اولویت برنامه های دانشگاه پیام نور؛ حمایت از فعالیت های پژوهشی کاربردی، فناورانه و استارتاپی
اولویت برنامه های دانشگاه پیام نور؛ حمایت از فعالیت های پژوهشی کاربردی، فناورانه و استارتاپی

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه پیام نور کشور از حمایت همه جانبه این دانشگاه از فعالیت های پژوهشی کاربردی و رویکردهای منجر به کارآفرینی و ثروت آفرینی خبر داد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه پیام نور کشور از حمایت همه جانبه این دانشگاه از فعالیت های پژوهشی کاربردی و رویکردهای منجر به کارآفرینی و ثروت آفرینی خبر داد.
به گزارش یوپنا، دکتر دکتر محمد علی کریمی که در جمع روسای مراکز و واحدهای دانشگاه پیام نور استان فارس و در حاشیه برگزاری مراسم تشییع شهدای گمنام به مناسبت ایام و مناسبت های پژوهش در دانشگاه پیام نور شیراز سخن می گفت، با اشاره به هفته پژوهش اظهارداشت: با حمایت ویژه رئیس دانشگاه پیام نور و تداوم حمایت های معاونت مالی و اداری دانشگاه، زمینه حمایت از فعالیت های پژوهشی کاربردی، فناورانه و ثروث آفرین در این دانشگاه فراهم شده است. که نمونه بارز آن استارتاپ هایی است که در سطح ملی در سازمان و استانهای کشور برگزار می شوند.
وی با تاکید بر لزوم قائل بودن اهمیت بیش از پیش به بال های دانشگاه که آموزش و پژوهش می باشند، نگاه غیر علمی برخی مدیران به مقوله پژوهش و غیر ضرور دانستن برخی فعالیت های روز در کشور و دنیا نظیر استارتاپ ها را مورد انتقاد قرار داد و چنین نگاه و رویکردی را برای دانشگاه آسیب زا عنوان نمود.
وی فلسفه وجودی هر دانشگاه در سطح دنیا را دو رکن اساسی آموزش و پژوهش عنوان نمود و بر توسعه و لزوم به روز بودن آنها تاکید نمود. رئیس شورای سیاست گذاری استارتاپ های دانشگاه با بیان اینکه پژوهش، ویترین هر دانشگاهی و یکی از مبناهای اساسی در نظام رتبه بندی در سطح کشور و در عرصه جهانی محسوب می شود، درک صحیح این جایگاه و لزوم حمایت کامل و ارتقای آن برای جذب حداکثری مخاطبین و دانشجویان در آینده و ایجاد پشتوانه مالی دائمی برای دانشگاه از قبل رویدادهای کارآفرینانه منجر به ثروت آفرینی را ضروری دانست.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه پیام نور همچنین طی بازدید خود از نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی استان فارس و از جمله غرف های دانشگاه پیام نور، ضمن ستایش فعالیت های صورت گرفته از سوی اساتید، دانشجویان و محققان دانشگاه پیام نور این استان خاطر نشان کرد: تلاش های ارزنده ای در حوزه فعالیت های پژوهشی در استان خصوصاً در بخش های مراکز نوآوری و حمایت از هسته های فن آور صورت گرفته است که امیدواریم با توسعه استارتاپ ها و راه اندازی شرکت های دانش بنیان شاهد توسعه بیشتر این فعالیت ها و تحقق عینی و عملی منویات مقام معظم رهبری و شعار سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال باشیم.
رئیس دانشگاه پیام نور استان فارس نیز در این نشست با ابراز خرسندی از حضور معاون پژوهش و فناوری دانشگاه در شیراز، اظهارداشت: دانشگاه پیام نور استان فارس در همه بخشها خصوصاً بخشهای آموزشی و پژوهشی از جایگاه مناسبی در کشور برخوردار است.
وی یادآور شد: خوشبختانه با حمایت های صورت گرفته بسیاری از آزمایشگاه ها وکارگاه های مراکز و واحدهای دانشگاه پیام نور استان فارس، در سطح استان کم نظیر هستند.