ایجاد اشتغال بدون علم امکان پذیر نخواهد بود
ایجاد اشتغال بدون علم امکان پذیر نخواهد بود

دبیرکل ستاد هفته پژوهش و فناوری استان البرزبا اشاره به اهمیت و ضرورت علم در جامعه، گفت: همواره ایجاد اشتغال بدون علم امکان پذیر نخواهد بود.

دبیرکل ستاد هفته پژوهش و فناوری استان البرز با اشاره به اهمیت و ضرورت علم در جامعه، گفت: همواره ایجاد اشتغال بدون علم امکان پذیر نخواهد بود.

به گزارش یوپنا،دکتر اسحاق جلاليان، درپيش خطبه اين هفته از نماز جمعه در مصلى كرج، اظهار داشت: نزديك به ٤دهه پژوهشگران  با وجود محدوديت ها و تهديدهاى موجود از سوى دشمنان، با فراست اين مسائل و تهديدهارا به فرصت تبديل كرده اند.

وى ادامه داد: پژوهشگران ايران توانسته اند توليد ١.٦ درصد مقاله هاى علمى دنيا را به خود اختصاص دهند.

رياست دانشگاه پيام نور البرز در ادامه سخنان خود بيان داشت: همواره بايد در جامعه با بكارگيرى ديپلماسى علمى به توسعه و پيشرفت همه جانبه علم كشور تحقق بخشيد.

وى درادامه سخنان خود با بيان اينكه جايگاه علم در جامعه بسيار با ارزش است،  تصريح كرد: ايجاد اشتغال كه اكنون از معضلات جامعه محسوب مى شود هم بدون وجود علم امكان پذير نخواهد بود.

دبيركل ستاد هفته پژوهش درادامه نيز افزود: نامگذارى سال جارى از سوى رهبرى مبنى بر اقتصاد مقاومتى، توليد و اشتغال نشان از  تأكيد ايشان بر تجارى سازى علم و توليد ثروت از اين طريق است.

وى همچنين اضافه كرد: وجود منابع انسانى توانمند، ستاد و مراكز تحقيقاتى و همچنين مراكز پژوهشى متعدد در كشور بيانگر اين موضوع هستند كه مى توانند عواملى جهت پيشرفت علم محسوب شوند.

دبيركل ستاد هفته پژوهش و فناوری البرز با اشاره به برگزارى نمايشگاه پژوهش و فناورى در طى هفته آتى نيز گفت: برگزارى نمايشگاه پژوهش و فناورى مى تواند شرايط مناسبى را براى معرفى پژوهشگران و ايده هاى برتر آنها به شمار آيد.

جلاليان همچنين بيان داشت: دولت دوازدهم شعار اين هفته را پژوهش تقاضامحور و تجارى سازى فناورى ناميده است.

وى درپايان نيز با اعلام تاريخ برگزارى نمايشگاه پژوهش و فناورى از تمامى اقشار جامعه به خصوص مسئولان، پژوهشگران و محققان خواست كه در اين رویداد علمی و پژوهشی حضور يابند.

لازم به ذكر است كه اين نمايشگاه از تاريخ ٤ آذرماه شروع بکار خواهد کرد و به مدت يك هفته در دانشگاه پيام نور استان البرز برگزار خواهد شد و نشانی اینترنتی سایت آنfanbazar.alborzstp.ir می باشد.