رتبه برتر دانشگاه پیام نور ملایر در ایده پردازی
رتبه برتر دانشگاه پیام نور ملایر در ایده پردازی

رئیس دانشگاه پیام نور ملایر گفت: دانشگاه پیام نور صاحب رتبه‌های برتر در ایده‌پردازی و حوزه پژوهش است.

رئیس دانشگاه پیام نور ملایر گفت: دانشگاه پیام نور صاحب رتبه‌های برتر در ایده‌پردازی و حوزه پژوهش است.

به گزارش یوپنا، مرتضی مرادی با اشاره به اینکه دانشگاه پیام نور یک دانشگاه مرکزی با مراکز مختلف در سراسر کشور است اظهار کرد: معمولا پژوهش‌های این دانشگاه به صورت کلی بوده است.

وی با اشاره به وجود بیش از ۴ هزار هیات علمی در مراکز پیام نور کشور گفت: با این وجود برنامه‌های خوب پژوهشی نیز در این دانشگاه‌ها انجام می‌گیرد.

رئیس دانشگاه پیام نور ملایر با اشاره به هفته پژوهش و برنامه‌های پژوهشی دانشگاه پیام نور افزود: کارهای خوبی در زمینه پژوهش در دانشگاه انجام شده است

وی با بیان اینکه سال گذشته و امسال خود ایشان به عنوان یکی از اساتید برجسته در حوزه پژوهش در استان معرفی شده است؛ گفت: دانشجویان ما نیز در حوزه‌های مختلف صاحب عنوان و رتبه شده‌اند.

مرادی گفت: سال گذشته دانشجویان این دانشگاه در بحث ایده‌پردازی و در حوزه اختراع و فناوری رتبه‌های خوبی را در کشور کسب کرده و امسال نیز به کمیته پژوهشی معرفی شده‌اند.

وی تصریح کرد: امسال نیز دانشجویان ما در بحث ایده‌پردازی رتبه سوم را در کشور کسب کرده‌اند و رتبه اول را در بحث هوشمندسازی پارکینگ‌های خودرو از آن دانشجویان این دانشگاه بوده است.

رئیس دانشگاه پیام نور مرکز ملایر با بیان اینکه در حوزه فرهنگی و علمی نیز این دانشگاه دارای سه انجمن فعال است گفت: البته تعداد انجمن‌ها بیشتر است و برنامه‌های مختلفی از جمله انتشار مجلات و گاهنامه و برگزاری کلاس‌های مختلف آموزشی، فرهنگی، علمی و… از سوی این انجمن‌ها برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در حوزه فرهنگی هم دانشگاه پیام نور ملایر در سطح استان رتبه دوم را داشت، گفت: همچنین در زمینه امور قرآنی، ورزشی، کانون‌های هلال احمر، بسیج و.. نیز دانشجویان این دانشگاه فعال هستند.

مرادی با اشاره به اجرای طرح کرامت در ملایر افزود: در بحث دانشجویان نیز در این راستا در دانشگاه پیام جلسات مختلفی انجام شده و سعی داریم در این طرح‌ برنامه‌های بهتری را در راستای پیشگیری از مواد مخدر در حوزه دانشجویی داشته باشیم.

وی در ادامه از انعقاد قرارداد این دانشگاه با پارک علم و فناوری ملایر خبر داد و گفت: کارهای مقدماتی این قرارداد انجام شده و در صورت موافقت تا دو هفته آینده نهایی خواهد شد.

رئیس دانشگاه پیام نور ملایر با بیان اینکه در صورت نهایی شدن این قرارداد پارک علم و فناوری در دانشگاه پیام نور ملایر مستقر خواهد شد افزود: با توجه به وجود ۲۲ شرکت دانش‌بنیان در ملایر و پراکندگی این شرکت‌ها در نقاط مختلف شهرستان ایجاد این مرکز می‌تواند در فعالیت و موفقیت بیشتر این شرکت‌ها و علم و فناوری جوانان به ویژه دانشجویان شهرستان نقش بسزایی را داشته باشد.

وی با اشاره به کاهش تعداد دانشجویان در سال‌های اخیر در مراکز پیام نور گفت: با این امر تنها مختص پیام نور نیست و همه مراکز علمی و دانشگاهی کشور صندلی خالی دارند.

مرادی گفت: بحث کاهش دانشجو ریشه‌ای است و به سیاست‌های وزارت علوم برمی‌گرد و این امر به خاطر این است که در حوزه آموزش عالی طی سال‌های اخیر سیاست‌ها منسجم نبوده و مقطعی عمل شده و این باعث وجود برخی مشکلات از جمله کاهش دانشجو در مراکز دانشگاهی شده است.

وی با بیان اینکه به دلایل مختلف بحث تعداد دانشجویان کاهش پیدا کرده است، تصریح کرد: در واقع باید گفت: هنوز که هنوز است سیاست‌های استراتژی کلی برای دانشگاه‌ها تدوین نشده و اقداماتی که در حال حاضر در بحث دانشگاه‌ها در حوزه‌ها مختلف صورت می‌گیرد اقداماتی کوتاه‌مدت است.

رئیس دانشگاه پیام نور ملایر افزود: برخی از این اقدامات به حوزه علم ضرر می‌زند و اگر می‌خواهیم در حوزه آموزش و پژوهش موفق‌تر عمل کنیم و وضعیت آموزش عالی بهتر شود باید اقدامات با برنامه بلندمدت و مدون ارائه شود.

وی اضافه کرد: باید گفت حوزه علمی نیز مانند سایر حوزه‌ها از کیفیت به سمت کمی‌گرایی حرکت کرده و در واقع کیفیت فدای کمیت شده است./فارس