جنگ تجاری آمریکا، نتیجه ای جز فاجعه اقتصادی برای جهان ندارد
جنگ تجاری آمریکا، نتیجه ای جز فاجعه اقتصادی برای جهان ندارد

وزیر تجارت چین در واکنش به طرح افزایش تعرفه واردات فلزات از سوی ترامپ گفت: جنگ تجاری با آمریکا تنها فاجعه برای اقتصاد جهان به ارمغان خواهد آورد.

وزیر تجارت چین در واکنش به طرح افزایش تعرفه واردات فلزات از سوی ترامپ گفت: جنگ تجاری با آمریکا تنها فاجعه برای اقتصاد جهان به ارمغان خواهد آورد.

به گزارش یوپنا به نقل از رویترز، ژونگ شان از طرح واشنگتن مبنی بر افزایش تعرفه واردات فلزات انتقاد و نسبت به فروپاشی اقتصاد جهانی ناشی از این اقدام اظهار نگرانی کرد.
وی تصریح کرد: جنگ تجاری با آمریکا تنها فاجعه برای اقتصاد جهان به ارمغان خواهد آورد.
پس از اعلام هفته گذشته دونالد ترامپ مبنی بر اعمال تعرفه ۲۵ درصدی بر واردات فولاد و ۱۰ درصدی آلومینیوم و اعمال فشارها و انتقادات فراوان از سوی متحدینش، آمریکا را وادار شد تا روشهایی را برای اعمال معافیت از این تعرفه ها را برای آنان فراهم کند.
این در حالیست که هدف از این اقدام ترامپ چین است- که با رشد بسیار بالای تولید فولاد قیمت های جهانی این محصول کاهش داده است. چین بارها اعلام کرده که در صورتی که هدف اقدامات تجاری آمریکا قرار بگیرد از منافع و حقوق قانونی خود دفاع خواهد کرد.
شان در حاشیه ی جلسه سالیانه مجلس این کشور گفت: چین قصد ندارد با آمریکا وارد جنگ تجاری شود و شروع کننده آن نیز نخواهد بود.
وزیر تجارت چین افزود: جنگ تجاری هیچ برنده ای نخواهد داشت و تنها چیزی که این نبرد برای چین، آمریکا و جهان به ارمغان خواهد آمد، فاجعه است.
وی تصریح کرد: البته چین مصمم است که هر نوع چالشی را مدیریت کرده و از منافع خود حفاظت کند.
صنایع فلزات چین روز جمعه در پاسخ به تهدیدهای مکرر آمریکا، از دولت این کشور خواست تا در اقدامی تلافی جویانه، صنعت زغال سنگ آمریکا را که بنیان مرکزی وعده های انتخاباتی ترامپ بر آن بنا شده تا براساس آن مشاغل یقه آبی و صنایع آمریکا احیا کند را مورد هدف قرار دهند.
ایالات متحده با واردات ۳۵ میلیون تن فلزات خام در سال ۲۰۱۷ به عنوان بزرگترین واردکننده فولاد جهان محسوب می شود.
از زمان روی کار آمدن ترامپ، تنشها میان چین و آمریکا افزایش یافته و با وجودی که تنها ۱۰ درصد از سهم واردات فولاد آمریکا از چین است، ولی چین با رشد بسیار بالای تولید فولاد، قیمت جهانی این محصول را کاهش داده است.
منبع اصلی

مترجم: میثم خاکپور