سناتور برنی سندرز گفت: آسیب زدن به توافق هسته ای ضربه ی جبران ناپذیری را به توان آمریکا در مذاکرات آینده ی منع گسترش سلاح های اتمی وارد خواهد کرد.

سناتور برنی سندرز گفت: آسیب زدن به توافق هسته ای ضربه ی جبران ناپذیری را به توان آمریکا در مذاکرات آینده ی منع گسترش سلاح های اتمی وارد خواهد کرد.

به گزارش یوپنا به نقل از هیل، این سناتور دموکرات معتقد است که دور شدن از توافق دوران اوباما می تواند محدودیت ها را از برنامه هسته ای ایران برداشته و به توان آمریکا برای مذاکرات آینده ی توافقات منع گسترش سلاح های اتمی آسیب جبران ناپذیری وارد کند.
سندرز در اظهارات خود گفت: در صورتی که ما واقعاً نگران رفتار ایران در منطقه هستیم، (همانطور که من هستم)، بدترین اقدامی که می توانیم انجام دهیم، آسیب زدن به توافق هسته ای است. این حرکت، حل مشکلات دیگر را سخت تر می کند. متأسفانه من در سخنان اخیر ترامپ به جز داد و فریاد، هیچ استراتژی نشنیدم.
ترامپ روز جمعه پایبندی ایران به توافق هسته ای ۲۰۱۵ را تأئید نکرد و آن را برخلاف منافع امنیت ملی آمریکا خواند.
رئیس جمهور آمریکا در اظهارات روز جمعه ی خود گفت: من اعلام می کنم که ما مسیری را ادامه نمی دهیم که پیش بینی آن خشونت و ترور بیشتر است.
ویدرخواستی از کنگره مبنی بر اعمال تحریم های بیشتر بر ضد ایران نداشت، زیرا در این صورت این اقدام به نوعی خروج آمریکا از این توافق محسوب می شد و در عوض از کنگره خواست تا به بررسی های جدید خود نسبت به رفع نواقص برجام بپردازند.
با وجودی که ترامپ خروج آمریکا از این برجام را اعلام نکرد، ولی سندرز گفت: صحبت های ترامپ آمریکا را از مهمترین متحدان خود یعنی فرانسه، انگلستان و آلمان منزوی کرده و آن ها همچنان به حمایت خود از این توافق ادامه داده و به آن پایبند هستند.

منبع اصلی

مترجم: میثم خاکپور