اعزام ۱۰۸ زوج دانشجویی دانشگاه‌های پیام نور مازندران به مشهد مقدس
اعزام ۱۰۸ زوج دانشجویی دانشگاه‌های پیام نور مازندران به مشهد مقدس

رئیس دانشگاه پیام نور مازندران گفت: ۱۰۸ زوج دانشجویی دانشگاه پیام نور استان مازندران به مشهد مقدس اعزام می‌شوند که از ۹ الی ۱۱ اسفند به ‌طور همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود.

رئیس دانشگاه پیام نور مازندران گفت: ۱۰۸ زوج دانشجویی دانشگاه پیام نور استان مازندران به مشهد مقدس اعزام می‌شوند که از ۹ الی ۱۱ اسفند به ‌طور همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود.
به گزارش یوپنا، اسدلله دیوسالار به‌مناسبت اعزام زوج‌های دانشجو به مشهد مقدس در محل سالن همایش دانشگاه پیام نور استان مازندران اظهار کرد: با ازدواج دانشجویی فرهنگ یک ازدواج سالم، ساده و بی‌پیرایه را پذیرفتید.
وی افزود: از امشب ۱۰۸ زوج دانشجویی دانشگاه پیام نور مازندران به مشهد مقدس اعزام می‌شوند که از ۹ الی ۱۱ اسفند به‌طور همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود.
رئیس دانشگاه پیام نور مازندران خاطرنشان کرد: امیدوارم امروز و به بهانه‌ی ازدواج دانشجویی که در دانشگاه‌ها به‌راه افتاده است، شما زائر حرم رضوی هستید.
دیوسالار اضافه کرد: نخستین گزینه برای مسیر تکامل و تکثیر نسل آدمی، زاد و ولد است که مرهون امر مقدس ازدواج است که در نهایت، آدمی را به کمال نزدیک می‌کند.
وی بیان کرد: از شما زوج‌های جوان خواستارم زندگی مشترک خود را در مسیر فرهنگ علوی دنبال کنید و محصول ازدواجتان، تقدیم فرزندان پاک به جامعه در مسیر توسعه‌ ایران اسلامی و دین باشد.
رئیس دانشگاه پیام نور مازندران اعلام کرد: دانشگاه پیام نور تلاش‌های فراوانی برای ترویج ازدواج و همچنین برگزاری کارگاه‌های آموزشی پس از ازدواج تحت عنوان مهارت زندگی در سطح استان انجام داده است.
دیوسالار در ادامه با بیان اینکه دانشگاه پیام نور مولود انقلاب است، بیان کرد: این دانشگاه در ابتدا با دو مرکز دانشگاهی ساری و بهشهر آغاز به‌کار کرد، اما در ادامه با استقبال مردم و حمایت دولت، ۱۸ مرکز و واحد دانشگاهی دایر شد.
وی تصریح کرد: طی سال‌جاری ۲۰ هزار دانشجو در مقاطع مختلف در دانشگاه‌های پیام نور استان مشغول به تحصیل هستند که ترکیب نسبی آن ۶۰ به ۴۰ است؛ یعنی ۱۳ هزار دختر و ۷ هزار دانشجوی پسر مشغول تحصیل هستند.
رئیس دانشگاه پیام نور مازندران در پایان گفت: این دانشگاه افتخار دارد امکان تحصیلات دانشگاهی را با نزدیک‌ترین فاصله، کم‌ترین هزینه و با بهترین کیفیت آموزشی برای دانشجویان فراهم آورد.
گفتنی است بیست‌ و یکمین دوره‌ی ازدواج دانشجویی کشور طی سال‌جاری با اعزام حدود یک‌هزار زوج دانشجو از دانشگاه‌های گوناگون استان طی تاریخ‌های متفاوت به مشهد مقدس انجام شد که سهم دانشگاه پیام نور از این میزان، ۱۰۸ زوج بود و این سفر معنوی برای زوج‌های دانشجو رایگان و با مشارکت دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‌ها انجام می‌شود.