حضور«سهیل ادگاردو اسعد» از طلاّب آرژانتینی الاصل فعال در حوزه علمیه در دانشگاه پیام نور قم
حضور«سهیل ادگاردو اسعد» از طلاّب آرژانتینی الاصل فعال در حوزه علمیه در دانشگاه پیام نور قم

صبح امروز چهارشنبه ۱۸ بهمن ماه «سهیل ادگاردو اسعد» از طلاّب آرژانتینی الاصل فعال حوزه علمیه جهت سخنرانی با موضوع ” تاثیر شکوهمند انقلاب اسلامی بر ملتهای جهان “در دانشگاه پیام نور استان قم حضور یافت.

به گزارش خبرگزاری یوپنا روابط عمومی دانشگاه پیام نور ، صبح امروز چهارشنبه ۱۸ بهمن ماه «سهیل ادگاردو اسعد» از طلاّب آرژانتینی الاصل فعال حوزه علمیه جهت سخنرانی با موضوع ” تاثیر شکوهمند انقلاب اسلامی بر ملتهای جهان “در دانشگاه پیام نور استان قم حضور یافت.
وی که در آرژانتین متولد شده اما اصالتاً اهل لبنان است ،تا جوانی در آرژانتین می زیست و سپس برای خواندن دروس حوزوی و دانشگاهی راهی لبنان و ایران شد و اینک بیش از دو دهه است که بخشی از سال را در ایران زندگی می کند و از آنجایی که وی به زبان های اسپانیولی، عربی، فارسی و انگلیسی مسلط است در ۲۵ کشور دنیا فعالیت فرهنگی دارد.
یکی از فعالیت هایی که او در خارج کشور دارد، تأسیس مراکز اسلامی، تبلیغ دین اسلام و تدریس در دانشگاه های مختلف است. وی دارای مدرک دکترای الهیات از دانشگاه تمدن اسلامی بیروت و تخصص اصلی اش فلسفه و عرفان اسلامی است و در موضوعاتی همچون دوره کامل عرفان اسلامی، شیعه شناسی تطبیقی، ادیان تطبیقی، نظام سیاسی اسلام، اندیشه امام خمینی(ره)، انقلاب اسلامی برای طلاب خارجی تدریس می کند.
شایان ذکر است در حاشیه این نشست دکتر محمد علی حسینی ریاست دانشگاه پیام نور استان قم با وی نشست صمیمی داشتند و ضمن تقدیر از فعالیتهای فرهنگی ایشان در خدمت به اسلام و بویژه شیعه ایشان را از نخبه های اسلامی خواندند و اظهار داشتند جای افتخار برای ایران اسلامی دارد که میزبان نخبگان اسلامی باشد.