مهاجم سنگالی استقلال برای ماندن در این تیم درخواستی دارد که بعید است در توان باشگاه باشد.

به گزارش خبرگزاری یوپنا، مامه بابا تیام، مهاجم سنگالی که نیم فصل گذشته به استقلال آمد، عملکرد درخشانی در دوران کوتاه حضورش در ترکیب این تیم داشت و توانست در بازی‌های لیگ، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا خوش بدرخشد و ستاره بی‌چون و چرای تیم در خط حمله شود.

تیام به قدری خوب کار کرده بود که خیلی‌ها موفقیت استقلال در فصل بعد را منوط به حضور یا عدم حضور این بازیکن می‌دانستند و حالا با گذشت بیش از ۲ ماه از پایان رقابت‌ها، روشن نشدن تکلیف این بازیکن موجب نگرانی هواداران این تیم شده است.

در طول این مدت اخبار ضد و نقیضی از وضعیت تیام رسانه‌ای شد و در چند مقطع توافقش با استقلال اعلام شد و هیچکدام به نتیجه نرسید و در مقطعی هم صحبت از پیوستنش به تیم‌های عربستانی، کویتی و ترکیه‌ای مطرح بود. با این حال تیام هنوز تیم فصل بعد خودش را مشخص نکرده تا امیدواری اندکی برای استقلالی‌ها نسبت به حفظ او وجود داشته باشد.

روز گذشته مدیر برنامه‌های تیام در فضای مجازی اعلام کرد درخواست این بازیکن برای ماندن در استقلال ۱٫۶ میلیون دلار است که ۵۰۰ هزار دلار آن باید نقدا و به صورت پیش پرداخت هنگام امضای قرارداد در اختیار این بازیکن قرار داده شود.

این مبلغ را اگر با دلار ۸۰۰۰ تومانی حساب کنیم به این معنی است که حفظ تیام حدود ۱۳ میلیارد تومان خرج روی دست استقلال می‌گذارد و مبلغ پیش پرداختی که درخواست کرده هم ۴ میلیارد تومان است. با توجه به مشکلات عدیده مالی استقلالی‌ها که مانع از حفظ بازیکن تاثیرگذاری مثل امید ابراهیمی شد و حالا هم مجید حسینی را در آستانه جدایی قرار داده است، بعید به نظر می‌رسد این باشگاه شانسی برای همکاری مجدد با تیام داشته باشد.

بدین ترتیب بعد از ابراهیمی، نورافکن و به احتمال زیاد مجید حسینی، باید شاهد جدایی تیام از استقلال هم باشیم و تنها علامت سوال باقی مانده نقل و انتقالات استقلال می‌توان گفت سرور جپاروف ازبکستانی است.