جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ | 18 شوال 1445 Friday, 26 April , 2024
پ
  • شناسه : 77384
  • ۰۶ شهریور ۱۳۹۷ - ۸:۱۰
  • 0 دیدگاه

نقوی‌حسینی: لاهه به نفع ایران رای می‌دهد

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به تشکیل دادگاه دیوان لاهه برای رسیدگی به شکایت ایران از آمریکا در خصوص اعمال تحریم‌های جدید بر خلاف توافق برجام گفت: وزارت خارجه با استفاده از ظرفیت بین‌المللی راه نوینی را انتخاب کرده و ما استدلال قوی داریم که فکر می‌کنیم در نهایت لاهه به نفع ما رای دهد.

سید حسین نقوی حسینی با بیان این مطلب اظهار داشت: استدلال ایران قوی است چون توافق بین‌المللی امضاء شده که طرفین متعهد به اجرای آن بودند ولی طرف مقابل نه تنها به تعهدات بین‌المللی عمل نکرده که بر خلاف موازین بین‌المللی از آن خارج شده و زیر همه چیز زده است.

وی افزود: با توجه به این استدلال قوی ایران قطعا دادگاه لاهه به آن توجه خواهد کرد چون لاهه دادگاهی است که مرجع رسیدگی به توافقات بین‌المللی است و باید عدالت خود را نشان دهد. بخصوص در مواردی که کشوری به تعهدات عمل نکرده و از توافق بیرون آمده است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با این پیش بینی که لاهه به استدلال ایران رای مثبت می‌دهد، گفت: اگر لاهه به نفع ما رای دهد با توجه به جایگاه بین‌المللی‌اش احکام صادره ضمانت اجرایی خواهد داشت و قطعا می‌تواند در تحریم آبان اثر داشته باشد.

وی افزود: اگر آمریکا رای لاهه را نپذیرد حتما ابزاری برای اقدام آمریکا وجود دارد قطعا این محکمه قضایی ابزارهای اجرایی لازم را دارد.

منبع: ایسنا

برچسب ها

سقف تراکنش‌های بانکی تغییر کرد + جزییات ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

سقف تراکنش‌های بانکی تغییر کرد + جزییات

طبق ابلاغیه‌ی بانک مرکزی، سقف تراکنش خرید در هر روز برای اشخاص حقیقی افزایش پیدا کرده است.

مالکان جدید پرسپولیس و استقلال را بشناسید ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

مالکان جدید پرسپولیس و استقلال را بشناسید

باشگاه پرسپولیس به کنسرسیومی از چهار بانک و استقلال نیز به هلدینگ خلیج فارس واگذار خواهند شد.

کوچک‌ترین تعرض رژیم صهیونیستی به خاک ایران به برخوردی سهمگین منجر می‌شود ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
رئیس جمهور در رژه روز ارتش:

کوچک‌ترین تعرض رژیم صهیونیستی به خاک ایران به برخوردی سهمگین منجر می‌شود

« «طوفان الاقصی» و «وعده صادق» هیمنه اسرائیل را فرو ریخت و ثابت کرد قدرت آنها، تار عنکبوتی است. اقتداری که سپاه و ارتش آفریدند و کاری کردند که به فرموده فرمانده کل قوا، رژیم صهیونیستی تنبیه شد. این عملیات دقیق و حساب شده بود و اعلامی بود به همه جهان و قدرت‌های به ظاهر مجهز، به آمریکا و حامیان رژیم صهیونیستی که ایران در صحنه است و نیرو‌های مسلح ما آماده و منتظر فرمان فرماوه کل قوا هستند.»

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.