جان کری: اسرائیل به دنبال صلح نیست
جان کری: اسرائیل به دنبال صلح نیست

وزیر امور خارجه ی سابق آمریکا در خصوص ایجاد آشوب و درگیری توسط فلسطینیان که ناشی از بن بست سیاسی اسرائیل است، هشدار داد.

وزیر امور خارجه ی سابق آمریکا در خصوص ایجاد آشوب و درگیری توسط فلسطینیان که ناشی از بن بست سیاسی اسرائیل است، هشدار داد.
به گزارش یوپنا به نقل از تایمز اسرائیل، جان کری اظهار داشت: مقاومت دولت اسرائیل در خصوص تشکیل دولت فلسطین به آینده ی توافق صلح آسیب می زند و در صورتی که پیشرفتی در گفت و گوهای صلح حاصل نشود اسرائیل با افزایش خشونت از جانب فلسطینیان مواجه خواهد شد.
در پیام صوتی که کانال ده (Channel 10) روز سه شنبه منتشر کرد، دیپلمات ارشد سابق آمریکا از حکومت خودگردان فلسطین به واسطه ی پایبندی به رویکرد عدم اعمال خشونت که به دنبال موج حملات تروریستی از پائیز ۲۰۱۵ آغاز شده تقدیر کرد و گفت: این بی اعتنائی اسرائیل ناشی از روی کار آمدن جناح راستی است که بدنه ی دولت اسرائیل را تشکیل داده است.
این شبکه تلویزیونی اعلام کرد: این صحبت های کری در کنفرانسی که در سال گذشته در دوبی برگزار شده بود ضبط شده، که با حضور رهبران کشورهای خاورمیانه و حزب فهرست مشترک برگزار شده بود و در این مراسم اسحاق هرتزوگ؛ رهبر حزب کار و مخالفان اسرائیل نیز به صورت ویدئوئی سخنرانی کرده بود.

وزیر امور خارجه سابق آمریکا همچنین گفت: در صورتی که رهبران به دنبال برقراری صلح نباشند چیزی تغییر نخواهد کرد و من متعجب خواهم شد اگر تا ۱۰ سال آینده رهبران جوان فلسطینی همچنان به دنبال تلاش های غیر خشونت آمیز باشند.

کری در ادامه به بیان برخی از اقدامات به منظور تأمین امنیت اسرائیل پرداخت که از آن جمله می توان به توافق با پادشاه اردن به منظور استقرار نیروهای نظامی اسرائیل در فرودگاه این کشور و همچنین استقرار ادوات نظامی در کرانه باختری اشاره کرد.

در پاسخ به انتشار این فایل صوتی منتشر شده، دفتر نخست وزیری اسرائیل به این کانال تلویزیونی گفت: نتانیاهو بدون توجه به اعمال فشارها تلاش های خود را در جهت تأمین امنیت و منافع اسرائیل در پیش خواهد گرفت.

مترجم: میثم خاکپور

منبع اصلی