عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها تاکید کرد که دولت های تنبل روی آسان قانون را اجرا می کنند.

به گزارش یوپنا،محمدعلی وکیلی ، با اشاره به اینکه اجرای قانون هدفمندی یارانه ها ۷ ساله شده است، روند اجرای آن را ارزیابی کرد و گفت: دولت ها صورت آسان قانون هدفمندی یارانه ها را دریافت پول و پرداخت آن به مردم را اجرایی و صورت سخت قانون را رها کرده اند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با اجرای نادرست قانون هدفمندی یارانه ها منابع سنگینی از کشور هدر رفته است، ادامه داد: پخش پول به صورت غیر هدفمندی در جامعه علاوه بر اینکه منابع هنگفتی از کشور را هدر داده تاثیری بر زندگی مردم نداشته است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس دهم شورای اسلامی توضیح داد: صورت سخت مسئله اجرای قانون هدفمندی یارانه ها افزایش و اصلاح قیمت حامل های انرژی با هدف منطقی شدن بهای این حامل ها و کاهش مصرف سوخت بود، اما نه تنها افزایش قیمت ها متناسب انجام نشد بلکه تاثیری بر میزات مصرف و صرفه جویی مردم نداشت.

این نماینده مجلس با اشاره به بخش های دیگر قانون هدفمندی یارانه ها، بیان داشت: دراین قانون سهمی برای تولید در نظر گرفته شده بود به نحوی که ۱۰ درصد از منابع اجرای قانون به تولید داده شود که با توجه به عملکرد سال ۹۶ تصور نمی کنم حتی نیم درصد به تولید یارانه ای پرداخت شده باشد.

وکیلی  ، با تاکید بر اینکه قانون هدفمندی یارانه ها به طور کامل اجرا نشده است، اظهار داشت: هرگز قانون هدفمندی یارانه های به طور کامل اجرا نشده است که بدانیم قانون ایراد دارد یا خیر، بنابراین به نظر می رسد در اجرا مشکلاتی وجوددارد.

وی ادامه داد: البته دولت در لایحه بودجه سال ۹۷ به دنبال آن است که پرداخت یارانه ۴۰ میلیون نفر را قطع کند و تنها به ۴۰ میلیون نفر یارانه نقدی پرداخت کند، اما مکانیزم اجرایی آن مبهم است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه باید مشخص شود با چه شاخصی ۴۰ میلیون از دریافت یارانه محروم می شوند، گفت: باید مشخص شود یارانه نقدی ۴۰ میلیون دیگر چه رقمی می شود و با صرفه جویی پرداخت ۴۰ میلیون نفر یارانه چه برنامه هایی دارد و کجا آن را هزینه می کند.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: متاسفانه دولت های تنبل همیشه صورت آسان قوانین را اجرا می کنند و این موضوع در خصوص قانون هدفمندی یارانه ها نیز صدق می کند./