این دانشگاه با حدود ۱۰هزار عضو اداری و ۴هزار عضوعلمی، فضاهای فیزیکی و آزمایشگاه های منحصر به فرد در سطح استانها از پتانسیل زیادی برخورداراست .

معاون حقوقی، مجلس و هماهنگی امور استانها در بازدید از دانشگاه پیام نور استان قزوین با عنوان اینکه دانشگاه پیام نور در جایگاه خود منشاء خدمات بسیار زیادی است، افزود: این دانشگاه با حدود ۱۰ هزار عضو اداری و ۴ هزار عضو علمی، فضاهای فیزیکی و آزمایشگاه های منحصر به فرد در سطح استانها از پتانسیل زیادی برخورداراست .
به گزارش خبرگزاری یوپنا، دکتر دوگانی با اشاره به چالش بزرگ کاهش جمعیت دانشجویی در آموزش عالی کشور، بر لزوم تولید ثروت تاکید کرد و گفت: بزرگترین دانشگاه های دنیا همانند آکسفورد با منبع فکری دانشجویان و اعضای علمی خود، طرحهای تحقیقاتی را از تمام دنیا جمع آوری کرده و به ثروت و درآمد تبدیل می کنند.
وی افزود: متاسفانه ارتباط صنعت با دانشگاه در کشور ما زیاد محکم و استوار نیست. صنعت به صورت مونتاژکاری اداره می شود و حدود  ۷۰تا  ۸۰درصد قطعات وارداتی است که این مستلزم خروج ارز از کشور است.
دکتر دوگانی با عنوان اینکه تعامل صنعت و دانشگاه منجر به رفع چالش ها می شود، تاکید کرد: دانشگاه پیام نور در برنامه جدید خود با جدیت در این جهت گام برداشته و در حد توان خود در این راه اصرار می ورزد.
وی سه عامل گسترش و تولید در یک کشور را نیروی انسانی ،برنامه ریزی و منابع دانست که باید به شکل صحیحی در کشور اجرا شود.
دکتر دوگانی در پایان به جذب دانشجوی خارجی از کشور های همجوار همچون عراق و بحرین اشاره کرد و ضمن قدردانی از راه اندازی مجتمع آموزشی در استان قزوین، خواستار راه اندازی دیگر مجتمع های آموزشی در دانشگاه های پیام نور استانها شد و آن را راهی در جهت درآمد زایی بیشتر دانست.