– بزرگترین دانشگاه دولتی ایران در ۶۴ کشور دنیا شعبه دارد و تعداد دانشجویان در این کشورها نشان از استقبال خوب خارجی ها و حتی هموطنان مقیم خارج از این دانشگاه است.

گروه دانشگاه – ثبت نام مرحله تکمیل ظرفیت پذیرش رشته های تحصیلی آزمون سراسری سال ۹۶ (کارشناسی) دانشگاه پیام نور، صرفا با اعمال سوابق تحصیلی (بدون آزمون) برای داوطلبانی که در آزمون سراسری سال ۹۶ثبت نام کرده اند و آندسته از افرادی که در آزمون سراسر شرکت نکرده اند، آغاز شد.

به گزارش «یوپنا»، طبق اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، کلیه داوطلبان (اعم از داوطلباني كه در آزمون سراسري سال ۱۳۹۶ ثبت‌نام نموده و يا ننموده‌اند) بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه پیام نور می توانند از طریق سایت سازمان سنجش در رشته های تحصیلی آزمون سراسری ۹۶ که پذیرش در آنها صرفا بر اساس سوابق تحصیلی صورت خواهد گرفت، انتخاب رشته نمایند.

مزایای کم نظیر تحصیل در دانشگاه پیام نور

دانشگاه پیام نور به عنوان بزرگ ترین دانشگاه دولتی کشور مزایای بی نظیری دارد که انتخاب بی تردیدی برای تحصیلات تکمیلی باشد.

– انتقالی راحت دانشجویان از ترم اول؛ در دانشگاه پیام نور امکانپذیر است. با توجه به اینکه بحث انتقالی همواره یکی از دغدغه های دانشجویان بوده و هست دانشگاه بزرگ پیام نور این امکان را فراهم کرده است که دانشجویان بتوانند از همان ترم اول براحتی و بی دغدغه انتقالی بگیرند.

وام شهریه امکان دیگری است که توسط دانشگاه به دانشجویان ارائه می شود و دانشجویان دانشگاه پیام نور می توانند همان ترم اول از وام شهریه استفاده کنند.

پیام نور ارزان ترین دانشگاه کشور است که مقایسه شهریه این دانشگاه با سایر دانشگاه های دولتی (شبانه)، نیمه دولتی غیرانتفاعی و آزاد موید این موضوع است و دانشجویان می توانند با کمترین هزینه در بزرگترین دانشگاه دولتی ایران درس بخوانند.

بزرگترین دانشگاه دولتی ایران در ۶۴ کشور دنیا شعبه دارد و تعداد دانشجویان در این کشورها نشان از استقبال خوب خارجی ها و حتی هموطنان مقیم خارج از این دانشگاه است.

قبولی پیام نوری ها در کارشناسی ارشد؛ نیز آمار قابل توجهی دارد بطوریکه در دوسال گذشته بطور میانگین ۳۵ درصد از پذیرفته شدگان مقطع کارشناسی ارشد را دانشجویان پیام نوری به خود اختصاص دادند.

امکان انتخاب حوزه امتحانی؛ از مزایای منحصر به فرد دانشگاه پیام نور است بطوریکه اگر دانشجویان در پایان ترم نتوانند در شهر محل تحصیل خود حضور یابند با توجه به گستردگی مراکز دانشگاه پیام نور می توانند در سایر شهرها در جلسات امتحانی حضور یابند.

رتبه اول پذیرش آزمون استخدامی متعلق به دانشجویان پیام نور؛ است که یکی از مهمترین دلایل کسب این جایگاه توسط تحصیل کردگان در دانشگاه پیام نور، آزمون های استاندارد و باکیفیت این دانشگاه است که از ان به عنوان استانداردترین آزمون های دانشگاهی در کشور نیز یاد می شود که نتیجه آن در سایر آزمون ها از جمله آزمون های استخدامی نمود پیدا کرده است.

امکان تحصیل همزمان در دو رشته؛ از مزیت ها و ویژگی های تحصلی در دانشگاه پیام نور است.

امکان تحصیل همزمان با خدمت مقدس سربازی؛ از دیگر قابلیت های دانشگاه پیام نور است.

– برنامه ویژه دانشگاه پیام نور برای شاغلین و زنان خانه دار؛ هم از دیگر تمهیدات این مرکز بزرگ علمی است که افراد شاغل و زنان خانه دار و سایر افرادی که به دلایل مختلف برای حضور در کلاس شرایط سختی را دارند، در نظر گرفته شده است.

به گزارش «یوپنا»، جزئیات نحوه ثبت نام و انتخاب رشته پذیرش دانشجو در مرحله تکمیل ظرفیت صرفا بر اساس سوابق تحصیلی در دانشگاه پیام نور اعلام شده است و تا تاريخ ۹۶/۱۱/۱۵ تمديد گرديده است.