در هشتمین روز از ایام الله دهه مبارکه فجر نشست بصیرتی با هدف تبیین دستاورد های انقلاب اسلامی با حضور فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی روز چهارشنبه ۱۸ بهمن ماه ۹۶ در سالن آمفی تئاتر دانشگاه پیام نور مرکز شازند برگزار شد.

به گزارش یوپنا، سردار کریمی با تشریح اهداف والای حضرت امام (ره) در پایه ریزی انقلاب اسلامی و تلاش برای استقلال کشور گفت: امام (ره) نه تنها درمقابل استکبار ایستاد بلکه انقلابی را پایه ریزی کرد که اکنون آوازه اش هراس در دل دشمنان نظام را به یادگار گذاشته است.
وی افزود: در گذشته قدرت در دنیا به غرب و شرق تقسیم شده بود و همه ملت ها بایستی تحت لوای شرق و غرب نفس می کشیدند و حتی کشورهایی که حاکمیت اسلامی در آنها برقرار بود زیر سلطه این دو قدرت بودند اما دیدیم که امام خمینی(ره) با پشتیبانی و حمایت یکپارچه مردم چگونه بساط شرق و غرب را بهم ریخت و سلطه این دو قدرت را فرو ریخت.
وی همراهی ملت ایران با امام راحل و نقش بسزای آنان در مبارزات راتاثیرگذارترین عامل دانست و افزود: در حقیقت رمز پیروزی انقلاب اسلامی ایران وحدت یکپارچه ملت با رهبری بود.
وی با اشاره به مولفه‌های انقلاب اسلامی نسبت به دیگر انقلاب های جهان تصریح کرد : این انقلاب تجلی نور بود و آنچه شاخصه انقلاب اسلامی است که دیگر انقلاب های جهان تاکنون نداشته اند اتحاد از جنس معنویت بوده و این معنویت در واقع برمبنای دین مبین اسلام شکل گرفته بود.
فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی با اشاره به اهمیت این اتحاد برمبنای معنویت گفت: برهمین اساس است که با همه توطئه‌های دشمن نظام جمهوری اسلامی طی دهه های اخیر، این نظام همچنان با قدرت پیش می رود.
وی در پایان بر لزوم مطالعه دستاورد های انقلاب در فضای مکتوب و مجازی تاکید کرد و گفت: تفکر خمینی (ره) باید به دست دانشجویان در تمامی زمان ها زنده بماند.
در ابتدا این نشست دکتر صفری سرپرست دانشگاه پیام نور مرکز شازند ضمن خیر مقدم به شرکت کنندگان گفت: دهه فجر یک نقطه عطف در تاریخ جمهوری اسلامی ایران است زیرا مسیر حرکت نظام به سمت دینداری و عقلانیت تغییر کرده و اکنون زمان آن است که در خصوص مسیر حرکت آینده کشور برنامه ریزی کنیم.
وی ادامه داد: اهمیت انقلاب اسلامی برکسی پوشیده نیست و اگر استقلال، آزادی و تحول علمی در این برهه از زمان را شاهد هستیم ، مدیون رشادتها و جهادهایی است که مردم ما در دوران انقلاب اسلامی داشتند.
خاطر نشان می شود در این نشست که به همت کانون بسیج اساتید، امور فرهنگی و بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور مرکز شازند برگزار گردید حجت الاسلام موسوی امام جمعه شهرستان شازند، دکتر ملکی راد رئیس دانشگاه پیام نور استان مرکزی، حجت الاسلام یزدانی مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه پیام نور استان مرکزی و جمعی از اساتید، کارکنان و دانشجویان این مرکز نیز حضور داشتند.
در پایان این مراسم نماز جماعت ظهر و عصر به امامت حجت الاسلام موسوی امام جمعه شهرستان شازند با شکوهی خاص اقامه گردید.