرپرست وزارت علوم گفت: بخشی از اخبار مربوط به وزیر پیشنهادی علوم، واقعیت دارد و بخشی نیز گمانه زنی است؛ به طور طبیعی موضوع وزارت علوم و انتخاب وزیر آن موضوع مهمی برای افکارعمومی به ویژه دانشگاهیان محسوب می‌شود.

سیدضیاء هاشمی درباره اينکه برخی نمایندگان قائل به تخلف دولت در معرفی ديرهنگام وزیر پیشنهادی علوم هستند، گفت: این موضوع در حوزه امور حقوقدان‌های دولت و مجلس بحث شد. حقوقدان‎ها معتقدند که تخلفی انجام نشده و دولت از ظرفیت قانونی سه ماهه خود براي معرفي وزير مي‎تواند استفاده کند.

به گزارش خبرگزاری یوپنا وی درباره اسامي متعددي که به عنوان وزیر احتمالي علوم در فضاي سياسي و رسانه‎اي مطرح مي‎شوند، گفت: بخشی از این اخبار واقعیت دارد و بخشی نیز گمانه زنی است، به طور طبیعی موضوع وزارت علوم و انتخاب وزیر علوم موضوع مهمی برای افکارعمومی به ویژه دانشگاهیان است.

سرپرست وزارت علوم که مي‎گفت خودش یکی از گزینه های محتمل براي معرفي به عنوان وزير پيشنهادي است، ادامه داد: براساس بررسی های رئیس جمهور، درباره وزیر پیشنهادی علوم تعیین تکلیف می شود. آقای روحاني در حال انجام بررسی های نهایی هستند.

هاشمي ادامه داد: یک ماه و نیم از مهلت معرفی وزیر پیشنهادی علوم گذشته و طبق قانون یک ماه و نیم دیگر فرصت وجود دارد. در مجموع براساس صحبت های رئیس جمهور به نظر مي رسد که ايشان در مهرماه به نتیجه می رسند و ضمن معرفی وزیر پیشنهادی علوم، جلسه رأی اعتماد وي در مجلس برگزار می شود.

وی با بیان اینکه معرفی وزیر علوم قطعا تا ۲ هفته آینده انجام می شود، درباره احتمال معرفی یک خانم برای تصدی اين کرسي اظهار کرد: از بین همکاران دانشگاهی، تعداد فراوانی در مظان انتخاب هستند. اینکه وزیر پیشنهادی لزوما خانم یا آقا باشد، موضوعیت ندارد./خبر انلاین