رئیس دانشگاه گرجستان با ریاست عالی دانشگاه پیام نور جناب آقای دکتر رستمی ابوسعیدی در سازمان مرکزی دیدار کرد.

رئیس دانشگاه گرجستان با ریاست عالی دانشگاه پیام نور جناب آقای دکتر رستمی ابوسعیدی در سازمان مرکزی دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری یوپنا در این نشست دو طرف درباره ی راه حل های افزایش تعاملات علمی بین دانشگاه پیام نور و دانشگاه گرجستان به تبادل نظر پرداختند.

ریاست دانشگاه پیام نور ضمن ابراز خرسندی از تعاملات علمی با دانشگاه گرجستان در این نشست اظهار داشت: با توجه به جلساتی و نشست ها و تفاهم نامه ای که با دانشگاه گرجستان داشته ایم، در حال حاضر در حال عملیاتی کردن آن تفاهم نامه می باشیم.

دکتر رستمی ابوسعیدی بیان داشت: دانشگاه پیام نور ۵۰۰ واحد و مرکز در ایران دارد و بزرگترین دولتی محسوب می گردد. همچنین در ۶۹ کشور دارای نمایندگی می باشد که اکثر آنها در اروپا، آسیا و افریقا واقع هستند. و با توجه به تجربیاتی که ما با دانشگاه های خارج کشور داریم بزودی با دانشگاه های فرانسه هم ارتباط تنگاتنگی خواهیم داشت.

وی در ادامه سخنان خود گفت: سابقه و پیشنه تاریخی و فرهنگی که با کشور گرجستان داریم، ما را به تقویت علمی و مبادله علمی بیشتر وادار می کند.

دکتر رستمی اضافه کرد: در مورد آموزش زبان فارسی این آمادگی را دانشگاه پیام نور دارد که دانشجوان بیشتری را جذب کند و همانطور که در تفاهم نامه با دانشگاه گرجستان آمده است ما آمادگی پذیرش دانشجویان به صورت بورس در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری را داریم. و همچنین در زمینه پژوهش، دانشگاه پیام نور آمادگی دارد که با اساتید دانشگاه گرجستان همکاری و مشارکت داشته باشد.

رئیس دانشگاه پیام نور در پایان سخنان خود افزود: انشالله که تفاهم نامه ما بین دو دانشگاه هر چه زودتر علمی تر شود و خوشحال می شویم که در اولین فرصت اساتید دانشگاه پیام نور و دانشگاه گرجستان نشستی حضوری داشته باشند.

رئیس دانشگاه گرجستان در این نشست ضمن ابراز رضایت از کیفیت دانشگاه پیام نور افزود: یکی از برنامه های تیم آموزشی دانشگاه گرجستان این امر می باشد که دانشجویان ممتاز به طور حتمی باید دوره کوتاه مدت در خارج کشور را ببینند. و در بحث ایران شناسی کمک دانشگاه پیام نور به دانشجویان و دانشگاه گرجستان فوق العاده و قابل تقدیر می باشد.

وی اظهار داشت: دانشجویان شرق شناسی اگر به ایران اعزام نشوند و از نزدیک شاهد تمدن و فرهنگ ایران زمین نشوند به طور قطع کتاب اطلاعات لازم را به تنهایی نمی تواند به آنها بدهد.

وی در بخش دیگر سخنان خود گفت: ما وقتی با ساختار و نوع فعالیت دانشگاه پیام نور آشنا شدیم متوجه این مساله اساسی شدیم که پیام نور یک دانشگاه معمولی نیست بلکه یک دانشگاه مدرن است. چون استفاده از وسایل و آموزش های مجازی در سیستم پیام نور جا دارد و ما از این دانشگاه الگو گرفتیم که آموزش های مجازی را در سیستم اموزشی خود ارائه بدهیم و امیدوارم با توجه به تجربه بالای پیام نور این دانشگاه در این امر ما را کمک کند.

رئیس دانشگاه گرجستان افزود: ما علاقه مندیم که نمایندگی دانشگاه پیام نور در گرجستان از همه ظرفیت های خود نهایت استفاده را ببرد که جذب دانشجو بهتر شود و این امر قطعا هم به نفع دانشگاه گرجستان می باشد و هم به نفع دانشگاه پیام نور.

وی اضافه کرد: دانشگاه گرجستان در ایران مورد تایید وزارت علوم قرار گرفت که نقش دکتر رستمی در این امر بسیار اساسی و تاثیرگذار بوده است.

رئیس دانشگاهخ گرجستان در پایان بیان داشت: ما مطمئنیم که همکاری بین دو دانشگاه و علاقه برای توسعه و همکاری به ما اجازه برنامه ریزی برای طرح های مختلف را می دهد.