خشم نتانیاهو از سفر روحانی به اروپا
خشم نتانیاهو از سفر روحانی به اروپا

دعوت اروپایی ها از حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران برای سفر به سوئیس و اتریش، خشم بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی را برانگیخت.

دعوت اروپایی ها از حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران برای سفر به سوئیس و اتریش، خشم بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی را برانگیخت.

به گزارش یوپنا، تارنمای روزنامه صهیونیستی یدیوت آحارونوت امروز(چهارشنبه)نوشت که نتانیاهو از کشورهای اروپایی خواسته تا حمایت از ایران را متوقف کنند.
نخست وزیررژیم صهیونیستی با ادعای اینکه سفر روحانی به اروپا به دعوت کشورهای مذاکره کننده با ایران درتوافق هسته ای صورت گرفته است،
افزود:«توافق هسته ای را به یاد دارید؟ رئیس جمهور ترامپ تصمیم گرفت این توافق بد را ترک کند و مهمترین کار را برای امنیت جهان و اسرائیل انجام داد.»
ادعای نخست وزیر رژیم صهیونیستی در باره دعوت کشورهای مذاکره کننده هسته ای از رئیس جمهوری ایران برای سفر به اروپا در حالی مطرح شده که دکتر روحانی با دعوت روسای جمهوری و مقامات سوئیس و اتریش به این کشورها سفر کرده است و در طول سفر نیز علاوه بر امضای قراردادهای چندجانبه، در باره توافق هسته ای ایران و ۱+۵ گفت و گو کرد.
رئیس جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه گذشته در سفری چند روزه راهی سوئیس شد و امروز نیز در اتریش حضور دارد.
ترامپ سه شنبه (۱۸ اردیبهشت ماه) طی یک سخنرانی در کاخ سفید اعلام کرد که آمریکا از توافق هسته ای با ایران خارج می شود. این اقدام با انتقاد گسترده کشورهای مختلف از جمله مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و سران انگلیس، فرانسه و آلمان روبرو شد و اعلام کردند که به برجام پایبند می مانند.
نخست وزیر رژیم صهیونیستی در این مراسم که با حضور دیوید فریدمن سفیر آمریکا در سرزمین های اشغالی برگزار شد، افزود: شما باید بدانید که این هنوز به شکل جهانی پذیرفته نشده و می توانم به شما بگویم که این هفته نشستی در اروپا با حضور کشورهای عضو شورای امنیت و بدون حضور آمریکا برگزار می شود. آنها در این مورد گفتگو می کنند که چطور تصمیمی که آمریکا و پرزیدنت ترامپ برای خروج از این توافق بد گرفته را دور بزنند.
جلسه کمیسیون مشترک برجام با حضور وزیران خارجه ایران و آلمان، فرانسه، روسیه، انگلیس و چین روز جمعه این هفته در وین برگزار می شود.
نتانیاهومدعی شدکه غیرعادی است که ۴ عضو شورای امنیت سازمان ملل، حسن روحانی رئیس جمهوری ایران رابه یک نشست دعوت کرده اند، در حالیکه حکومت ایران اخیرا یک تیم ترور فرستاده تا اقدام تروریستی بزرگی در فرانسه انجام دهد.
دادستان بلژیک روز یکشنبه مدعی شد که یک زوج بلژیکی ایرانی‌ تباربه نام‌های امیر. س ۳۸ ساله و نسیمه. ن ۳۳ ساله را به این اتهام که نقشه داشتند به گردهمایی منافقین در فرانسه حمله کنند، توسط پلیس بلژیک بازداشت شدند. یک دیپلمات ایرانی ساکن اتریش که ادعا شده با این زوج در ارتباط بوده نیز توسط مقامات آلمان بازداشت و یک نفر دیگر نیز در همین رابطه در فرانسه دستگیر شده است.
بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه در این باره گفت: سناریوی بی پایه و اساس دخالت دیپلمات ایرانی در یکی از کشورهای اروپایی برای تخریب روابط ایران و اروپا در این مقطع مهم و حساس طراحی و اجرا شده است.
قاسمی همچنین اعلام کرد:گروهک ترویستی منافقین پس از ناکامی در نشست سالانه خود و برای جبران شکست در کسب حمایت سیاسی در جهت اهداف ضد انسانی و ضد ایرانی خود و نیز با توجه به سفر موفق ریاست جمهوری اسلامی ایران به دو کشور اروپایی همانند گذشته مبادرت به برنامه ریزی و اجرای سناریوی دیگری کردند تا بتوانند ضمن تاثیر گذاری بر این سفر اروپایی نسبت به تخریب جایگاه و موقعیت ایران و ایرانیان نزد افکار عمومی اروپا در این مقطع حساس کنونی تلاش کنند.
سخنگوی وزارت خارجه ایران افزود: افراد بازداشت شده در بلژیک از اعضای شناخته شده گروهک منافقین هستند و آماده‌ایم با ارائه اسناد لازم در جهت روشن کردن ابعاد واقعی این سناریو همکاری کنیم./ایرنا