ویژه برنامه ۱۶ آذر روز دانشجو به همت فرمانداری دنا و دانشگاه پیام نور شهر سی سخت با حضور مسئولین شهرستانی و جمعی از دانشجویان شهرستان دنا در سالن جلسات فرمانداری دنا برگزار شد.

به گزارش یوپنا، ویژه برنامه ۱۶ آذر روز دانشجو به همت فرمانداری دنا و دانشگاه پیام نور شهر سی سخت با حضور مسئولین شهرستانی و جمعی از دانشجویان شهرستان دنا در سالن جلسات فرمانداری دنا برگزار شد.
ارسلان بی نیاز رئیس دانشگاه پیام نور شهر سی سخت ضمن تبریک روز دانشجو و روز ۱۶ آذر اظهار کرد:جنبش دانشجویی در جامعه امروزی از همه گروه ها اجتماعی دیگر نقش پر رنگتری داشته و نقش بسزایی را در جامعه کنونی ایفا میکند.
دکتر بی نیاز با اشاره به اینکه جنبش دانشجویی نقش پررنگتری را بعد از انقلاب در سطح جامعه ایفا کرده است گفت:دانشجویان در راه عزت و سربلندی کشور ایران قدم برداشته و جنبش‌های دانشجویی در سراسر دنیا آغازگر یا تکمیل‌کننده حرکات و چرخش‌های بزرگ اجتماعی و سیاسی در کشورها بوده‌اند.
رئیس دانشگاه پیام نور سی سخت خاطر نشان کرد:جنبش دانشجویی مسلمان در ایران هم در دوره پیش از انقلاب -هرگاه که فرصت یافتند- روحیه آرمان‌خواهی و ظلم‌ستیزی خود را به منصه ظهور رساندند و هم در تحولات دوره انقلاب نقش اساسی ایفا کردند.


عباس بهشتی روی در پاسخ یکی دانشجویان برای توسعه اردوهای جهادی گفت:تمام قدرت و توان خود را برای این اردوها خواهیم گذاشت.
فرماندار دنا با بیان اینکه حتی برای برخی اردوهای جهادی ماشین فرمانداری را دراختیار این گروهها قرار داده ام بیان کرد:،رفع محرومیت هاازشهرستان وظیفه همه بوده و نباید دراین زمینه کوتاهی کرد.
وی با بیان اینکه ارودهای جهادی یک کار عام المنفعه برخواسته از فرمایشات مقام معظم رهبری است ودراین زمینه انحصار طلب نیستیم و کاری به گروههای سیاسی نداریم و برای جامعه و توسعه منویات مقام معظم رهبری اجرا خواهیم کرد،گفت:برای توسعه اشتغال کاری به اشتغال دولتی نداریم و سعی کرده ایم با توجه به همان سیاست اقتصاد مقاومتی‌،تولید و اشتغال و نمایش میدانی کارها را به جلو ببریم.
وی با بیان اینکه در حال حاضر رتبه اول کاهش بیکاری در استان را داریم بیان کرد:امروزدر بحث اشتغال ۵۰۰ نفر اشتغال زایی را با سه بند اقتصاد مقاومتی درون زا فعال کرده ایم.
فرماندار دنا با بیان اینکه امروز باید به روستا زاده بودن خود افتخار کنیم؛بیان کرد:امروز توسعه صنعت بومی یک چرخ توسعه است و به اشتغال کمک کرده که این موضوع نیازمند دید وافر تری است.
وی در پاسخ یکی دیگر از دانشجویان در مورد توسعه زیرساخت ها گفت:نیاز امروز دانشگاههای ما باید به مباحث علمی بهشتی روی گفت:امروز این محرومیت کهنه استان در قسمتی باعث پیشرفت ما شده اما باید آن را از بین ببریم که در این زمینه باید وحدت داشت و در راستای آن کوشید.
بهشتی رو به روند توسعه پژوهشی در دانشگاهها اشاره کرد و تصریح کرد:افتخار ما این است که استانداری پژوهشگر بر کرسی استانداری استان کهگیلویه و بویر احمد تکیه زده که باعث شده است ادارات ما اهمیت بیشتری به پژوهش بدهند.
بهشتی روی به توسعه کارهای فرهنگی در شهرستان اشاره کرد و افزود:در بحث کار فرهنگی ایده های جدیدی اورده ایم و حتی در برخی موارد مورد حمله برخی دوستان قرار گرفتیم.
وی ادامه داد:تنها فرمانداری بودم که ۱۵میلیارد ریال در زمینه کارهای فرهنگی بودجه اختصاص دادم.
وی در پاسخ یکی از دانشجویان در مورد آسیب های اجتماعی گفت:در زمینه آسیب های اجتماعی کارهای زیادی انجام داده ایم که باید برای انها بیشتر تلاش کرد.
فرماندار دنا به مشاغل کاذب اشاره داشت و افزود:شهرستان دنا در برهه ای پل ترانزیت برای مواد مخدر شده بود که بالغ بر ۳۰۰نفر را با انها برخورد کردیم.
بهشتی روی ادامه داد:برخورد قهری بازدارنده است اما باید با روحیه بازدارندگی برخورد میدانی را به جلو ببریم.
وی در ادامه در پاسخ یکی از دانشجویان در مورد پدیده شوم خود کشی گفت:امروز مبارزه با پدیده شوم خودکشی را باید با کارهای علمی انجام داد و در راستای بازدارندگی ان کوشید.
بهشی رو تصریح کرد:اگر می خواهیم روی این زمینه کار کنیم باید اول از همه تربیت جامعه را مورد آنالیز قرار دهیم که نسبت به خود باید احساس مسولیت بکنیم که این فیلترها باید در همه حوزه ها از جمله دانشگاهها فعال شود.
وی ادامه داد:امروز باید روحیه امید را در جامعه رونق دهیم و محورهای بیشتر خود کشی ها عدم مسولیت پذیری در جامعه است که باید دانشگاهیان در این زمینه با روش علمی و زیر ساختی وارد شوند.