‘وانگ یی’ وزیر خارجه چین در مراسمی با حضور شماری از دیپلمات های خارجی مقیم این کشور و مسئولان وزارت خارجه، دیپلماسی کشورش برای سال ۲۰۱۸ میلادی را تشریح کرد.

به گزارش یوپنا و به نقل از تارنمای یی سی، وی در مراسم مذکور که سه شنبه شب برگزار شد تاکید کرد یکی از مهمترین برنامه های چین، پیشبرد طرح های راه ابریشم است.
او با اشاره به برگزاری اولین همایش بین المللی همکاری راه ابریشم در ماه می سال ۲۰۱۷ گفت توافقاتی در آن جلسه حاصل شد که باید تحقق پیدا کند.
وی گفت در سال جاری میلادی چندین نشست مهم در چین میزبانی خواهد شد که یکی از آنها اجلاس مجمع آسیایی ‘بوآیو’ در شهرستانی به همین نام در استان ‘های نن’ در جنوبی ترین نقطه چین است.
به گفته ‘وانگ یی’ قرار است در سال جاری میلادی این کشور میزبان اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای و مجمع سران چین و آفریقا نیز باشد.
وی تاکید کرد در سال جاری میلادی چین تمرکز بیشتری بر روابط با کشورهای همسایه خواهد کرد و قصد دارد مناسبات با کشورهای در حال رشد را تقویت کند.
او در حضور ۴۰۰ نفر از مسئولان و دیپلمات های ارشد سفارتخانه های کشورهای دیگر در پکن گفت چالش هایی هنوز در منطقه وجود دارد که چین قصد دارد با گفت و گو و رایزنی در سال جاری میلادی برای حل آنها تلاش کرده و از صلح و ثبات حراست کند.