معاون سازمان صدا و سیما: روابط عمومی ها برای ورود به دنیای جدید نیاز به انگیزه خلاقانه دارند
معاون سازمان صدا و سیما: روابط عمومی ها برای ورود به دنیای جدید نیاز به انگیزه خلاقانه دارند

معاون امور استان‌های سازمان صدا و سیما گفت: روابط عمومی‌ها امروز دچار روزمرگی شده‌اند و استانداردهای آمادگی آموزشی لازم را ندارند، لذا برای ورود به دنیای جدید نیاز به انگیزه خلاقانه دارند، در غیر این صورت خیلی موفق نخواهند شد.

معاون امور استان‌های سازمان صدا و سیما گفت: روابط عمومی‌ها امروز دچار روزمرگی شده‌اند و استانداردهای آمادگی آموزشی لازم را ندارند، لذا برای ورود به دنیای جدید نیاز به انگیزه خلاقانه دارند، در غیر این صورت خیلی موفق نخواهند شد.

به گزارش یوپنا، علی دارابی در چهاردهمین کنفرانس بین‌المللی روابط عمومی ایران که امروز (یکشنبه) در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد، گفت: امروز ما اگر در عرصه عصر رسانه‌ها و قرن ۲۱ شاهد بروز شبکه‌های مجازی و بروز و ظهور آنها هستیم، به دلیل آن است که فضای واقعی و ابررسانه‌ها به وجود آمده‌اند.
وی افزود: بروز و ظهور تکنولوژی‌های نوین ارتباطی و شبکه‌های جدید مجازی و رسانه‌های دیجیتال نقش مهمی در شکل‌گیری افکارعمومی ایفا می‌کنند، چرا که در عصر ترافیک رسانه‌ها و فن ارتباطی خاص قرار گرفته‌ایم و برای انتقال پیام، روابط عمومی‌های یک شاخص بزرگ مدیریتی تلقی می‌شوند.
این معاون سازمان صدا و سیما تصریح کرد: ثمن‌ها و سایر نهادها در جامعه در بخش دولتی و غیردولتی اگر احساس مسئولیت کرده و ظرفیت‌های خود را بشناسند، می‌دانند که وظایف روابط عمومی‌ها بسیار سنگین است.
این معاون امور استان‌های سازمان صدا و سیما اظهار داشت: متأسفانه روابط عمومی در عصر رسانه در عرصه نظری و عملی از تعابیر و کارویژه‌های روابط عمومی فاصله گرفته، لذا برای پاسخ به این مهم باید دو موضوع را مدنظر قرار دهیم که روابط عمومی را برای چه می‌خواهیم و آنها از چه چیزی رنج می‌برند.
دارابی خاطرنشان کرد: ما روابط عمومی را می‌خواهیم که تصویر روشنی از مؤسسه و سازمان‌مان را در نزد افکارعمومی تبیین کنند، ضمن اینکه با سایر سازمان‌ها و نهادها ارتباط برقرار کنند.
وی افزود: روابط عمومی‌ها باید به دلیل تکثر و تنوع تقاضاها، آنها را دسته‌بندی کنند، ضمن اینکه یک روابط عمومی باید در زمینه پالایش و غربالگری اقدامات سازمان رصد خوبی داشته تا در زمینه کاهش منازعات و افزایش بهره‌وری گام بردارد که همه اینها تنها از سوی یک روابط عمومی خلاق قابلیت اجرا دارد.
وی گفت: متأسفانه روابط عمومی در جامعه فعلی دچار روزمرگی شده است و استانداردها و آمادگی آموزش لازم را ندارد، به همین دلیل نیاز به انگیزه دارند، ضمن اینکه متأسفانه در برخی دستگاه‌ها سیستم ارباب رعیتی وجود دارد، از این رو روابط عمومی خلاق و کارآمد در وهله اول باید بتواند از خود صیانت کرده و برنامه‌های خود را به مسئولان آن سازمان بقبولاند.
این معاون سازمان صدا و سیما با اشاره به چند شاخصه روابط عمومی خلاق، اظهار داشت: روابط عمومی‌ها باید برپایه مناسبات انسانی پایه خود را بگذارند و مشارکت‌جویی را در دستورکار خود قرار دهند.
دارابی افزود:‌ اگر در گذشته با مخاطبان خود منفعل بوده‌ایم، وضعیت امروز تغییر کرده، چرا که مخاطبان ما فعال هستند و خلاق و پرسشگر.
وی گفت: در روابط عمومی خلاق باید مسئله دسترسی مخاطب و جلب اعتماد و مشارکت‌های آنها را در دستورکار داشت و برای آن برنامه‌ریزی کرد.
دارابی تأکید کرد: استفاده از تکنیک‌ها و روش‌های گروهی توسط روابط عمومی‌ها بسیار مهم است، ضمن اینکه روابط عمومی‌ای موفق است که بتواند با شاخصه‌های لازم، خود را از دیگر روابط عمومی‌ها متمایز کند.
وی در پایان گفت: باید تلاش کرد با شاخصه‌های خلاقانه، نوآورانه و هنری، روابط عمومی خلاق و حرفه‌ای پایه‌گذاری کرد.