روز گذشته یکی از ساختمان های وزارت نیرو در خیابان ولیعصر تهران دچار آتش سوزی شد و ساعتی بعد، سخنگوی سازمان آتش نشانی از کنترل شرایط خبر داد؛ با این حال امروز جلال ملکی از ادامه آتش سوزی در طبقه منفی چهار خبر داد و رئیس سازمان آتش نشانی احتمال ریزش ساختمان را بعید ندانست.

به گزارش یوپنا ،جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی در مورد آخرین وضعیت آتش سوزی در ساختمان برق حرارتی وزارت نیرو در میدان ولیعصر تهران گفت: در تلاش هستیم با انتقال دود از بخش های شمالی، جنوبی و سقف حرارت را تا حد ممکن پایین بیاوریم. متاسفانه در دقایق اولیه حریق اطلاعات درستی به ما ارائه نشد و باعث شد تا دود و حرارت در طبقه منفی چهار باقی بماند.
شهردار تهران با حضور در محل حریق با بیان این که از ساعت ۱۰ صبح روز گذشته (دوشنبه) این ساختمان دچار حریق شده است، گفت‌: مشکل اصلی آتش نشانان این است که چون حریق در طبقه منفی چهارم این ساختمان ایجاد شده است و حریق در مرکز اسناد و مدارک و بایگانی بوده است، حجم زیادی از آتش ایجاد شده است و دسترسی به آن مشکل است. وی گفت‌: بخشی از ساختمان هم به خصوص در قسمت غرب این ساختمان و ورودی پارکینگ ترک‌هایی در آن دیده شده است که احتمالا بخشی از ساختمان یا تمام آن نشست یا ریزش خواهد کرد. شهردار تهران در ادامه‌ گفت که ۵ ساختمان‌ اطراف در ضلع، غرب، شرق و جنوب تخلیه شده است. در همین حال مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهر تهران گفت: سازه فلزی است و در برابر حرارت آسیب زا هستند و به همین دلیل احتمال ریزش ساختمان وجود دارد. جلال ملکی نیز در این باره گفت: تدابیر لازم صورت گرفته امیدوارم بتوانیم حریق را اطفا کنیم اما بگویم دما خیلی پایین نیامده است. وی تاکید کرد: به خاطر حرارت زیاد از احتمال حوادث جانبی نگذاشتیم آتش‌نشانان در داخل ساختمان بمانند و هر نیم ساعت یک بار آتش‌نشانان حریق را کنترل می‌کنند.